بازدید 2457
۱

سنتکام حمله انصارالله به دو کشتی را تأیید کرد

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سِنتکام) بامداد سه‌شنبه تأیید کرد که دو کشتی کانتینری هدف موشکی و پهپادی انصارالله یمن قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۱۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 19 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از صفحه سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مدعی شد: حوثی‌ها (انصارالله) دیروز دوشنبه دو حمله به دو کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ انجام دادند.

سنتکام ادعا کرد: حمله حوثی‌ها تلفاتی به دنبال نداشته است.

براساس این ادعا: نفتکش سوان اتلانتیک حمله هدف یک فروند پهپد و یک موشک بالستیک ضد کشتی قرار گرفت.

سنتکام ادعا کرد: اما کشتی باربری :کلارا" اطلاع داده بود که انفجاری در آب‌ها در نزدیکی موقعیت مکانی آن در جنوب دریای سرخ روی داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا اعلام نکرد که این کشتی با چه سلاحی هدف قرار گرفته شده است.

این بیانیه سنتکام پس از آن منتشر می شود که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر دوشنبه در این باره اعلام کرد:کشتی نخست «سوان آتلانتیک» و حامل نفت و کشتی دوم نیز «MSC Clara» و حامل کانتینر بوده است.

وی گفت: این دو کشتی مورد هدف دو فروند هواپیمای دریایی قرار گرفتند و عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که خدمه آنها از پاسخگویی به تماس‌های نیروی دریایی یمن خودداری کردند.

سریع به کشتی‌های تمامی کشورها که به بنادر کشورهای مختلف می‌روند، اطمینان داد که هیچ آسیبی از جانب یمن آنها را تهدید نخواهد کرد و عملیات ارتش یمن تنها شامل کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است.

به دنبال حملات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حماس در غزه، یمن کشتی هایی که در دریای سرخ برای اسرائیل فعالیت می کنند را به نشانه اعتراض به بمباران و تجاوزگری مخرب این رژیم، مورد حمله قرار داده است.

پیش از این ۴ شرکت بزرگ حمل و نقل از جمله MSC که بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان است، به تازگی اعلام کردند به دنبال حملات یمن به کشتی‌ها، از عبور از کانال سوئز اجتناب خواهد کرد.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود.

این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می کند.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را متوقف نکرده باشد، حملات به کشتی‌های این رژیم را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست