بازدید 3927

آمریکا هم نتانیاهو را نمی‌خواهد/ بی‌بی به آخر خط رسیده است؟

چهار مقام آمریکایی به اکسیوس گفتند، بایدن و دیگر مقامات ارشد ایالات متحده به طور فزاینده‌ای نسبت به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رد بیشتر درخواست‌های اخیر دولت آمریکا در رابطه با جنگ غزه ناامید و کلافه شده اند.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 26 January 2024

یک پایگاه خبری رژیم صهیونیستی از تشدید اختلافات بین آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه خبر داد و نوشت: رئیس جمهور آمریکا در آخرین تماس با نخست وزیر اسرائیل، تلفن را روی نتانیاهو قطع کرده و به گفت‌وگو پایان داد. 

تماس پرتنش در ۲۳ دسامبر رخ داد و بایدن با این جمله تماس تلفنی را به پایان رساند: "این مکالمه تمام است."

 این دو در دو ماه اول جنگ تقریباً یک روز در میان صحبت کرده بودند. قبل از اینکه بایدن تلفن را قطع کند، نتانیاهو درخواست او را مبنی بر آزادسازی درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل رد کرده بود.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، تلاش کرد کاهش تماس ها را کم اهمیت جلوه دهد و روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: هیچ چیزی درباره وضعیت روابط نمی گوید.

سناتور کریس ون هولن که در تماس نزدیک با مقامات ایالات متحده در مورد جنگ بوده است، به اکسیوس گفت: «نتانیاهو در هر مقطعی به بایدن دهن کجی کرده. آنها از ائتلاف نتانیاهو خواهش می کنند، اما بارها و بارها به صورتشان سیلی خورده.»

یک مقام آمریکایی گفت: «کلافگی بسیاری وجود دارد.»

دلیل اصلی ناامیدی بایدن، مقاومت نتانیاهو در برابر درخواست‌هایی است که اولویت‌های ایالات متحده هستند.

بایدن و مشاورانش بر این باورند که اسرائیل به اندازه کافی برای ورود کمک های بشردوستانه به غزه تلاش نمی کند. 

آنها همچنین از عدم تمایل نتانیاهو به گفت‌وگوی جدی درباره برنامه های روز پس از جنگ و رد طرح ایالات متحده برای ایفای نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه، ناامید شده اند. 

یکی از مقامات آمریکایی به اکسیوس گفت: وضعیت افتضاح است و ما گیر کرده ایم. صبر رئیس جمهور رو به پایان است. 

 اگر اسرائیل عملیات خود در غزه را به میزان قابل توجهی کاهش ندهد - که مقامات آمریکایی به امید کاهش تلفات فلسطینی ها بر آن فشار آورده اند - احتمالاً ادامه همان سطح قبلی حمایت از کارزار نظامی اسرائیل برای بایدن دشوارتر خواهد شد. 

چالش های داخلی نتانیاهو

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، در صدمین روز جنگ غزه، محافظان امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از ورود مدیر ستاد وزارت جنگ این رژیم به جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد. 

لیبرمن رئیس، حزب اسرائیل بیتنا و وزیر جنگ و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی گفته: «خودداری گالانت (وزیر جنگ) از حضور در کابینه جنگ، شرایط سطح پایینی است که قبلا هرگز با آن مواجه نشده بودیم». در جای دیگر «آویگدور لیبرمن» گفت که کابینه کنونی، توانایی رهبری مردم را ندارد و باید کابینه جدیدی تشکیل شود. 

با بالا گرفتن تنش‌های داخلی در تل‌آویو، روزنامه عبری‌زبان هاآرتص با گرفتن انگشت‌اتهام به سمت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس، او را مشکل اصلی این رژیم در وضعیت کنونی دانست. 

نشریه هاآرتص رژیم صهیونیستی در سر مقاله‌ای نوشت: «اسرائیل می‌تواند چشم و گوش خود را ببندد و در واقع رسانه‌های اسرائیلی به ندرت تصاویر تخریب و ویرانی‌ها در غزه را منتشر می‌کنند. اما جو بایدن اتفاقات را آنگونه که هستند، توصیف کرد.»

در ادامه این سرمقاله آمده است:‌ «جو بایدن هنگام توصیف وضعیت سیاسی در اسرائیل در حق نتانیاهو لطف کرد و گفت، این نخست‌وزیر، یک دوست خوب است، اما بر این باور است که او باید به همراه این کابینه تغییر کند و کابینه کنونی نتانیاهو را محافظه‌کارترین کابینه در تاریخ یهود خواند.»

هاآرتص این گونه نتیجه‌گیری کرد: «نتانیاهو برای مصالح اسرائیل کار نمی‌کند، بلکه به دنبال بقای سیاسی خودش است. آقای بایدن! مشکل اسرائیل ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و رفقای جدیدش نیست. مشکل اسرائیل، نتانیاهوست.» 

در حال حاضر قطب ایدئولوژیک سیاست اسرائیل، شدیدا به سمت راست متمایل شده است. زمانی در اسرائیل حزب کارگر وجود داشت که شعار «زمین برای صلح» را می‌دادند. آن‌ها می‌گفتند که حاضریم زمین بدهیم، اما صلح داشته باشیم. اکنون آن طرز فکر که معتقد بود برای ثبات اسرائیل کمی زمین بدهیم، کاملا از بین رفته و به ندرت شنیده می‌شود. اکنون، هم جامعه اسرائیل و هم بدنه سیاسی این کشور، به طرف راست افراطی گرایش دارند. 

 به نظر می‌رسد با توجه به اختلاف نظرات داخلی و خارجی، بنیامین نتانیاهو به آخر کار سیاسی خود نزدیک می‌شود. باید دید او چگونه با تبعات اعمالش در دوران پسا نخست وزیری روبه رو خواهد شد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۷
اصولا هیچ کس صهیونیستها را نمی خواهد در بهترین حالت فقط به آنها ترحم می شود
اینقدر سر خودتون رو با آسراییل و نتانیاهو و یمن گرم کردید که یادتون رفته کشوری به نام ایران وجود داره. بیدار شید لطفا، مردم کشور آرامش ندارن و هر روز خبرهای گرانی و اعدام مردم رو داغون کرده.به من چه ربطی داره که نتانیاهو میمونه یا میره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
خب این اخبارو نخون...مگه مجبوری؟
از چای دبش چه خبر ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
به اندازه فساد صورت گرفته از دارایی های شرکت چای دبش توقیف شد.
آقا شما را به خدا فکری به حال حقوق بگیران و کارمندان کنید ... از حالا غم سال آینده و تورم لجام گسیخته را داریم.
بایدن باید جای خودش را به ترامپ دهد
آمریکا محکوم به حمایت از اسرائیله و چاره ای جز این نداره. دموکرات، جمهوریخواه و مستقل هم نداره. چون سیاستهای کلان آمریکا رو یهود تعیین میکنه.
ممکن است که بایدن نتانیاهو را نخواهد، ولی ترامپ شیفته اوست.
بایدن از ابن ناراحته که نتانیاهو بعد از سه ماه نتوانسته خار فلسطین رو تمام کنه وگرنه در جنایت هر دو مثل هم هستند
مغز براندازان مستقر در اسراییل
بایدن ضریب هوشی پایینی دارد و با سهمیه به دانشگاه رفته است.

مغز براندازان مستقر در عربستان و سایر مناطق
نتانیاهو ضریب هوشی پایینی دارد و با سهمیه به دانشگاه رفته است.
مهم دستان پشت پرده هست
تورم ۳۰۰درصد
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
چای دبش چه خبر؟
افزایش سن بازنشستگی چه خبر؟
این بایدن است که باید برود نه نتانیاهو !!!!!!!!
حکمش به درد عمش میخورد .برای هر طرف یک چیزی گفته که هیچ کدام قبول ندارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل