بازدید 4405

تحریم‌های نفتی ایران در سال ۲۰۲۴ تشدید می‌شود؟

کارشناسان درباره چشم‌انداز عرضه نفت ایران در بازار نظر‌های متفاوتی دارد؛ برای نمونه، الن والد، رئیس شرکت مشاوره ترانسورسال گفت: «فکر نمی‌کنم بایدن تحریم‌های ایران را سخت‌گیرانه‌تر از اکنون اعمال کند.» در مقابل یک کارشناس انرژی در رویترز معتقد است، تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، بیش از پیش تشدید خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 31 December 2023

5 سیاست تضمینی برای افزایش صادرات نفت ایران در تحریم | خبرگزاری فارس

به گزارش تابناک اقتصادی، دو سناریوی احتمالی برای چشم‌انداز تحریم‌های نفتی ایران تصور شده که شامل نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا و وضعیت کلی بازار نفت است: در سناریوی نخست، در صورت عدم نتیجه‌گیری مذاکرات هسته‌ای و ادامه تحریم‌ها، صادرات نفت ایران طبق روال کنونی انجام خواهد شد؛ هرچند با توجه به آمار افزایش صادرات، به نظر می‌رسد تحریم‌ها تاکنون بر روند صادرات این محصول تاثیری نداشته است.

بر اساس اعلام سازمان اوپک، صادرات نفت ایران از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ حدود دو برابر افزایش یافته است، به طوری که میزان صادرات نفت از ۷۶۰ هزار بشکه به صورت میانگین در سال ۲۰۲۰ به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در سال جاری افزایش یافته است.


البته ناگفته نماند، حدود نیمی از درآمد‌های نفتی دولت در سال ۱۴۰۲ محقق نشده است؛ اتفاقی که حاکی از فروش تخفیف‌دار نفت ایران به کشور‌هایی نظیر چین است؛ به عبارتی، افزایش صادرات نفت ایران بیشتر معطوف به مقوله ارزش وزنی است.

 

تحریم‌های ایران تشدید می‌شود؟

 
در سناریوی دوم، در صورت نتیجه‌گیری مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای، صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم‌ها، خواهد رسید. آنا استون، کارشناس انرژی، در رویترز در این باره اظهار کرد، با توجه به وضعیت فعلی مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا، احتمال ادامه تحریم‌های نفتی ایران در سال ۲۰۲۴ بیشتر شود.
 
در مقابل الن والد، رئیس شرکت مشاوره ترانسورسال، گفت: «فکر نمی‌کنم بایدن تحریم‌های ایران را سخت‌گیرانه‌تر از آنچه اکنون اعمال کرده، اجرا کند، مگر اینکه نوعی تشدید در جنگ غزه و اسرائیل رخ دهد که شاید در آن سخت‌تر شدن علیه ایران تفاوت ایجاد کند.
 
وی در ادمه افزود: هیچ کس جدی باور نمی کند که این دولت مایل به انجام آن نوع اقدامات اجرایی علیه بازرگانان، حمل کنندگان و خریداران چینی باشد که واردات نفت ایران از چین را کاهش دهد. با این حساب، چشم انداز تحریم‌های نفتی ایران در سال ۲۰۲۴ نامشخص است و به صورت کلی ایجاد تغییر در بازار نفت به عوامل مختلفی بستگی دارد که درگیری‌های منطقه‌ای، تصمیمات اوپک پلاس، مقیاس تقاضای ایالات متحده و چین و اختلال در مسیرهای اصلی کشتیرانی از جمله مهم‌ترین آن‌هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
نفت که برای مردم نیست
تشدید تحریم تنها راه بقای ثروت این کشوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تحریم ها،نعمتند،قدر این نعمت ها را مسئولین خوب میدونند!
جنگ فرسایشی روسیه و غرب عامل مهمی برای گشایش برای ایران بوده است.
از سوی دیگر برای اوکراین و روسیه و همه اروپا بسیار زیانبار بوده است.
امیدواریم این جنگ فرسایشی ادامه داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آره آره مثل همون زمستان سخت
اقتدار ایران با قدرتت نیروهای همسو با ایران بیشتر شده است. اروپا و آمریکا چاره ای جز ساختن با ایران قدرتمند ندارند. ما به عقب باز نخواهیم گشت. اروپا هم هرگز اروپای 2020 نخواهد شد.
چین نخستین قدرت اقتصادی بر اساس GDP است. دلار و آمریکا در سراشیبی سقوط نسبی هستند
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اقتدار ایران سال دیگه زور رو مالیته اقتدار برا کی؟؟
تمام کشورهای جهان بدنبال برنامه ریزیهای مختلف جهت پیشرفتهای علمی اقتصادی رفاهی هستند ما باید هرسال خدا خدا کنیم که آیا در سال جدید شامل تشدید های نفتی و تحریمی بیشتر قرار میگیریم یا نه؟؟ ویا اینکه رئیس جمهور بعدی امریکا از چه حزبی انتخاب میشه و چقدر دیگه ما رو تحریم یا تهدید به جنگ میکنه؟؟ بخدا که افسردگی گرفتیم!!
بشه مگه تاثیر داره؟
چین بدون تخفیف و نقدی جاش میاد ورزشگاه میسازه
دولت سیزدهم تحریمهای نفتی را تبدیل به فرصت کرد و با کمک گرفتن از اقتصاد مقاومتی قطار پیشرفت کشور را به طرف قله ها به حرکت دراورد درود خدا بر سید بت شکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
از تورم قیمت مواد خوراکی معلومه که چطور به قله نزدیک شدیم
خوش بحال اونهایی که از رانت بهره میبرن میشه
ان شاالله که بشود در مخازن بماند بهتر از مفت فروشی به امثال چین مفتخور است .
بابا سیاست داشته باشید. هیچ چیز از در امد های ایران را چه در نفت چه چیزهای دیگر افشا نکنید که دشمن بداند کجا و چطور به ما اسیب بزند و تحریم کند.
برای چی هر روز در در میزنید ؟ مگر دشمنان ما از در امد هایشان شما را با خبر میکنند؟ تجارت بکنید ولی انرا هم به دشمن افشا نکنید.
چند تا بشکه نفت میفروشید و مشتری تان کی ها هستند را لازم نکرده تو اخبار یا جای دیگر بیان کنید.
جلوی فساد مالی را بشدت بگیرید با مجازات های سنگین تا کسی بمردم بیگناه ستم و خیانت نکند.
ارز را هم فقط برای چیزهای بسیار ضروری استفاده کنید مث دارو و مواد غذایی، نه وارد کردن لباس یک مشت چیزهای بیخود. تا میدانید از تولیدهای داخلی استفاده کنید تا هم اقتصاد خود مردم خوب بشود و هم ارز برای چیزهای ضروری داشته باشیم.
ول کن جان مادرت تابی.برا مردم که تشدید بشه یا نشه هیچ فرقی نداره و در هردو صورت بدبخت و فقیر تر خواهند شد
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی