بازدید 1843
۳

ایرانی‌ها ۳ برابر مردم دنیا نمک می‌خورند

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه باید نمکدان را از سفره های خود حذف کنیم،گفت: میزان مصرف نمک ایرانی ها ۲ تا ۳ برابر مردم جهان است.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ 06 December 2023

 

به گزارش تابناک، حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزیر بهداشت امروز ۱۴ آذر در مراسم روز جهانی داوطلب بیان داشت:اکنون بیش از ۶ میلیون داوطلب سلامت،سفیران سلامت و افراد مرتبط با سلامت در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به تلاش خوب داوطلبان در دوران کرونا،گفت:آنچه در روستاها از ارتباط جامعه با مراکز درمانی و بهداشتی دست پیدا کردیم در شهرها دست نیافتنی بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه ملی کنترل فشارخون و دیابت ،تصریح کرد:متاسفانه مصرف غذا، کم تحرکی باعث روند روبه رشد بیماری های غیر واگیر شده است.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت افزایش سواد سلامت در کشور،ابراز کرد:رابطان سلامت می توانند این نقیصه را رفع کنند و اکنون به طور رسمی ۴۰۰ هزار نفر داوطلب سلامت در کشور دادیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه ایران،افزود:در برخی امکانات و داروهای مربوط به برخی بیماری ها با مشکل روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹ میلیون نفر در پویش دیابت و فشار خون مورد کنترل قرار گرفته اند،بیان داشت:یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد از پرفشارخونی برخوردار هستند؛ضمن اینکه یک درصد از ۹ میلیون نفر دچار دیابت هستند.

فرشیدی با تاکید بر ضرورت تحرک کافی،گفت:نباید در سفره غذا نمکدان باشد؛چراکه دو تا سه برابر میزان جهانی نمک مصرف می کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت مردمی سازی در کشور،افزود:داوطلبان سلامت جلوه برجسته این مردمی سازی است.

وی خاطرنشان کرد:تا پایان سال ۲۰ میلیون شهروند کشور تحت پوشش پویش کنترل فشار خون و دیابت قرار می گیرند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برنامه خود مراقبتی فردی و خانواده در کشور،ابراز کرد: بیش از ۳ میلیون نفر سفیر خانواده خواهند بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
درسته مصرف نمک در ایران بالاست ولی ایرانیها در این امر خیلی هم دست پیش ندارند و کشورهای دیگری هستند که مصرف بالاتر دارند یکی از علل اصلی فشار خون بالا که سیاستمداران و زعمای بهداشت نمیخواهند به ان اشاره داشته باشند استرس و فشارهای برزندگی مردم است که در این امر سرامد هستند
نمك در اب هست
بسلامتی یه نمک مونده قیمتش نجومی بشه اون رو هم بزنید به حساب مردم اصلا نباید دولت یارانه نمک به مردم بدهد بعضی ها کمتر نمک میخورند و بعضی ها هم سه چهار نفر نمکخور در خانه دارند. شاید برخی حتی نمکدان ندارند که از این ماه یارانه به نمکدان ندارها بدهید مثلا ماهی هزار تومن.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی