بازدید 12158

شیرجه تاریخی تقی عسگری در ۹۹سالگی در قطر+عکس

کد خبر: ۱۲۲۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴ 10 February 2024

تقی عسگری در آستانه یکصدسالگی ورزش دنیا را متحیر کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اسطوره شیرجه ایران به عنوان سفیر ورزش فدراسیون ورزش‌های آبی جهان در مسابقات قهرمانی جهان شیرجه افتخاری به آب زد و مدال طلا کسب کرد.

 تقی عسگری، اسطوره شیرجه ایران که نزدیک به ۱۰۰ سال سن دارد در حضور حسین المسلم، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان به صورت افتخاری به آب شیرجه زد و مدال طلا کسب کرد.  

تقی عسگری متولد بهمن ماه ۱۳۰۳ است. وی در سن ۲۰ سالگی یعنی در سال ۱۳۲۳ نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال ۱۳۴۴ به طور متناوب در ۱۱ دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرد و ۹ بار به مقام قهرمانی و ۲ بار هم به عنوان نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها رسید. وی در بخش بین‌الملل هم با حضور در بازی‌های آسیایی دهلی نو در سال ۱۳۳۰ موفق شد در دو رشته شیرجه از سکو و تخته برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور و در میدان مهم بازی‌های آسیایی به روی سکو برود و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند.

شیرجه تاریخی تقی عسگری در ۹۹سالگی در قطر+عکس

آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد ۴۱ سال سن داشت و پس از کسب مقام نخست با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و از آن پس این چهره سرشناس ورزش شیرجه کشور به دلیل سوابق درخشان و تکرار ناشدنی فوق با لقب «پدر شیرجه ایران» نامیده و شناخته می‌شود.  

گفتنی است با دعوت فدراسیون ورزش‌های آبی جهان و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط مسئولان فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک، تقی عسگری اسطوره شیرجه ایران برای برگزاری مراسم تقدیر و انجام شیرجه افتخاری، راهی مسابقات ورزش‌های آبی قهرمانی جهان به میزبانی دوحه قطر شد. حسین المسلم، رئیس فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از تقی عسگری اسطوره تمام نشدنی شیرجه ایران در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جهان قطر تقدیر و وی را به عنوان سفیر فدراسیون جهانی از رشته شیرجه انتخاب کرد.

شیرجه تاریخی تقی عسگری در ۹۹سالگی در قطر+عکس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
باریکلا به ایشون
مرحبا.
چه بدبختیم دیگران باید ازش تقدیر کنن.
پاسخ ها
یک نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
با سلام
وجدانن ببین جز ناله چیز دیگری داریم
جای اینکه افتخار کنیم و الگوسازی فقط ناله
اگر خودمون تقدیر کنیم میگن ما که فقط آبگوشت بزباش میتونیم درست کنیم این الکیه از چین گرفتیم ، پلاستیکیه ، بدلشه . اگر دیگران تقدیر کنن میگیم و...
اونوقت تا حالا تو هیچ مراسمی در ایران از ایشون تقدیر نشد و برای اکثریت مردم ایران شناخته شده نبودند انشاالله بعد از این قدر ایشان و بزرگان و نام آوران کشور را بدانیم و به عنوان الگوی مناسب به نسل نوجوان و جوان کشور معرفی کنیم.
الحمدالله که قطر از ایشون تجلیل کرد
خدا سلامت نگهشون داره .
عالی
بشینید یه محتوای خوب و پر مغز بنویسید و یه پلی بزنید بین این پیر مرد ورزشکار و انتخابات بلکه از توش بتونید ۵نفر رو بکشید پای صندوق رای
دمت گرم قهرمان
شاد و سلامت باشي
تابناك عزيز
ممنون از اين گزارش خبرى. اى كاش كليپ شيرجه زدن ايشان را هم صميمه خبر ميكرديد.
ایرانی تو این سن‌مرده
پاسخ ها
یک نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
با سلام
اونی که مرده دیگه رفته
ایرانی خیلی وقته رویین تن شده برا همینه دنیا دنبال چشماشه که ازش بگیره و زمین گیرش کنه ولی اینجاش رو نخونده که حرف آخر را ما خواهیم زد اونهم مای مسلمان ایرانی
سلام خدمت این عزیز .باعث افتخار ملت است . ماشالله
پیشکسوتان شبیه آثار باستانی ایران هستند در کشورهای دیگر کشف می شوند
شیرجه در (100 سالگی) مگه میشه! مگه داریم!
یک مورد غیر قابل انتشار را پخش کن تابناک.صداقت خبری مهمتر از چند روز دنیاست.....
خاک بر سر ما که خودمون قهرمانانمون رو نمیشناسیم و قطر باید ازشون تجلیل کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل