بازدید 3423
۳

هشدار جدی اتحادیه اروپا به آذربایجان + جزئیات

سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با هشدار به باکو گفت، ما در تماس نزدیک با سران ایروان و باکو هستیم و حمایت خود را از حاکمیت و تمامیت ارضی هر دو کشور اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ 16 January 2024

 

به گزارش تابناک ،«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت:«اتحادیه اروپا پیام‌های روشنی به جمهوری آذربایجان ارسال کرده و هرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول است و پیامدهای شدیدی برای باکو خواهد داشت.»

به گزارش خبرگزاری «آرمنا پرس» استانو گفت که اتحادیه اروپا طی چند سال گذشته از هیچ تلاش دیپلماتیکی برای کمک به دستیابی به یک راه حل قابل قبول دوجانبه برای مناقشه دریغ نکرده است.

وی گفت: «ما در تماس نزدیک با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده ایم و به طور خستگی ناپذیر حمایت خود را از حاکمیت، تمامیت ارضی هر دو کشور و حل و فصل مسائل منحصراً از راه های مسالمت آمیز تکرار کرده ایم. راه های ارتباطی ما همچنان باز است.»

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «ارمنستان ادعای ارضی علیه هیچ کشوری ندارد، اما در عین حال در پی توسعه ارتش بوده و در صورت نیاز از خود دفاع خواهد کرد.»

سیمونیان در پاسخ به سئوالی درباره احتمال وقوع جنگ با جمهوری آذربایجان گفت: «ما قصد حمله به هیچ کشوری و ادعای ارضی علیه هیچ کشوری نداریم.»

بر اساس این گزارش، ارمنستان در حال تقویت ارتش خود با تجهیزات ساخت هند و فرانسه است.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: «ما همچنان در این موضع محکم و ثابت قدم می‌مانیم»

منابع مطلع گزارش کردند که هند در حال ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان است. یک مقام ارشد ارمنستان اخیرا از «دهلی نو» بازدید کرده و در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام داده است.

باکو در حالی نگران کمک نظامی هند به ارمنستان است که این کشور با فرانسه نیز توافقنامه همکاری نظامی امضا کرده و بر اساس آن ارمنستان به سامانه‌های راداری و پدافند موشکی پیشرفته ساخت فرانسه مجهز می‌شود.

 
منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
حق با ارمنستان است. آذربایجان باید حد و اندازه خود را بداند و کتری نکند که دست آوردهای اخیر خود را از دست بدهد.
جالبه که اتحادیه اروپا به این مردک بادکرده هشدارمیده مابیخ گوشمون هرغلطی میکنه انگارنه انگار
چرا ایران به ارمنستان کمک تسلیحاتی نمیکنه؟
مگر ترکیه و اسراییل از باکو حمایت نمیکنن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست