بازدید 7734
۷
صد و نوزدهمین روز جنگ غزه

گسترش تنش ها در مرز لبنان و اسرائیل و حملات شدید موشکی حزب الله/طرح اسرائیل برای ایجاد منطقه حائل در غزه/شمار شهدای غزه به ۲۷۱۳۱ نفر رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نوزدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 02 February 2024

گسترش تنش ها در مرز لبنان و اسرائیل و حملات شدید موشکی حزب الله

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نوزدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

قسام 15 نظامی اسرائیلی را از پا درآورد
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ - ۰۱:۴۶

 «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس، شامگاه امروز (جمعه)، طی چند بیانیه کوتاه جزئیات عملیات نیروهای خود در نوار غزه را اعلام کرد.

قسام خبر داد رزمندگان مقاومت توانسته‌اند در منطقه «الجوازات» واقع در غرب شهر غزه 15 نظامی اسرائیلی را از فاصله صفر از پا در آورند.

شاخه نظامی حماس همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد توانسته یک نفر اسرائیلی را در همان منطقه با راکت «یاسین ۱۰۵» را منهدم کند و گروهی از نظامیان اسرائیلی را در غرب غزه با خمپاره هدف قرار دهد.

این گروه مقاومت همچنین خبر داد ۳ تانک اسرائیلی «مرکاوا» را در یک کمین به دام انداختند و آن‌ها را با راکت‌های یاسین ۱۰۵ و بمب‌های «الشواظ» هدف قرار دادند.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز امروز اعلام کرد که رزمندگانش توانسته‌اند یک گروه اسرائیلی ده‌نفره را با آر پی جی هدف قرار دهند.

در این بیانیه اشاره شده بود تعدادی از این نظامیان که در یک خانه در محله «الامل» در غرب «خان یونس» (جنوب نوار غزه) مستقر بودند، کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

سرایا القدس همچنین در بیانیه‌ای دیگر خبر داد که گروهی از نظامیان اسرائیلی و خودروهای آنان را در غرب خان یونس با خمپاره‌‌های ۶۰ میلیمتری هدف حمله قرار داده است.

وزیر جنگ اسرائیل: وقفه جنگی در غزه مرزهای شمالی را شامل نخواهد شد
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۲۳:۱۱

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل امروز جمعه تصریح کرد برقراری وقفه‌های جنگی احتمالی در غزه مرزهای شمالی فلسطین اشغالی را شامل نخواهد شد. 

طبق گزارش روزنامه تایمز اسرائیل گالانت گفت: «اگر حزب‌الله تصور می‌کند که وقتی در جنوب آتش‌بس می‌شود آنها آتش را حفظ می‌کنند اما ما متوقف می‌مانیم دارد اشتباه بزرگی می‌کند.»

وزیر جنگ اسرائیل که در حال دیدار با نظامیان اسرائیلی بود گفت: «من اینجا به صراحت می‌گویم: تا زمانی که ما به وضعیتی برسیم که بتوانیم امنیت را برای ساکنان مناطق شمالی احیا کنیم متوقف نخواهیم شد. وقتی که بتوانیم از طریق راهکارهای دیپلماتیک یا ابزارهای نظامی به این مرحله برسیم آرام خواهیم شد.»

واکنش حماس به طرح جدید برای آتش‌بس
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۲۲:۴۴

 یک رسانه آمریکایی گفته مقام‌های حماس به طرح جدیدی که در نشست پاریس برای برقراری آتش‌بس در غزه پیشنهاد شده واکنش نشان داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «اسامه حمدان»، یکی از اعضای ارشد حماس در بیروت نوشته جنبش مقاومت فلسطین در حال بررسی این طرح جدید آتش‌بس است که شامل مفادی برای برقراری وقفه‌های طولانی‌مدت در جنگ و تبادل اسرای اسرائیلی با زندانیان فلسطینی است.

آسوشیتدپرس نوشته، حمدان در عین حال برخی از مفاد کلیدی این طرح را رد کرده است. حمدان گفته حماس به دنبال آزادی هزاران نفر از زندانیان اسرائیلی از جمله کسانی است که حکم حبس ابد گرفته‌اند. او از دو نفر از زندانیانی که حماس خواستار آزادی آنها است نام برده است. «مروان برغوثی»  و «احمد سعدات».

مروان برغوثی یکی از فرماندهان سابق فتح است که توسط اسرائیل به تحمل 5 بار حبس ابد محکوم شده است. آسوشیتدپرس نوشته بسیاری از فلسطینی‌ها برغوثی را یک رهبر انقلابی در حد نلسون ماندلا» یا «فیدل کاسترو» می‌دانند که وجهه‌اش تحت تأثیر فساد تشکیلات خودگردان فلسطینی قرار نگرفته است.

برغوثی از زندان خواستار تشکیل یک کشور فلسطینی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شده است. نتایج نظرسنجی‌ها او را به عنوان یکی از محبوب‌ترین رهبران فلسطینی نشان می‌دهند.

حمدان در مصاحبه‌ای با تلویزیون ال‌بی‌سی لبنان همچنین تأکید کرده که جنبش مقاومت فلسطین خواستار آتش‌بس دائمی است و رویکرد مرحله‌ای با چندین وقفه در جنگ را نمی‌پذیرد. او گفت: «هیچ راهی برای اینکه مقاومت این را بپذیرد وجود ندارد.»

او در اظهاراتی که احتمالاً به آتش‌بس یک هفته‌ای در جنگ غزه در ماه نوامبر اشاره داشت گفت: «ما وقفه‌های موقتی را امتحان کرده‌ایم و مشخص شده که اسرائیلی‌ها به این وقفه‌ها احترام نمی‌گذارند و دائم آن را نقض می‌کنند.»

گزارش‌ها حاکی است مذاکره‌کنندگان اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند.

شلیک موشک بالستیک به جنوب فلسطین اشغالی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۲۱:۱۵

 رسانه‌های اسرائیلی، شامگاه امروز (جمعه)، از شلیک یک موشک بالستیک به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل می‌گوید این موشک از سمت یمن شلیک شده و به دنبال نزدیک شدن آن به بندر ایلات، سامانه پدافندی «پیکان» فعال شده است.

به دنبال انتشار این گزارش، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد این موشک سطح به سطح را که از یمن شلیک شده بود، بر فراز دریای سرخ رهگیری کرده است.

هاآرتص: نظامیان اسرائیل خانه‌های فلسطینیان را آتش می‌زنند
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۹:۵۴

روزنامه هاآرتص نوشت نظامیان اشغالگر خانه‌های ترک شده در غزه را به آتش می‌کشند.

 روزنامه هاآرتص طی گزارشی نوشت فرماندهان ارتش اشغالگر بدون دریافت مجوز قانونی به سربازان دستور می‌دهند خانه‌های ترک شده در غزه را آتش بزنند.

براساس این گزارش، صدها خانه متعلق به فلسطینیان به‌دلیل حملات اسرائیل که از هفت اکتبر ادامه دارد، به صورت جدی آسیب دیده‌اند. نظامیان اسرائیل در هفته‌های اخیر با دستور مستقیم فرماندهان خود این خانه‌ها را به آتش می‌کشند.

صدها خانه با تمام وسایل داخل آنها به حالت غیرقابل استفاده درآمدند.

ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای در این خصوص ادعا کرد که تمام تخریبات و خسارات غیرمجاز بررسی خواهد شد.

یک مقام ارتش اسرائیل که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌وگو با هاآرتص اعلام کرد خانه‌هایی که به آتش کشیده می‌شوند، براساس گزارش‌های اطلاعاتی انتخاب می‌شوند.

همچنین سه افسر ارتش اشغالگر تایید کردند که به آتش کشیدن خانه‌ها به یک اقدام معمولی تبدیل شده‌است.

شمار شهدای غزه به ۲۷۱۳۱ نفر رسید
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۶:۵۹

«نظامیان رژیم اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ جنایت دیگر را مرتکب شدند؛ در این حملات ۱۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴۸ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند»، این بخشی از گزارش امروز وزارت بهداشت غزه بود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی این گزارش اعلام کرد که هنوز هزاران نفر دیگر زیر آوار یا مفقود هستند و تاکنون اجساد آن‌ها بیرون کشیده نشده است.

امروز صد و نوزدهمین روز جنایات ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم غزه است و تداوم بمباران منازل مسکونی، مراکز پزشکی و زیرساخت‌های حیاتی مناطق شمالی و جنوبی غزه باعث ویرانی‌های عظیم شده است؛ یونیسف هم دباره وضعیت کودکان تحت بمباران هشدار داد.

طبق اعلام هلال احمر فلسطین جنگنده‌های اسرائیلی امروز مجدداً محوطه بیمارستان امل در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند؛ حالا به دلیل ادامه محاصره این بیمارستان و عدم امکان انتقال بیماران کلیوی به بیمارستان‌های دیگر، این دسته از بیماران در معرض خطرات جدی قرار گرفته‌اند.

نخست‌وزیر مالزی: به آمریکایی‌ها گفتیم جنگ غزه باید تمام شود
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۶:۵۸

«مشکل از حوثی‌ها شروع نشد، بلکه با تجاوز به غزه شروع شد که باید متوقف شود تا هرگونه تنش و درگیری در منطقه پایان یابد»، این انتقاد صریح انور ابراهیم از سیاست‌های آمریکا در قبال جنگ غزه بود.

نخست‌وزیر مالزی با اشاره به اینکه کشورش راه‌های ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح را با مسئولان مصری بررسی کرده تاکید کرد «پیام ما به مردم غزه این است که از آن‌ها و حق آن‌ها برای دفاع از سرزمین خود حمایت می‌کنیم».

مالزی در حالی از سیاست‌های واشنگتن در قبال جنگ غزه انتقاد می‌کند که دولت آمریکا به جای حمایت از آتش‌بس و توقف حملات علیه نوار  غزه، با ارسال تسلیحات به تل‌آویو از تداوم جنگ حمایت و با ائتلاف جدید خود به عراق و یمن حمله می‌کند تا دامنه درگیری‌ها گسترده شود.

امروز صد و نوزدهمین روز جنایات ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم غزه است؛ تداوم بمباران منازل مسکونی، مراکز پزشکی و زیرساخت‌های حیاتی مناطق شمالی و جنوبی غزه باعث ویرانی‌های عظیم و شهادت بیش از ۲۷ هزار فلسطینی شده که اکثرشان زن و کودک هستند.

انور ابراهیم در ادامه این گفت‌وگوی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که سرویس‌های امنیتی مالزی برای پیشگیری از هرگونه عملیات ترور فلسطینیان در خاک این کشور در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم اتحاد و تقویت مواضع توقف جنگ غزه بین کشورها، تصریح کرد «ما با هرگونه اقدام برای ترور فلسطینیان در خاک مالزی قاطعانه برخورد خواهیم کرد».

طرح اسرائیل برای ایجاد منطقه حائل در غزه
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۶:۵۴

 تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده عملیات تخریب جدید نظامیان اشغالگر در طول خط حائل نوار غزه با سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ است.

 رسانه ها و کارشناسان اعلام کرده اند رژیم صهیونیستی با تخریب مناطق اطراف نوار غزه به عمق یک کیلومتر و در امتداد خط حائل نوار غزه با سرزمین های اشغالی، درصدد ایجاد منطقه حائلی بین غزه و سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ است.

این عملیات تخریب در حالی است که رژیم صهیونیستی تأکید کرده است با وجود اعتراضات بین المللی درصدد ایجاد منطقه حائلی در این منطقه است که این امر باعث افزایش چند پارگی سرزمین های اشغالی فلسطین خواهد شد.

این عملیات تخریب، بخشی از زیان های گسترده‌ای است که رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته وارد کرده است و برخی گزارشات حاکی از آن است که این رژیم نیمی از ساختمان های این بخش از خاک فلسطین را به طور کلی یا جزئی منهدم کرده است.

فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی بارها از تلاش برای ایجاد منطقه حائل به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار عملیاتی مشابه طوفان الاقصی در آینده خبر داده اند.

فرماندهان نظامی ارتش اشغالگر، به سؤال رسانه ها درباره ایجاد منطقه حائل در اطراف غزه پاسخی نداده اند. آنها اعلام کردند: اقدامات ضروری متعددی برای اجرای طرح مقابله با غزه انجام خواهیم داد.

با این وجود ارتش رژیم صهیونیستی به تخریب ساختمان ها در سراسر منطقه اعتراف کرده است.

یک مقام صهیونیست که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: در حال ایجاد یک منطقه حائل موقت هستیم.

محمود عباس و امیر قطر درباره تحولات غزه گفت وگو کردند
۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۶:۵۳

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی با امیر قطر درباره آخرین تحولات غزه و توقف جنگ در این باریکه گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در چارچوب تداوم رایزنی‌های دوجانبه و تلاش برای توقف تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به غزه با یکدیگر گفت وگو کردند.

عباس در این تماس تلفنی، گفت که ما بر لزوم توقف فوری تجاوزهای نظامی (رژیم) اسرائیل به مردم فلسطین و جلوگیری از آواره شدن هر فلسطینی چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی تاکید می‌کنیم.

وی افزود: تنها راه حل همه تشدید تنش‌ها در منطقه، راه حل سیاسی با پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط (رژیم) اسرائیل به پایتختی قدس است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این تماس از تلاش‌ها و مواضع قاطع قطر در قبال مساله فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

در این گفت وگوی تلفنی همچنین تلاش‌های انجام شده با هماهنگی کشورهای عربی برای توقف تجاوزهای نظامی (رژیم) اسرائیل به اراضی فلسطینی، تسریع در ارائه کمک‌های امدادی و پزشکی و تامین آب و برق در سریع‌ترین زمان ممکن به نوار غزه بررسی شد.

گسترش تنش ها در مرز لبنان و اسرائیل و حملات شدید موشکی حزب الله

«۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت کریات شمونه شلیک شد و یکی از موشک‌ها مستقیماً به ساختمانی در این شهرک اصابت کرد»، این گزارش رسانه‌های عبری از حمله موشکی جنوب لبنان به سمت شهرک‌های اسرائیلی است.

رسانه‌های اسرائیلی پیش از گزارش این حملات، اعلام کردند که آژیرهای خطر برای چند بار متوالی در شهرک‌های کریات شمونه، کفار یووال و معیان باروخ در منطقه اصبع الجلیل در مرز لبنان و فلسطین به صدا درآمده‌اند.

مقام آمریکایی: پیشرفت اسرائیل در جنگ غزه در حد انتظار نبوده است

یک مقام ارشد دولت آمریکا به ان‌بی‌سی گفت دولت جو بایدن اظهارات علنی بنیامین نتانیاهو درباره توافق آتش‌بس را به معنای رد آتش‌بس نمی‌داند. 

نتانیاهو پیش از این گفته بود که او با هیچ طرح آتش‌بس که شامل مفادی برای خروج نظامیان اسرائیل از غزه یا آزاد کردن صدها زندانی فلسطینی باشد موافقت نخواهد کرد. 

مقام دولت آمریکا به ان‌بی‌سی گفت دولت جو بایدن معتقد است که شرایط رو به تغییر است چون اسرائیل به اندازه‌ای که انتظار داشته در جنگ علیه حماس پیشرفت نداشته و نتانیاهو با فشارهای فزاینده عمومی برای آزاد کردن اسرا از دست حماس مواجه است. 

به گفته این مقام آمریکایی اظهارات علنی نتانیاهو نشان‌دهنده نفوذ اعضای راست‌گرای افراطی در کابینه ائتلافی است که تهدید کرده‌‌اند در صورتی که او نرمش نشان دهد از کابینه خارج خواهند شد و کابینه ائتلافی را سرنگون خواهند کرد. 

اسرائیل، آزادی اسرا از غزه و نابودی حماس را به عنوان اهداف جنگی خود در غزه تعیین کرده است. با وجود این، تحقق هر دوی این هدف‌ها به بن‌بست برخورد کرده‌اند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز چند هفته پیش گزارش داده بود شماری از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تحقق همزمان هر دو هدف امکان‌پذیر نیست و هر گونه برنامه بلندمدت برای نابود کردن حماس ناگزیر به مرگ اسرا منجر خواهد شد. 

علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان نابودی کامل حماس را زیر سوال برده‌اند. «گادی آیزنکوت»، از مقام‌های سابق ارتش اسرائیل که در حال حاضر یکی از اعضای کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو به شمار می‌رود در مصاحبه‌ای چند وقت پیش وعده‌های مقام‌های اسرائیل برای نابودی کامل حماس را «داستان‌سرایی» توصیف کرده بود. 

 «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش در یک یادداشت در روزنامه هاآرتص نوشته بود که نتانیاهو خودش هم می‌داند که قادر به حذف حماس نیست.

تحلیلگران غربی می‌گویند جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از زمان آغاز به کارش تا کنون از تلاش‌های مکرر رژیم اسرائیل برای حذف خود جان سالم به در برده است. متخصصان مسائل نظامی و سیاسی ماه گذشته به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند که ساختار این سازمان به گونه‌ای طراحی شده که توان مقاومت در برابر توطئه‌ها برای نابودی خود را داشته باشد.

گیورا ایلاند، افسر سابق اسرائیلی که سابقه ریاست بر شورای امنیت داخلی اسرائیل را دارد در مصاحبه‌ای با این روزنامه آمریکایی  گفت حماس نشان داده که از توانایی لازم برای جایگزین کردن فوری فرماندهان کشته شده‌اش با افراد دیگری که به همان اندازه توانمند هستند را دارد.

۴۸ شهر آمریکا در حمایت از آتش‌بس در غزه قطعنامه تصویب کردند

 شورای شهر شیکاگو روز پنجشنبه قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه به تصویب رساند تا بزرگترین شهر حامی آتش‌بس در آمریکا لقب بگیرد. 

با آنکه این قطعنامه هیچ اثر حقوقی ندارد اما از مخالفت‌های گسترده در جامعه آمریکا با حمایت‌های همه‌جانبه حاکمیت ایالات متحده از اسرائیل در جنگ غزه حکایت دارد. 

پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته تا کنون دست‌کم ۴۸ شهر در آمریکا قطعنامه‌هایی در حمایت از آتش‌بس در غزه به تصویب رسانده‌اند. 

دولت آمریکا با وجود این، با تکرار روایت اسرائیل گفته که برقراری آتش‌بس دائمی به نفع اسرائیل خواهد بود و در شورای امنیت مانع از تصویب قطعنامه برای اتمام جنگ شده است. 

این در حالی است که تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از آتش‌بس در غزه کماکان ادامه دارند. روز پنجنشبه گزارش شد تظاهرات‌کنندگان حامیان فلسطین با تجمع نزدیک ساختمان کنگره آمریکا خواستار تلاش دولت این کشور برای ایجاد آتش‌بس در غزه شدند. 

معترضان پلاکاردهایی با شعارهای مختلف در دست داشتند. «بایدن را رها کنید/ آتش‌بس همین حالا»، «فلسطین را آزاد کنید»، «همه کمک‌ها به اسرائیل را متوقف کنید» و «اشغالگری را تمام کنید» برخی از شعارهایی است که روی پلاکاردهای تظاهرات‌کنندگان نوشته است. 

پایگاه انگلیسی‌زبان «نشنال‌» نوشته یکی از شعارهای معترضان «نه به صلح در سرزمین ربوده شده/خواست ما عدالت است» بوده است. این تظاهرات صبح امروز پنجشنبه (به وقت محلی) صورت گرفته و معترضان تلاش کرده‌اند جلوی عبور و مرور خودروها را بگیرند. 

اداره پلیس راهنمایی و رانندگی واشنگتن دی‌سی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گزارش داده بعضی از خیابان‌ها در نتیجه تظاهرات‌ها مسدود شده‌اند. پلیس از مردم خواسته به دستورات توجه کرده و برای برخی مسیرها از خیابان‌های جایگزین استفاده کنند. 

کابینه جنگی نتانیاهو، منتظر واکنش حماس به طرح جدید برای وقفه در جنگ غزه

 یک مقام ارشد اسرائیلی به ان‌بی‌سی‌نیوز گفت کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو منتظر واکنش حماس به طرح پاریس برای تبادل اسرا و وقفه ۲ ماهه در جنگ غزه است. 

این مقام اسرائیلی که از مشاوران کابینه بنیامین نتانیاهو است و خواسته نامش فاش نشود به ان‌بی‌سی گفت: «همه منتظر واکنش حماس هستند.»

پیش از این یک مقام قطری گفته برقراری  آتش‌بس فراگیر، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از غزه، تأمین امنیت محل اسکان آوارگان، بازسازی غزه و  عملیات جدید تبادل اسرا از مفاد طرح جدید است.  

یک مقام دیگر اسرائیلی به ان‌بی‌سی گفت: «با توجه به همه چالش‌های پیش رو هنوز مشخص نیست که این توافق موافق شود. فکر نمی‌کنم شانس موفقیت آن بیشتر از ۵۰ درصد باشد.»

 عصر پنجشنبه «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر مدعی شد که در نشست پاریس پیشنهادی مطرح شد که به اسرائیل و حماس ارائه شده است. او گفت: «ما در حال حاضر، منتظر پاسخ حماس هستیم».

مذاکره‌کنندگان اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم» وزیر خارجه قطر نیز شنبه هفته جاری با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: «مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود».

الانصاری در ادامه با اشاره به اینکه اساس این پیشنهاد، ماهیت آتش‌بس انسانی است، گفت: در حال کار بر روی جزئیات هستیم. ما باید با قدرت به سمت پایان جنگ در نوار غزه حرکت کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: طرفین اسرائیلی و حماس بر اصل این پیشنهاد اتفاق نظر دارند که می‌تواند به آتش‌بس انسانی ختم شود. ما امیدواریم این اتفاق طی چند هفته دیگر رخ دهد.

یک مقام ارشد در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است.

مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان می‌باشد. این مقام ارشد حماس گفت تمام عملیات نظامی در طول سه مرحله متوقف خواهد بود.

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل بمباران دفتر همکاری و توسعه این کشور در غزه احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را برای توضیح درباره بمباران دفاتر همکاری و توسعه این کشور در غزه احضار کرد.

حاجه لهبیب وزیر خارجه بلژیک در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دفاتر آژانس توسعه و همکاری بلژیک در غزه بمباران و تخریب شدند.

وزیر خارجه بلژیک تاکید کرد که هدف قرار دادن ساختمان‌های غیرنظامی در غزه غیرقابل قبول است.

وی اضافه کرد که سفیر (رژیم) اسرائیل برای توضیح در مورد تخریب دفاتر آژانس همکاری و توسعه بلژیک در غزه احضار شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
آینده ای برای این دنیای تاریک وجود نداره .
مغز براندازان هم اکنون
حمله شدید حزب الله! ما که حمله شدیدی ندیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
.خوش به حالت !!! فارغ از زمین و زمان
هر چه این عملیات دیرتر اتفاق بیفته، خطر تلفات و دامنه تخریب اون گسترده تره. چون دارن وقت میذارن تا تدارکات نظامی بیشتری آماده کنن و نقاط و تاسیسات بیشتری رو برای عملیات حمله، مورد بررسی قرار بدن. در ضمن با در انتظار نگه داشتن طرف مقابل، جنگ روانی سنگینی راه میندازن.
از قدیم الایام صهیونیست‌ها علاقه داشتند دور خود دیوار و دژ بسازند آنها هزار و پانصد سال پیش هم که در اطراف یثرب زندگی می کردند زندگی در قلعه را ترجیح می دادند الان هم آنها می خواهند خانه های غزه را خراب کنند و دیوار کشی کنند این علاقه تاریخی آنها به حصار سازی باید از نظر روانشناسی بررسی شود.
فرار اسرائیل از غزه
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست