بازدید 1792

روسیه: ۳۲۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در محور دونتسک ۳۲۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 20 January 2024


به گزارش تابناک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی و توپخانه‌ای ارتش روسیه در محور «دونتسک» ۴ ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها ۳۲۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

همچنین درباره تحولات ۲۴ ساعت گذشته جنگ اوکراین ساعاتی پیش دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی (JCCC) مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین» امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اوکراین طی روز گذشته ۱۰ بار مناطق مسکونی جمهوری خلق دونتسک (DPR) را با ۴۰ پرتابه با کالیبرهای مختلف بمباران کرد.

بنا بر این بیانیه دست‌کم یک نفر در این بمباران‌ها زخمی شده است.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (اول تا پنجم مهر ۱۴۰۱) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی