بازدید 1807

توافق آذربایجان و ارمنستان برای رسیدن به صلح

در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، رؤسای ایروان و باکو بر ضرورت ادامه گفت‌وگوها برای حل‌وفصل اختلافات به‌طور مسالمت‌آمیز تاکید کردند.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ 18 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، نخست وزیر ارمنستان در نشستی با رئیس جمهور آذربایجان توافق کردند که رایزنی‌ها برای رسیدن به صلح را ادامه دهند.

پایگاه النشره لبنان روز شنبه گزارش داد که دولت ارمنستان پس از دیدار سه‌جانبه رئیس‌جمهور آذربایجان، نخست‌وزیر ارمنستان و صدراعظم آلمان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، اعلام کرد ایروان و باکو در این دیدار توافق کردند فعالیت‌ها برای رسیدن به صلح ادامه یابد.

رسانه‌های آذربایجانی از دیدار دوجانبه وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ خبر دادند و طرفین قرار است به زودی، دوباره به منظور تداوم مذاکره برای توافق صلح دیدار کنند.

خبرگزاری آذری پرس آذربایجان (آپا) در این باره گزارش داد که مذاکرات کمیته‌های دو کشور برای تعیین مرزها قرار است ادامه بیابد.

افزون بر این، خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد که «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان و «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان نیز ساعاتی پیش در حاشیه این نشست دیداری سه‌جانبه داشتند.

طبق بیانیه دفتر صدر اعظم آلمان، شولتس در این دیدار سه‌جانبه که به ابتکار او انجام شد، خواستار به نتیجه‌رسیدن سریع مذاکرات صلح میان باکو و ایروان شد.

پس از این دیدار نیز شولتس گفت که رؤسای جمهور ارمنستان و جمهوری آذربایجان وعده دادند که اختلافات را به طور مسالمت‌آمیز حل‌وفصل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار