بازدید 3921
۵
با تحولات منطقه و جهان

تمدید استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در مدیترانه/ پرواز بمب‌افکن‌های روسیه بر فراز دریای بالتیک/ واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حمله تروریستی راسک/ حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکا در سوریه

تمدید استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در مدیترانه، پرواز بمب‌افکن‌های روسیه بر فراز دریای بالتیک، واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حمله تروریستی راسک، حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکا در سوریه و هشدار آمریکا درباره حمله اتمی کره شمالی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 17 December 2023

تمدید استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در مدیترانه/ پرواز بمب‌افکن‌های روسیه بر فراز دریای بالتیک/ واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حمله تروریستی راسک/ حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکا در سوریه

بین الملل تابناک: تمدید استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در مدیترانه، پرواز بمب‌افکن‌های روسیه بر فراز دریای بالتیک، واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حمله تروریستی راسک، حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکا در سوریه و هشدار آمریکا درباره حمله اتمی کره شمالی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

تمدید استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در مدیترانه

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور تمدید استقرار ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد در شرق مدیترانه را در بحبوحه تنش‌های فزاینده در خاورمیانه صادر کرده است.

به گزارش"ان تی دی"، این سومین باری است که استقرار این ناو هواپیمابر پس از جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس در غزه تمدید می‌شود.

علاوه بر ناو هواپیمابر فورد، ناو گروه یو اس اس دوایت دی آیزنهاور نیز در خاورمیانه مستقر است. آیزنهاور در ۱۳ نوامبر در حال فعالیت در خلیج عمان مشاهده شد.

آمریکا برای اولین بار ناو فورد را در ۸ اکتبر, یک روز پس از آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل به شرق مدیترانه اعزام کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات دفاعی آمریکایی اعلام کردند که این ناو هواپیمابر «چند هفته دیگر» در این منطقه حضور خواهد داشت.

این در حالی است که آستین سفر چند روزه خود به خاورمیانه را در ۱۵ دسامبر جهت دیدار از سرزمین‌های اشغالی فلسطین ، قطر و بحرین آغاز کرده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از ناو هواپیمابر فورد بازدید خواهد کرد تا با نیروهای آن دیدار کند.

پرواز بمب‌افکن‌های روسیه بر فراز دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو بمب‌افکن دوربرد تو-۲۲ام۳ نیروی هوافضای روسیه طبق برنامه قبلی بر فراز آبهای بی‌طرف دریای بالتیک گشتزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: چنین پروازهایی بطور مرتب بر فراز آبهای بی‌طرف قطب شمال، شمال اقیانوس اطلس، دریای سیاه، دریای بالتیک و اقیانوس آرام انجام می‌شود.

همچنین وزارت دفاع روسیه اواسط خرداد گزارش داد که بمب‌افکن راهبردی تی یو ۹۵‌ام اس نیروی هوایی این کشور و بمب‌افکن‌های راهبردی اچ ۶ کی چین، بر فراز آب‌های دریای ژاپن، دریای چین شرقی و غرب اقیانوس آرام پرواز کردند.

وزارت دفاع روسیه شهریور ماه نیز اعلام کرد که ۲ بمب‌افکن تو-۲۲ام۳ این کشور در حریم هوایی آبهای بی‌طرف در دریای بالتیک به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر، نیروی هوایی سلطنتی هلند در ماه مرداد مدعی شد که نیروی هوایی دانمارک دو بمب‌افکن روسی را که بر فراز حریم هوایی دانمارک شناسایی شده بود قبل از رسیدن به حریم هوایی هلند، رهگیری کرد.

سرگئی چمزوف رئیس شرکت دولتی فناوری روسیه «روستک» دی ماه گذشته گفت که این شرکت برای افزایش تولید هواپیمای بمب‌افکن راهبردی توپولوف تی یو - ۱۶۰ ام دارای توانایی حمل موشک با کلاهک هسته‌ای در سال‌های آینده آمادگی دارد.

حمله پهپادی به دو پایگاه آمریکا در سوریه

پایگاه های نظامی آمریکا در میدان های نفتی و گازی کونیکو و العمر در حومه شمالی و شمال شرقی دیرالزور سوریه مورد حمله پهپادهای انتحاری قرار گرفت.

، پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو شامگاه شنبه مورد حمله پهپادی قرار گرفت و صدای چند انفجار از داخل این پایگاه آمریکایی شنیده شد.

پس از آن نیروهای آمریکایی در منطقه به حالت آماده باش درآمدند و صدای توپ های ضد هوایی شنیده شد و هواپیماهای آمریکایی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.

پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر در حومه شمال شرقی دیرالزور نیز همزمان مورد حمله پهپادها قرار گرفت و این پهپادها بطور مستقیم به هدفشان در داخل این میدان اصابت کردند.

به دنبال این حمله بالگردها و جنگنده های آمریکایی در آسمان منطقه، اقدام به گشت زنی کردند.

هنوز هیچ اطلاعاتی مبنی بر تلفات جانی نیروهای آمریکایی بر اثر این دو حمله منتشر نشده است.

واکنش شورای امنیت سازمان ملل به حمله تروریستی راسک

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی نامه سفیر ایران در سازمان ملل، حمله تروریستی بزدلانه گروهک جیش العدل به مقر فرماندهی پلیس در راسک  استان سیستان و بلوچستان ایران را به شدت محکوم و بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند.

به گزارش سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه اعلام کرد:اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی "بزدلانه" به مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفت و منجر به شهادت دلخراش ۱۱ مامور پلیس ایران و مجروح شدن ۸ نفر دیگر شد، به شدت محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو و بار دیگر تاکید کردند: «تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن، یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است.»

اعضای شورای امنیت در بیانیه خود « بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تاکید کردند.»

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین از همه کشورها خواستند،« مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت، به طور فعال با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط در این زمینه همکاری کنند.»

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: «هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه آنها در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی مجرمانه و غیرقابل توجیه است.»

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: آنها مجددا بر لزوم مبارزه همه کشورها با تروریسم مطابق با منشور سازمان ملل متحد و سایر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

هشدار آمریکا درباره حمله اتمی کره شمالی

 کاخ سفید غروب شنبه به وقت تهران بار دیگر به کره شمالی هشدار داد که هرگونه حمله اتمی به ایالات متحده و متحدان این کشور  به پایان حکومت کیم منجر خواهد شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آمریکا بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای ارائه بازدارندگی گسترده به کره جنوبی با طیف کاملی از قابلیت‌های ایالات متحده از جمله اتمی تاکید کرده است.»

در بیانیه مشترک گروه مشورتی اتمی آمریکا و کره جنوبی نیز تاکید شد که هرگونه حمله اتمی پیونگ یانگ به کره جنوبی با پاسخی سریع و قاطع مواجه خواهد شد.

یک مقام نظامی کره شمالی در سخنانی که در خبرگزاری دولتی این کشور انعکاس یافت، گفت: «نبرد فیزیکی و جنگ در شبه جزیره کره دیگر یک احتمال نیست و تبدیل به اتفاقی که دیر یا زود خواهد افتاد شده است. اقدامات بی ملاحظه و نابخردانه سئول ممکن است منجر به یک تقابل نظامی شدید شوند.»

وزارت دفاع کره جنوبی نیز روزهای اخیر کره شمالی را به انتقام گیری تهدید کرد.

«شین وون سیک» وزیر دفاع کره جنوبی گفت: «کره شمالی تنها دو انتخاب دارد، صلح یا تخریب شدن. اگر کره شمالی اقدامات بی پروایی انجام دهد که به صلح آسیب بزند، فقط جهنم ویرانی در انتظار آنهاست.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ماه آوریل هشداری مشابه صادر کرده و گفته بود که هرگونه حمله اتمی کره شمالی پایان دولت کره شمالی خواهد بود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
در آن دو ماه اول جنگ، راکت های مقاومت در عراق و سوریه گهگاهی یک جراحت سطحی به آمریکایی ها وارد می کرد و آمریکا نیز هر چند روز یک بار به مقر نیروهای مقاومت حمله می کرد و چند نفر تلفات وارد می کرد.

مثل این که این اواخر دو طرف به یک توافق نانوشته رسیده اند که این ها آن جراحت سطحی را هم وارد نکنند و آمریکایی ها هم مزاحم کار و کاسبی اینها نشوند.
این همه حمله به پایگاههای آمریکاییها بدون تلفات شک برانگیز است .
ظاهرا سنبه براندازا پر زوره
یا خط مشی سانسورچی تابنا‌ک یه چیز دیگه اس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
نه، داداش. کامنت های این «براندازها» حتی اگر حاوی توهین هم نباشد، به شکل وسیعی سانسور می شود. شما فقط آن تعدادی را که منتشر می شوند می بینی و از تعداد واقعی آنها اطلاع نداری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
آره متاسفانه کامنت های وطن پرست هارو سانسور میکنه این غرب زده های دوزاری رو منتشر میکنه فقط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج