بازدید 12305
۱

چه کسانی یارانه شب یلدا می‌گیرند؟

نمایندگان مردم در خانه ملت در مصوبه‌ای از لایحه هفتم توسعه، دولت را مکلف کردند تا نسبت به تأمین سبد معیشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم‌مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی برای ۵ دهک اول اقدام کند.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 22 December 2023

 به گزارش تابناک به نقل از اقتصادآنلاین، نمایندگان مردم در خانه ملت در مصوبه‌ای از لایحه هفتم توسعه، دولت را مکلف کردند تا نسبت به تأمین سبد معیشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم‌مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی برای ۵ دهک اول اقدام کند.
 

 مستمری مددجویان تحت پوشش دونهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی کشور در حالی با افزایش ۲۰ درصدی مابه‌التفاوت ۴۰ درصد ابتدای سال مواجه است که هنوز خبری از پرداخت نیست. البته در کنار اقدامات مثبت دولت سیزدهم، تعلل و یا تاخیر در پرداختی‌های حقوق مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد سبب دلخوری و ناراحتی این قشر آسیب‌پذیر شده است. افرادی که در کنار ناراحتی‌های ناشی از معلولیت و مخارج سنگین درمان‌های مورد نیاز که در برهه تورم‌های کنونی واقعا آزرده‌کننده و شکننده است، اکنون نگران عدم واریز مبالغ حمایتی هستند.

طبق اعلام‌های غیررسمی، دلیل عدم واریز یا همان تاخیر در واریز مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اختلالات سیستمی در شبکه واریز وپرداخت بانک‌ها به دلیل همزمانی با واریزی حقوق‌های کارمندان و کارگران در ابتدای هر ماه عنوان می‌شود. براساس این گفته‌ها که البته چندان قانع‌کننده هم نیست، از نیمه شب واریزی‌ها به ترتیب در حال انجام است که به نظر واریزی مستمری تک‌نفره‌ها با تاخیری یک روزه نسبت به دیگر مستمری‌بگیران انجام می‌گیرد.

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌محور آذر ماه ۱۴۰۲ معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ: ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز گردید. کانال معلولان بهزیستی در فضای مجازی در خبری اعلام کرد که: «مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز می‌شود»

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوار‌های ۲نفره ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی امسال واریز می‌شود.

درخصوص مستمری آبان‌ماه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز طبق اعلام رسمی روز ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از طرف مرجع این نهاد پوششی، مبالغ یک‌نفره: ۷۷۰/۰۰۰ تومان، ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰۰ تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰ تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۰/۰۰۰ تومان، ۵نفره: ۲/۴۱۰/۰۰۰ تومان به حساب کارت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این عزیزان واریز گردید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
همش دروغه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست