بازدید 2771

بحران املاک غول اقتصادی اروپا

آلمان با بزرگترین بحران املاک و مستغلات در ۱۵ سال گذشته روبرو است.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 12 February 2024

به گزارش ایسنا، پی‌بی‌بی بانک (Pfandbriefbank)، بانک آلمانی متمرکز بر املاک تجاری، به آخرین وام‌دهنده در این کشور تبدیل شده که گزارش می‌دهد در بحبوحه آنچه بدترین ارزش املاک تجاری از زمان بحران مالی جهانی نامیده می‌شود، منابع بیشتری را برای سبد وام گذاشته شده است.

بانک گزارش کرد، ذخایر خود را در سه ماه چهارم افزایش داده و طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۱۵ میلیون یورو (۲۳۱.۷ میلیون دلار) را برای وام‌های معوق به دلیل ادامه ضعف بازارهای املاک و مستغلات کنار گذاشته شده است، با این حال، این موسسه افزود که با وجود این گام، بانک به کمک قدرت مالی خود حتی در بزرگترین بحران املاک و مستغلات از زمان بحران مالی سودآور باقی می‌ماند.

سهام این بانک در روز جمعه بیش از سه درصد کاهش یافت و در سال جاری ۲۷ درصد و در ۶ ماه گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است. بانک در روز پنج‌شنبه، به دنبال این بود، به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که می‌توانند دارایی‌های نقدی و نقدینگی را در ترازنامه خود داشته باشند تا به مدت ۶ ماه بدون سرمایه‌گذاری جدید از سوی سرمایه‌گذاران کار کند.

نگرانی‌ها در مورد سلامت ترازنامه بانک‌ها از زمانی که بزرگترین وام‌دهنده آلمان، دویچه بانک، هفته گذشته اعلام کرد که ۱۲۳ میلیون یورو در سه ماه چهارم سال گذشته برای جذب نکول احتمالی وام‌های تجاری املاک تجاری ایالات‌متحده اختصاص داده، افزایش یافته است. این رقم بیش از چهار برابر مقداری است که در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد.

در روزهای اخیر، بانک‌های ایالات‌متحده، ژاپن و سوئیس گزارش‌هایی را ارائه کردند که بخش‌های دارای مشکلات تجاری افزایش یافته‌اند. این هشدارها یک سال پس از بحرانی منتشر شده که منجر به سقوط سه وام‌دهنده منطقه‌ای ایالات‌متحده و تصرف اضطراری کردیت سوییس توسط رقیب آن، یو بی اس بانک شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست