بازدید 2632
۱

بیانیه آمریکا درباره انتقال موشک از کره شمالی به روسیه

آمریکا و ده‌ها متحد این کشور در بیانیه مشترکی انتقال ادعایی موشک از کره شمالی به روسیه را محکوم کرده و خواستار پایان فوری همکاری میان این دو کشور شدند.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲ 10 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه ۴۷ کشور دیگر سه‌شنبه در بیانیه خود گفتند که انتقال موشک از کره شمالی به روسیه را «به شدیدترین وجه» محکوم می‌کنند.

آنها در این بیانیه که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کردند: انتقال این تسلیحات، رنج مردم اوکراین را افزایش داده، از جنگ و تهاجم روسیه حمایت کرده و رژیم جهانی عدم اشاعه تسلیحاتی را تضعیف می‌کند.

آنها مدعی شدند که انتقال موشک به روسیه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را «آشکارا» نقض می‌کند و «ما آنچه را که روسیه در ازای این تسلیحات به جمهوری دموکراتیک خلق کره ارائه می‌دهد، از نزدیک رصد می‌کنیم.»

این کشورها از مسکو و پیونگ یانگ خواستند از قطعنامه‌های شورای امنیت تبعیت کرده و «فورا به همه فعالیت‌های ناقض این تحریم‌ها پایان دهند.»

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین سه‌شنبه در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی کاخ سفید درباره استفاده از سلاح‌های کره‌شمالی در جنگ اوکراین، گفت: همه سلاح‌های استفاده شده توسط اوکراین علیه روسیه، ساخت کشورهای غربی است.

میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین جمعه در شبکه اجتماعی ایکس بدون ارائه شواهد و مستندات نوشت: فدراسیون روسیه در بخش دیگری از جنگ نسل‌کشی، برای نخستین بار با موشک‌هایی که از کره شمالی دریافت کرده است، به قلمرو اوکراین شلیک کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه گفت: نیروهای روسیه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شب و روز خود امریکا برای نسل کشی تسلیحات به اسقاطیل و جنگ به اوکراین میده میلیلردها دلار هزینه میکنه بعد میگه چرا روسیه از کره شمالی موشک میگیره کل اروپا برای جنگ با روسیه تسلیحات به اوکراین میدن دنیا شده جنگل هم کار امریکا کثیفه هم روسیه تمام مستشار هاش به اسقاطیل کمک میکنن که زن وبچه فلسطینی ها رو بکشن بعد پیغام میفرسته ایران از فلسطین حمایت نکن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست