بازدید 89568
صد و هجدهمین روز جنگ غزه

اسرائیل با آتش بس در غزه و تبادل اسرا موافقت کرد/ حملات سنگین حزب الله به 500 نقطه اسرائیل/افشای جزئیات توافق آتش بس اسرائیل و حماس/شهدای غزه از مرز 27 هزار نفر عبور کرد

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هجدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 01 February 2024

حملات سنگین حزب الله به 500 نقطه اسرائیل/افشای جزئیات توافق آتش بس اسرائیل و حماس

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هجدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

انگلیس: ممکن است بعد از آتش‌بس در غزه کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۰۰:۵۴

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه گفت کشورش ممکن است بعد از آتش‌بس در غزه کشور فلسطین را رسماً به رسمیت بشناسد و منتظر نتیجه مذاکرات چند ساله بین اسرائیل و فلسطینی‌ها نماند. 

او گفت چنانچه حماس در غزه در قدرت باشد به رسمیت شناختن کشور فلسطین اتفاق نخواهد افتاد. کامرون همچنین گفت که این اتفاق ممکن است حین ادامه مذاکرات بین سران اسرائیل و فلسطین رخ دهد. 

وزیر خارجه انگلیس گفت: «به رسمیت شناختن فلسطین نمی‌تواند در آغاز این روند اتفاق بیفتد اما نیازی هم نیست در پایان آن رخ دهد.»

وی گفت: «کاری که لازم است انجام دهیم این است که برای فلسطینی‌ها افقی به سوی یک آینده بهتر، آینده‌ای که بتوانند کشوری برای خودشان داشته باشند، بگشاییم.»

جزئیات جدید از طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۰۰:۴۹

یکی از رهبران مقاومت فلسطین خبر داد که پیامی از حماس به سایر گروههای فلسطینی ارسال شده که درباره طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه است. این طرح در پاریس مطرح شده بود.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شنبه هفته جاری با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

وی با اشاره به اینکه گروههای مقاومت فلسطین در حال بررسی این طرح هستند، جزئیات این طرح را این گونه عنوان کرد:

آتش‌بس فراگیر و خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، تأمین امنیت محل اسکان آوارگان، بازسازی غزه و شکست محاصره آن و  عملیات جدید تبادل اسرا.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه، هیچ هیأتی از حماس به قاهره نرفته و هنوز هم زمان دیدارها مشخص نیست، گفت که رسانه‌های اسرائیلی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی، در حال انتشار اخبار جعلی و دروغ هستند.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر ساعتی پیش خبر داد که در نشست پاریس پیشنهادی مطرح شد که به اسرائیل و حماس ارائه شد و «ما در حال حاضر، منتظر پاسخ حماس هستیم».

الانصاری در ادامه با اشاره به اینکه اساس این پیشنهاد، ماهیت آتش‌بس انسانی است، گفت: در حال کار بر روی جزئیات هستیم. ما باید با قدرت به سمت پایان جنگ در نوار غزه حرکت کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: طرفین اسرائیلی و حماس بر اصل این پیشنهاد اتفاق نظر دارند که می‌تواند به آتش‌بس انسانی ختم شود. ما امیدواریم این اتفاق طی چند هفته دیگر رخ دهد.

کابینه اسرائیل کاهش ورود کمک به غزه را بررسی می‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۱

یک رسانه اسرائیلی گزارش داده وزرای عضو کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» در حال بررسی طرحی برای محدود کردن ورود کمک به غزه هستند. 

این طرح در شرایطی در دست بررسی است که در روزهای گذشته عده‌ای از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی از جمله اعضای خانواده اسرا خواستار قطع هر گونه کمک به غزه تا زمان آزادی تمام اسرا شده‌اند.

اسرائیل با آتش بس در غزه و تبادل اسرا موافقت کرد
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۲۲:۰۵

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که در نشست پاریس پیشنهادی مطرح شد که به اسرائیل و حماس ارائه شد و «ما در حال حاضر، منتظر پاسخ حماس هستیم».

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شنبه هفته جاری با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

الانصاری در ادامه با اشاره به اینکه اساس این پیشنهاد، ماهیت آتش‌بس انسانی است، گفت: در حال کار بر روی جزئیات هستیم. ما باید با قدرت به سمت پایان جنگ در نوار غزه حرکت کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: طرفین اسرائیلی و حماس بر اصل این پیشنهاد اتفاق نظر دارند که می‌تواند به آتش‌بس انسانی ختم شود. ما امیدواریم این اتفاق طی چند هفته دیگر رخ دهد.

 اسرائیل با طرح آتش‌بس موافقت کرده است

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین گفت که «اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کرده و حماس هم به صورت اولیه، این توافق را تأیید کرده است». این در حالی است که هنوز حماس به صورت رسمی این مسئله را تأیید نکرده است، بلکه سران آن بارها تأکید کرده‌اند که در حال بررسی این طرح هستند.

یک مقام ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است.

مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد. این مقام ارشد حماس گفت تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.

اسموتریچ: ‌به نظرم توافقی با حماس در کار نخواهد بود
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۵

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خطاب به خانواده‌های صهیونیست‌های بازداشت شده در غزه گفت احتمال نمی‌دهد توافقی برای تبادل اسرا حاصل شود.

روزنامه عبری زبان «معاریو» امروز پنج‌شنبه به نقل از «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نوشت، «‌نمی‌خواهم خانواده‌های اسرا را گمراه کنم و به نظرم توافقی در کار نخواهد بود».

شهدای غزه از مرز 27 هزار نفر عبور کرد
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۷:۵۸

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (۱۲ بهمن) و با گذشت ۱۱۸ روز از جنگ در این منطقه، از افزایش شهدا به ۲۷۰۱۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۶۶۱۳۹ نفر خبر داد.

به گفته این وزارتخانه طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم اشغالگر دست به ۱۵ جنایت جدید علیه غیرنظامیان زده که ۱۱۸ شهید و ۱۹۰ زخمی به جا گذاشته است.

در ادامه این گزارش آمده است که بیش از هفت هزار نفر همچنان زیر آوار هستند و ارتش اسرائیل به امدادگران اجازه دسترسی به آن‌ها را نمی‌دهد.

هاآرتص: ارتش اسرائیل صدها خانه در غزه را عامدانه آتش زده است
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۶:۳۶

روزنامه هاآرتص اسرائیل در گزارشی از آتش زدن عمدی صدها خانه در غزه به دست نظامیان ارتش اشغالگر خبر داد و نوشت که آتش زدن خانه‌ها برای نابودی و تخریب آن‌ها به یک اقدام شایع تبدیل شده است.

این روزنامه به نقل از سه افسر ارتش اسرائیل که در غزه حضور دارند، نوشت: «آتش زدن خانه‌ها به دستور فرماندهان میدانی و بدون دریافت مجوزهای قانونی لازم صورت می‌گیرد».

به گفته آن‌ها، آتش زدن خانه‌ها به یک تاکتیک در عملیات زمینی در غزه تبدیل شده است؛ در بسیاری موارد نظامیان اسرائیل در خانه‌های اهالی غزه اقامت می‌کنند و پس از ترک خانه‌، آن را آتش می‌زنند.

«در یک مورد، یک گردان ارتش در حال پایان دادن به عملیات خود در یک منطقه جنگی در نوار غزه بود. سپس یکی از فرماندهان گردان به سربازان دستور داد: وسایلتان را بیرون بیاورید و خانه برای سوزاندن آماده کنید».

نظامیان دیگری نیز روایت‌های مشابهی از آتش زدن خانه‌ها در غزه گفته‌اند، در یک مورد، آن‌ها قبل از خروج از یک خانه، برای دیگر نظامیانی که پس از آن‌ها وارد منطقه می‌شوند، یک یادداشت می‌گذارند و می‌نویسند: «ما خانه را نسوزاندیم تا از آن لذت ببرید، وقتی رفتید، می‌دانید که چه کاری کنید».

هلاکت ۴ سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۶:۳۵

ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد چهار نفر از سربازانش در درگیری‌ها با رزمندگان فلسطینی در غزه کشته شدند.

دفتر مطبوعاتی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، با کشته شدن این چهار سرباز، تعداد کل تلفات این ارتش از زمان آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به ۲۲۴ سرباز و تعداد کل کشته‌های آن از هفتم اکتبر به ۵۶۱ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، طی چند ساعت گذشته جزئیات تازه‌ای از مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا و نیز موانع موجود برای تحقق آن‌ها منتشر شد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت، شرکت‌کنندگان در مذاکرات درباره نوار غزه در حال بررسی آتش‌بسی ۶ هفته‌ای هستند و در صورت توافق، پس از اتمام آن ازسرگیری جنگ با همان قدرت برای اسرائیل دشوار خواهد بود و اسرائیل و حماس در حال بررسی توافقی هستند که به موجب آن صهیونیست‌ها از غزه آزاد شوند.

برخی مسوولان در گفتگو با این روزنامه اظهار کردند، «برخی موانع جدی وجود دارد که دستیابی به این توافق را دشوار کرده اما در صورتی که این موانع برداشته شوند، امکان دستیابی به توافق ظرف ۱۰ روز آتی وجود دارد».  

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت، حماس برای امضای قرارداد آتی تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی بر آزادی سه اسیر شناخته شده به نام‌های مروان البرغوثی، احمد سعدات و عبدالله البرغوثی تاکید دارد.

سازمان ملل: غزه غیرقابل سکونت شده است
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۶:۳۴

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حدود نیمی از ساختمان‌های این منطقه را ویران و آن را به مکانی غیرقابل سکونت تبدیل کرده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در گزارشی اعلام کرد: میزان ویرانی ناشی از عملیات نظامی اسرائیل، نوار غزه را به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل کرده است.

این کنفرانس بین المللی افزود تا پایان ماه ژانویه۳۷ هزار و ۳۷۹ ساختمان ویران یا دچار خسارت شده که معادل ۵۰ درصد از مجموع ساختمان‌های نوار غزه است.

«رامی العزه» کارشناس اقتصادی این نهاد بین المللی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته، می گوید: اطلاعات جدید بیانگر آن است که ۵۰ درصد از ساختمان‌های نوار غزه ویران شده و یا خسارت دیده‌اند و تا زمانی که عملیات نظامی در این منطقه ادامه یابد، تاثیرات آن بر غزه بیشتر خواهد شد.

 

حملات سنگین حزب الله به 500 نقطه اسرائیل

همزمان با نگرانی شهرک‌نشین‌های ساکن شمال فلسطین اشغالی از تشدید حملات حزب‌الله، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که از ابتدای جنگ علیه غزه بیش از ۵۰۰ سازه در شهرک‌های اشغالی توسط موشک‌های حزب الله لبنان خسارت دیده و یا به کلی ویران شدند.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه گزارش کردند، بی‌اعتمادی و تنش موجود در جبهه شمالی، موجب گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص بهایی شده که جبهه داخلی این رژیم در صورت آغاز درگیری با حزب‌الله متحمل پرداخت آن خواهد شد.

این رسانه‌ها گزارش دادند که سران مقامات مناطق شمال اراضی اشغالی ضمن ابراز نگرانی خود از وضعیت امنیتی موجود در این مناطق، به شهرک‌نشین‌ها برای مقابله با حملات شدید آموزش دادند.

به گزارش این رسانه‌های عبری زبان، خشم ساکنان شمال اراضی اشغالی بیشتر شده و ساکنان این شهرک‌ها از عواقب جنگ با حزب‌الله آگاه هستند به ویژه که هزاران خانه در این مناطق اکنون خالی است.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند موشک‌هایی که حزب‌الله برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و شهرک‌ها استفاده می‌کند، موشک‌های سنگین و پیشرفته‌ای هستند که در گذشته ندیده بودیم.

این رسانه‌ها به نقل از آویخای اشتیرن، شهردار شهرک «کریات شمونه» اعلام کردند، «مناطق شمال به ویژه شهرک‌ها هر روز هدف بمباران هستند و موشک‌های حزب‌الله دیگر آنهای نیستند که از جنگ‌های گذشته به یاد داریم».

«گابی نعمان» رئیس شورای شهرک «شلومی» نیز گفت: موشک‌های سنگین حزب‌الله مدل برکان بیشتر استفاده می‌شوند و ما در خطری واقعی هستیم.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با استناد به آمارهای رسمی اعلام کردند از ابتدای جنگ بیش از ۵۰۰ خانه و ساختمان هدف آتش حزب‌الله قرار گرفته و یا خسارت‌های جزئی دیدند و یا کاملا تخریب شدند.

این رسانه‌ها در شرح جزئیات آمار ارائه شده، اعلام کردند که به ۱۳۱ خانه در منطقه «المطله»، ۴۳ خانه در «کریات شمونه»، ۱۲۱ خانه در «المناره»، ۹ خانه در «المالکیه»، ۱۱ خانه در «افیفیم»، ۲۵ خانه در «زرعیت»، ۳۷ خانه در «شتولا»، ۱۳۰ خانه در «شلومی» و پنج خانه در «حنیتا» خساراتی وارد شد.

همچنین به گزارش رسانه‌های یاد شده، ۵۰ خانه نیز روز شنبه در حملات حزب‌الله با استفاده از موشک‌های برکان آسیب دیدند.

این رسانه‌ها چند روز قبل نیز تاکید کردند، قدرت تخریبب موشک‌های حزب‌الله بسیار بالا است و با هر انفجار زمین به لرزه درآمده و حفره‌هایی بزرگی در زمین ایجاد می‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این گزارش کردند حزب‌الله می تواند ظرف ۲ ساعت حدود ۱۰۰۰ موشک را به سمت تل‌آویو شلیک کند و تعدادی از موشک‌هایی که شلیک خواهند شد نقطه‌زن هستند و برخی از آنها نیز به سمت برج‌های موجود در تل‌آویو شلیک خواهند شد.

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر حیفا

 مقاومت اسلامی عراق، بامداد امروز (پنجشنبه، ۱ فوریه)  طی بیانیه‌ای با اعلام حمله پهپادی به بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد که به «در هم کوبیدن نقاط امن دشمن» ادامه خواهد داد. 

در این بیانیه آمده است: «در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به جنایات ارتکابی  رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان، زنان و سالمندان، مبارزان مقاومت اسلامی در عراق، امروز با پهپاد بند حیفا در اراضی اشغالی مان در فلسطین را هدف قرار دادند». 

 

 

مقاومت اسلامی عراق در ادامه تاکید کرد «به درهم کوبیدن مواضع دشمن» ادامه خواهد داد. 

افشای جزئیات توافق آتش بس اسرائیل و حماس

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که رئیس موساد دیوید بارنیا، «سند اولیه» توافق احتمالی مبادله اسرا با حماس را به شورای جنگ ارائه کرده که شامل آزادی ۳۵ اسیر اسرائیلی در مرحله نخست در مقابل آتش‌بس ۳۵ روزه در نوار غزه است.

بر اساس این گزارش، ۳۵ اسیر اسرائیلی شامل زنان، سالمندان و مجروحان خواهد بود به این ترتیب که در قبال هر اسیر، یک روز آتش‌بس برقرار شود.  امکان تمدید این آتش‌بس برای یک هفته دیگر و مذاکره درباره تکمیل مرحله دوم وجود دارد و شامل آزادی همه اسرا حتی کسانی که حماس آن را نظامی می‌خواند خواهد بود و در مقابل، اسرای فلسطینی که به ادعای تل‌آویو دستشان به خون صهیونیست‌ها آغشته است نیز مشمول این مبادله خواهند شد. 

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که هضم موضوع آزادی این اسرا برای صهیونیست‌ها و مقامات سیاسی دشوار خواهد بود و بحث در اسرائیل فقط به این موضوع مربوط نمی‌شود که چه تعداد اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند، بلکه مربوط به این است که کدام اسرا آزاد خواهند شد و به همین دلیل «تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ توافقی در مورد تعداد اسرای (فلسطینی) که  آزاد خواهند شد، صورت نگرفته است». اما به هر حال «توپ اکنون در زمین حماس است که هنوز به میانجیگران پاسخی در خصوص این پیشنهاد نداده است».

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارانوت شب گذشته گزارش داد که حماس بر آزادی سه اسیر فلسطینی که تنها یکی از آنها عضو این جنبش است، پافشاری می‌کند. در فهرستی که انتظار می‌رود حماس ارائه کند، «نام‌های بزرگی وجود دارند که می‌توانند چهره تشکیلات خودگردان فلسطین را تغییر دهند و در رأس آنها، مروان برغوثی، رهبر فتح قرار دارد که در آخرین نظرسنجی انجام‌شده در کرانه باختری به عنوان نامزد ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین پس از ابومازن، از بیشترین شانس و حمایت برخوردار است».

 این در حالی است که البرغوثی که در سال ۲۰۰۲ دستگیر شده، به دلیل عملیات ضد اسرائیلی که طی آن پنج اسرائیل کشته و چندین نفر زخمی شدند به پنج بار حبس ابد و ۴۰ سال زندان محکوم شده است. 

به نوشته این روزنامه، اسم دومی که حماس تاکید دارد در فهرست مبادله اسرا حتما باشد، «احمد سعدات» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین است که در سال ۲۰۰۱ به اتهام برنامه‌ریزی برای ترور وزیر جهانگردی رژیم اسرائیل رحبعام زئیفی در سال ۲۰۰۱ به اسارت گرفته شد. اسرائیل پیشتر در جریان سند تبادل اسرای فلسطینی با گلعاد شالیت در سال ۲۰۰۱، به هییچ وجه زیر بار آزادی این رهبر فلسطینی نرفت. او نیز مانند البرغوثی از شخصیت‌های محبوب و تاثیرگذار در جامعه فلسطین است. اما اسیر سوم، «عبدالله البرغوثی» عضو حماس و از فرماندهان شاخه نظامی این جنبش در کرانه باختری است که در حکمی بی‌سابقه به ۶۷ سال زندان محکوم شده است. 

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که حماس هنوز واکنشی به این گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی نشان نداده است. تنها «اسامه حمدان» از رهبران حماس روز چهارشنبه تصریح کرد که مقاومت درحال بررسی پرونده تبادل اسرا و یافتن تضمین‌هایی درباره پایبندی اسرائیل به هرگونه توافقی در این خصوص است هرچند که بزرگترین تضمین، «توانایی ما در پاسخگویی به تجاوزات در عرصه های مختلف است».

 وی تاکید کرد که «حماس با نیروهای مختلف مقاومت در حال بررسی تفاهمی است تا پاسخ واحدی به میانجی‌گران بدهد».
 
وزارت خارجه قطر نیز با اشاره به اینکه حماس در حال بررسی یک پیش‌نویس برای آتش‌بس و تبادل اسراست، اعلام کرد «به لحظات خوبی رسیدیم که ۲ هفته قبل با آن فاصله داشتیم».

بازسازی غزه به ده‌ها سال و میلیاردها دلار نیاز دارد

 در شرایطی که توقف کمک برخی کشورهای غربی به «آنروا» خبرساز شده، یک نهاد سازمان ملل گزارشی درباره وضعیت وخیم اقتصادی و اجتماعی غزه منتشر کرد.

در گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل آمده که اقتصاد غزه برای رسیدن به سطح قبل از جنگ، به میلیاردها دلار نیاز دارد و وضع اجتماعی و اقتصادی غزه از زمان حملات اسرائیل به شدت وخیم شده است.

 کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرده که در گزارش خود به تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های رسمی استناد کرده است.

گفته شده که اقتصاد غزه در سه فصل ابتدایی سال ۲۰۲۳ به میزان چهار و نیم درصد کاهش یافته بود اما جنگ اسرائیل این کاهش را تشدید کرده است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرد، اگر جنگ اسرائیل فوراً پایان یابد و بلافاصله بعد از آن بازسازی غزه شروع شود و روند رشد ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۲ با نرخ رشد متوسط ۰.۴ درصد ادامه یابد، تا سال ۲۰۹۲ طول می‌کشد که سطح تولید ناخالص داخلی سال ۲۰۲۲ غزه تکرار شود.

تداوم حملات هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

در ادامه جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، نظامیان صهیونیست مناطق مختلف غزه را هدف حملات هوایی و دریایی خود قرار دادند که بر اثر آن،۲ فلسطینی در غرب منطقه «النصیرات» در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، قایق های جنگی رژیم صهیونیستی منطقه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفتند و در حملات نظامیان صهیونیست به اردوگاه «الجدید» در غرب النصیرات نیز ۲ فلسطینی شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

سواحل شهر «الرفح» در جنوب نوار غزه نیز هدف حملات قایق های جنگی صهیونیست ها قرار گرفت.

اندکی پس از حملات دریایی رژیم صهیونیستی به سواحل نوار غزه، گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه ای از حمله پهپادی به بندر «حیفا» در سرزمین های اشغالی خبر داد.

رژیم اشغالگر جنوب غرب «خان یونس» در مرکز نوار غزه را نیز هدف حملات هوایی خود قرار داد.

در همین حال، بیمارستان «ناصر» در خان یونس در جنوب نوار غزه هم با تانک های اشغالگران محاصره شده است.

شهادت یک رزمنده حزب‌الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان از شهادت یکی از رزمندگان مقاومت در راستای حمایت از آرمان های ملت فلسطین و دفاع از مردم مظلوم آن خبر داد.

به گزارش رسانه های لبنانی، حزب الله لبنان در بیانیه ای از شهادت رزمنده مجاهد «محمد نایف حمود» (حیدر) متولد ۱۹۹۰ میلادی از روستای «بیت لیف» در جنوب این کشور خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۵
«««««حملات سنگین حزب الله به 500 نقطه اسرائیل»»»»»»

اینجور که شما از 7 اکتبر تا به حال نوشته اید، اسراییل باید تا کنون ده ها بار توسط موشک باران حماس و حزب الله «کُنْ فَیَکونُ» شده باشد!!!

همین کار را در مورد آمار تلفات اوکراین در جنگ با روسیه انجام می دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اینجور اطلاعات دهی را در جنگ 8 ساله با عراق هم داشتیم.
تعداد تلفات و خسارات طرفی را که دوست نداریم، همیشه اغراق انگیز بالا است.
در حالیکه در عالم خبر و ژورنالیستی، بی طرفی اساس جلب اعتماد مخاطبان است.

باید اطلاع رسانی دو سویه باشد و نه یک طرفه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خوشبختانه با وجود اینترنت و ماهواره، انحصار خبری مدتها است که از بین رفته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کافی است به دو سوی مرز غزه با اسراییل نگاه انداخت.
در یک طرف زندگی عادی مردم در جریان است، در سوی دیگر 2.5 میلیون انسان از گرسنگی، بی خانمامی و بمباران در رنج و عذاب هستند.
ناشناس
| Romania |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
اینها نقطه زن هستن یعنی فقط یک نقطه رو میزنه و آسیبش هم در اندازه یک نقطه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کلیک بایت
سارا
| Russian Federation |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
در سراسر جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی شد، حتی رژیم صهیونیستی کارش به دادگاه لاهه کشیده شد، رسانه‌ها و کارشناسان خود رژیم صهیونیستی اذعان کردن به آسیب سنگین ارتش رژیم صهیونیستی و پایگاه اجتماعی آنها اما شما مجوسی‌ها هنوز خودتون رو به خواب زدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
17:36
آلبانی نادان ساکت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
اسرائیل داره تلفات و کشته هاشو به شدت سانسور میکنه شما با کدام تفکر داری پیش میروی پس به گفته شما که دارین اخبار را از جای دیگر پیگیری میکنید محدودیت وجود ندارد چرا اینجا میاید خبرها را دنبال میکنید و نظر میدهید کسی شما را اجبار نکرده
آقا این تبلیغ گوشخراش فوتبالی اول ویدیوها که با صدای بوق شروع میشه چیه. حداقل ولومشو کم کنید
«حزب‌الله می تواند ظرف ۲ ساعت حدود ۱۰۰۰ موشک را به سمت تل‌آویو شلیک کند.»

آن وقت منتظر چی هستند؟ اسرائیل که دارد افراد و فرماندهان حزب الله را هدف قرار می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
کل جبهه مقاومت را شناختیم در تین ۱۱۱ روز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
حوثی ها هم مناطق خیلی بیشتری نسبت به حزب الله در اختیار دارند و هم ذخایر کافی موشکی. ولی از هنگام شروع حملات آمریکا که تازه محدود و حداقلی هم بوده، به طور متوسط روزانه توانسته اند کمتر از یک موشک یا پهپاد شلیک کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
منتظر دستور شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
همین می تواند حزب‌الله هست که باعث شده اسرائیل با همه اون خوی وحشی گری و بچه کشی که در غزه نشون داده هنوز جرات وارد شدن به جنگ با حزب الله را پیدا نکرده
حماس توانست اقتصاد غزه را ۶۰ سال به عقب براند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
غزه محاصره شده اقتصادش کجا بود؟
حماس به خط پایان خود نزدیک میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
حماس یعنی کل مردم غزه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
زهی خیال باطل. معلومه توهم امثال ارباب اسراعیل توهم نابودیه حماس باورت شده. اینو مطمعن باش حماس تا نابودیه اسراعیل غاصب زنده و سرپا خواهد ماند و اشغالگران اربابت رو منهدم میکنند.
حماس ناک اوت شد
الان تو چندین کشور جهان از جمله سودان جنگ هست و کی بیشتر از همه سود میبره ؟!
معلومه آمریکا و انگلستان تا دلتون بخواد سلاح میفروشن .
پاسخ ها
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
مرگ بر شیطان بزرگ و استعمار پیر که باعث و بانی جنگ افروزی در جهان هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
ایران هم به دولت مرکزی سودان پهباد مهاجر و شاهد فروخته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
پهبادهای ایران در آسمان اوکراین چه می کنند؟
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
تو دست بیشتر جنگجوها کلاشنیکف و آر پی جی می بینی تا سلاح های غربی.
« بازسازی غزه... تا سال ۲۰۹۲ طول می‌کشد که سطح تولید ناخالص داخلی سال ۲۰۲۲ غزه تکرار شود.»

که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
تو چرا خوشحالی اون دنیاتو برای طرفداری ظالم ویران نکن
سارا
| Russian Federation |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
تو از اونها هستی که زندگی با ذلت رو به مرگ با عزت ترجیح میدی.
جبهه مقاومت اعم از حزب الله و انصار الله وحشد الشعبی و بقیه بایستی به کشورهایی که به آمریکا پایگاه داده اند واز آنجا مورد حمله قرار می گیرند هشدار دهد که از هر جایی که آمریکا و اسراییل به مسلمانان حمله کند آنجا را آماج حملات متقابل و درخور قرار خواهد داد تا این کشورهای بز دل ماست هایشان را کیسه کنند و بر آمریکا و سگ وحشی آن فشار بیاورند یا از آنجا خارج شوند یا جنگ را بر علیه مردم بی دفاع خاتمه دهند
من یه چیز رو میفهمم اینکه اسراییل یا باید حزب اله رو از بین ببره یا اسراییلیها باید از اسراییل برن یه جا دیگه زندگی کنن.چون حمله حماس نشون داد همین حرکت حماس رو اگه با ده یا بیست برابر نیرو حزب اله انجام بده کل اسراییل رو میگیره.پس فقط یه احمق تو این شرایط تو اسراییل تو صد یا صدو پنجاه کیلومتری نیرویی (حزب اله) که هر لحظه ممکنه بریزه بکشتت زندگی میکنه.من اصلا موندم این اسرایلیها چقدر بیخیالن.
وزیر اطلاع رسانی ذولت صدام هم می گفت امریکا رو شکست دادیم ولی در همان زمان امریکا بغداد رو تصرف کرد
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
این یعنی پروپاگاندا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
آمریکا هم ۴۰ ساله میگه گزینه ها رو میزه نه از میز اثری موند نه از زیر میز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
چون تجهیزات عراق اکثرا غربی بود اونا بلد بودن چطوری از کار بندازنش و بعد از اون حمله کنن ایران هم چند بار تست کردن اگه موفق شدن حمله کنن اما یه بارش ایران پهپادشون رو روی هوا بازداشت کرد و نشوند زمین یه بار هم تو آسمون زدش وگرنه صدبار تا حالا حمله کرده بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
مثل اسرائیل که میگه همه غزه را گرفتیم. خوب دیگه آتش بس و آزاد کردن اسیران فلسطینی نمی‌خواد
متاسفانه تمام شبکه بهداشتی و فاضلاب غزه نابود شده است از ساکنین غزه انتظار می رود سر لوله های فاضلاب را به سمت شهرک نشینان صهیونیست بگیرند
پاسخ ها
م.م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
نگران نباش پول مردم ما در زمان حداقلی آن را درست خواهد کرد
ممدجفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
ایول دمت گرم البته کمی هم برای سر وکله مبارک خودتحقیرها و اسقاطیل پرستها هم بگیرن خالی از لطف نیست
اسرائیک شکست سختی خورده از همه نظر اما غربگداها میگن نه چون ۲۷ هزار نفرو کشته پس پیروزه!!! عقلشون در همین حده نمیتونن تلفات بالایی غیر نظامی و این همه بچه جز پیروزی جنگ حساب نمیشه و برعکسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
قبل از هرعملیات باید حفظ جان مردم دراولویت باشه. حتی یه کشته هم ازغیر نظامی شکست محسوب میشه
ممدجفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خب وقتی انقد فهم و شعور ندارن و بجای دفاع از مظلوم واسه اسرائیل پاچه خواری میکنن معلومه حرف حساب و حق رو درک نکنن. از جاهل انتظاری نداشته باش بذار توی درد و مرض و حماقت خودش بمیره و نابود بشه. بعضی ها قابل هدایت و نجات نیستن بهتره رها بشن
به ازای آزادی هر اسیر چند نفر اسرائیلی کشته شدند؟ حتی بین خودشان هم نراد پرستی وجود دارد و شهروند اسرائیلی شماره یک و دو دارند
انگار نژاد پرستی در خونشان است
باید کاروان زمینی ارسال کالا از ابوظبی به اسرائیل مختل شود حتی عملیات نظامی
غربیها دارند باز به فلسطینی ها کلک میزنند تنها هدفشان ازادی زندانیان سهیونیستها از حماس است. تمام این وعده هایشان که به فلسطینی ها میدهند فقط وعده تو خالیست. انها را که ازاد کنند دوباره سهیونیستها به کشتار فلسطیتی ها ادامه خواهند داد. دوباره مردم بی دفاع فلسطین را زندان می اندازند. زیرا سهیوتیستها اصلا ضد بشریتند و راستش دنیا را دارند داغان میکنند، از جمله اروپا و امریکا و البته خاورمیانه.
گول این اسراییل کودک کش اپارتاید رو نخوریدحماس حواست باشه
به والله جنگ با اسرایل نزدیک وحتمیه بیاید درس بگیریم از بیچارگی فلسطین اینهارو زودتر نابود کنیم همه مردهای اسرایلی باید کشته بشن پسرهای پنج سال به پایین وزنها بمونن زنها برای ازدواج بافی کشته بشن پیرهای اعدام نسل یهود فقط زنهای جوان بمانند
میگن اسرائیل به هدفش نرسید چون از اول هدفش نابودی حماس و آزادی اسیران از طریق جنگ بود. اما اشتباه می کنن از ابتدا هدف اسرائیل نابودی و شهر سوخته غزه بود و کشتن بچه ها و زنان فلسطینی که به هدفش رسید
ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم ، وقتی شما در راه حق مقاومت می‌کنی خدا به کمک خواهد آمد و خدا قدرت مطلق است .
نتیجه جنگ ایران و عراق چه شد ، ما پیروز شدیم یا صدام ؟
نتیجه جنگ عربستان با یمن چه شد ؟
آنانی که تفکر حسینی دارند می دانند خون بر شمشیر پیروز است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
ایول گل گفتی شیر مادرت حلالت در کربلا هم همین اتفاقا افتادن ولی قهرمانان جنگ کربلا امام حسین و یارانش شد.بعد از هزار وچهار صد سال مردم یزید ویزیدیان را نعلت ونفرین میکنند
بنام خداوند منتقم دیگه کار از این حرفها گذشته نیروهای مقاومت شبکه خاورمیانه باید تمام پایگاه های امریکایی را در کویت امارات و سوریه و قطر و خود رژیم جعلی تروریستی و حتی ناو های امریکایی و انگلیسی را بزنند با این جنایات گسترده در غزه دیگر نباید رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین فلسطین بماند باید ریشه این کثافات را از بن زد تا با اواره شدن در جهان بهتر معنی اواره شدن را بفهمند سردمداران رژیم منحوس اسراییل باید هر کجا دیده شوند تیرباران شوند این اخر کار این جنایتکاران جهانی است.
غرب باید تبعات همایت از اسرائیل جهت کشتن هزاران نفر را بپذیرد ۷۵ ساله اسرائیل فلسطین را پاره پاره کرده باید گفت در این مرحله با کمک دوستان خود تمام مناطق را گرفت و میخاهد فقط اسم فلسطین یدک باشد
زنده باد پاینده باد ارتش حزب ا..و مقاومت قسام و نیروهای مردمی غزه و فلسطین و یمن سربلند و مقاومت عراق
بنده هم با نظرات شما موافق هستم.باید ریشه این خوک صفتان را خشکاند.اونها بعد آزادی ایرانیان دوباره به مردم فلسطین رحم نخواهند کرد.باید هر کجا دیدنشان چه افراد عادی اسرائیل و چه نظامیانشان.باید از ریشه کندشان. چون همه آنها دباره اگر زنده بمانند ریشه خواهند داد یعنی بزرگ میشن.و را ه اجدادشان اسرائیل غاصب را در پیش می‌گیرند.مرگ بر اسرائیل و مرگ بر حامیان اسرائیل که به خصوص بعضی عرب‌های بی غیرت هستن.
زندباد فلسطین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست