آشنایی با سهامداران عمده حقیقی خعمرا

در پنجاه و هشتمین قسمت از پرونده معرفی سهامداران عمده حقیقی این بار به سراغ معرفی سهامداران شرکت توسعه و عمران شهرستان نائين با نماد خعمرا رفته ایم. شرکتی که یک سهامدار عمده حقیقی مهم دارد که در هیات مدیره این شرکت هم عضو است.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 16 December 2023

به گزارش  بورس تابناک به نقل از نبض بورس، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن ها نمایش داده می شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت ها را اعلام می کند اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن ها با عنوان شخص حقیقی یاد می کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است. 

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می کنند و بعضا نام آن ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این پنجاه و هشتمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی خعمرا چه کسی است؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد خعمرا که مربوط به شرکت توسعه و عمران شهرستان نائين می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

دیپلمه‌ای که ۶۹ میلیون سهم خعمرا را دارد! در تصویر ملاحظه می‌کنید که سه شخص حقیقی در بین سهامداران عمده حقیقی دیده می‌شوند. شخص اول دارای حدود ۶۹ میلیون از سهام خعمرا معادل ۴.۹۲ درصد از کل سهام این نماد می‌باشد.
 
این شخص کیست؟
 
بیاید آخرین صورت‌های مالی خعمرا را بررسی کنیم. تصویر زیر از صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ استخراج شده است. همان گونه که ملاحظه می‌گردد این شخص حقیقی، آقای حسن شفیعی نیستانک می‌باشد.
 
نکته جالب این است که در مدت شش ماهه اول سال این شخص حقیقی میزان سهام خود را افزایش داده است و درصد مالکیت خود را از ۴.۸۸ درصد به ۴.۹۳ درصد در خعمرا رسانده است.
دیپلمه‌ای که ۶۹ میلیون سهم خعمرا را دارد!  بیاید بررسی بیشتری درباره حسن شفیعی نیستانک داشته باشیم. بررسی ها نشان می دهد که ایشان عضو هیات مدیره خعمرا نیز می باشند و مدرک او نیز دیپلم است. او در هیات مدیره نائب رئیس می باشد.
 
دیپلمه‌ای که ۶۹ میلیون سهم خعمرا را دارد!  بررسی های نبض بورس نشان می دهد که او در ۲۰ شرکت دیگر یا عضو هیات مدیره بوده یا همچنان می باشد. این شرکت ها به شرح ذیل می باشند:
 
خیریه خیرالعباس، حمل و نقل پیش رو بار نائین، توسعه و عمران شهرستان نائین، صنعت گستران اسپادان، صنعت گستران بهارستان، صنعت گستران چهارمحال، حمل و نقل حامد بار نائین، نمایندگی بیمه ایران خودرو، شهرک حمل و نقل موسسات باربری تهران، گلبرگ نی سنگ، مشک نگار نائین، توسعه صنایع نیستانک نائین، حمل و نقل بزرگ خراسان، حمل و نقل بین المللی حامد ترابر، حمل و نقل بین المللی سراسری حامد بار، صنعت گستران پایدار، گروه صنعت گستران آسیا، صنعت گستران نیستانک، حمل و نقل حامد بار هرمزگان، صنایع مواد غذایی بهار نائین.

 
 

ادامه دارد...

  • آشنایی با سهامداران عمده حقیقی از سایت نبض بورس. باقی مطالب را از اینجا بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست