بازدید 1663

پیشنهاد وزیر جنگ اسرائیل برای برگزاری انتخابات تازه

وزیر جنگ رژیم منحوس صهیونیستی، پیشنهادی را به نخست‌وزیر و وزیر کابینه جنگ این رژیم برای برگزاری انتخابات تازه ارائه کرد تا به تشدید تنش‌های سیاسی پایان دهد.
کد خبر: ۱۲۱۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 31 January 2024

 به گزارش تابناک، در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگ و رئیس حزب اردوگاه اصلی، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر پیشنهاد کرده که انتخابات پارلمانی پس از دو سال یا ۶ ماه پس از پایان جنگ غزه، هر کدام که اول شدنی باشد، برگزار شود.

بر اساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گالانت با ارائه پیشنهادی درباره تاریخ برگزاری انتخابات، قصد دارد تنش‌های سیاسی را خنثی کند زیرا بنیامین نتانیاهو می‌ترسد که بنی گانتس (وزیر جنگ سابق)، کابینه را منحل کند، در حالی که گانتس می‌ترسد نتانیاهو جلوی برگزاری انتخابات تازه را بگیرد.

طبق این گزارش که منبع آن ذکر نشده، هدف از طرح چنین پیشنهادی فرونشاندن تنش‌های سیاسی میان نتانیاهو و گانتس است که چند روز بعد از حمله هفتم اکتبر، مخالفتش را کنار گذاشت و موافقت کرد تا به صورت موقت، به کابینه ملحق شود. این مسئله همچنین در سایه نگرانی گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از معامله احتمالی تبادل اسراست که ممکن است باعث ایجاد شکاف‌های بیشتر و در نتیجه فروپاشی کابینه ‌شود.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه در واکنش به اخبار منتشر شده درباره پیشرفت در مذاکرات پاریس درباره معامله تبادل اسرا میان حماس و این رژیم گفت: موافقت با هرگونه معامله غیرقانونی شکست‌خورده‌ای، مساوی با انحلال و سرنگونی کابینه است. بن گویر که از وزرای تندروست، گفت: اگر توافقی شامل توقف جنگ یا آزادی تعداد زیادی از فلسطینی‌ها حاصل نشود از کابینه استعفا می‌دهم.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، نتانیاهو به بن گویر اطلاع داده که توقف جنگ مطرح نیست.

این شبکه همچنین گزارش داد، بن گویر در نشست کابینه گفت که به تقویت مهاجرت صدها هزار نفر از غزه نیاز دارند. او در سخنانی مدعی شد که برخی از مردم غزه حاضرند برای خروج از آنجا هر کاری انجام دهند و «ما باید از این مسئله استفاده کنیم.»

در نشست پاریس درباره معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی مسئولانی از این رژیم، قطر و آمریکا از جمله رئیس موساد، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، رئیس اطلاعات مصر و نخست‌وزیر قطر شرکت کردند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم اعلام کرد این جنبش این معامله را بررسی می‌کند.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا نیز به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات کنونی در پاریس اعلام کرده بود، مذاکره‌کنندگان تل‌آویو، آمریکا، مصر و قطر با چارچوبی برای معامله جدید موافقت کردند. این توافق شامل آزادی اسرای آمریکایی و صهیونیستی باقیمانده در غزه در چند مرحله است و همزمان با آن جنگ به صورت تدریجی متوقف شده و کمک‌ها وارد نوار غزه می‌شود. همچنین تعدادی از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

در این راستا حزب لیکود در بیانیه‌ کوتاهی، گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی را تکذیب و اعلام کرد: چنین پیشنهادی را از گالانت دریافت نکرده‌ایم. موعد انتخابات براساس قانون تعیین شده است.

 

موج

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست