بازدید 26848
صد و چهل و هفتمین روز جنگ غزه

حمله هولناک اسرائیل به محل تجمع گرسنگان در صف آرد در غزه+ فیلم/ شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی در «جنایت آرد» /شمار شهدای غزه به ۳۰۲۲۸ تن رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و چهل و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 01 March 2024

حمله هولناک اسرائیل به محل تجمع آورگان در صف آرد و نان در غزه+ فیلم/ شهادت بیش از 100 فلسطینی در «جنایت آرد»

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و چهل و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

اردوغان: آنچه در غزه روی می‌دهد نسل‌کشی است
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۲:۳۰

رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد: آنچه در نوار غزه در حال وقوع است، جنگ نیست، بلکه یک عملیات نسل کشی است.

رجب طیب اردوغان روز جمعه در سومین کنفرانس دیپلماتیک آنتالیا در جنوب ترکیه گفت: قدرت های غربی حامی بی قید و شرط رژیم صهیونیستی، از طریق سیاست های منافقانه شان در ریخته شدن خون فلسطینی ها در غزه شریک هستند.

وی افزود: نه تنها کودکان، زنان و غیر نظامیان در غزه به شهادت رسیدند، بلکه اعتماد میلیاردها انسان نیز به جامعه جهانی، عدالت و قانون نابود شد.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: جامعه جهانی فقط با برپایی کشور مستقل فلسطین، می تواند دینش را به فلسطینی ها ادا نماید.

اردوغان تأکید کرد: برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، امری حتمی و غیر قابل اجتناب است و ترکیه، آمادگی اش را برای پذیرفتن مسئولیت از جمله مشارکت در سازوکار ضامن در این باره اعلام کرده است.

وی همچنین از نظام بین الملل کنونی انتقاد و تأکید کرد: این نظام، معنی و مفهومش را از دست داده و دیگر چیزی جز شعار از آن باقی نمانده است.

اردوغان اضافه کرد: این نظام هیچ کدام از مفاهیم اصلی مانند همدردی، عدالت و اعتماد را ندارد و حتی نمی تواند به حداقل مسئولیت هایش عمل کند.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: از جمله مسئولیت های ما در برابر ملت و بشریت، بیان آن چیزی است که آن را حقیقت می دانیم.

حمله راکتی و پهپادی حزب‌الله به مواضع نظامی و شهرک‌های اشغالگران صهیونیست
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۲۰:۲۹

حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمله راکتی و پهپادی خود به نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و نظامیان شهرک «معیان باروخ»، شماری از اشغالگران کشته و زخمی شده‌اند.

 حزب الله لبنان روز جمعه تأکید کرد: گروهی از نظامیان اشغالگر را در اطراف موقعیت نظامی المناره مورد حمله راکتی قرار داده است که بر اثر این حمله، نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

حزب الله در عملیات دیگری، یک پهپاد انتحاری را به طرف نظامیان رژیم صهیونیستی که در حال استقرار در شهرک «معیان باروخ» بودند شلیک کرد که منجر به اصابت آن به نظامیان مذکور شد.

از سوی دیگر، هواپیماهای رژیم اشغالگر صهیونیستی، روستای رامیا در جنوب لبنان و اطراف آن را بمباران کردند. هواپیماهای اشغالگران همچنین روستای عیتا الشعب را نیز هدف حملات خود قرار دادند. از سوی دیگر، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی، اطراف روستاهای رامیا و بیت لیف را به شدت هدف قرار داد.

یونیسف: ارسال کمک به غزه بدون آتش‌بس ممکن نیست
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۹:۴۵

یک مقام صندوق کودکان سازمان ملل متحد با بیان اینکه لازمه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه برقراری آتش‌بس است، گفت حتی اگر گذرگاه‌های مرزی بیشتری هم باز شود، روند ارسال کمک‌ها تسهیل نخواهد شد.

«لنا وریکات» معاون عملیات اضطراری صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت حتی اگر گذرگاه‌های بیشتری در مرز غزه باز شود، این سازمان نمی‌تواند بدون آتش‌بس به ارائه کمک به نوار غزه ادامه دهد.

او گفت: «حتی اگر گذرگاه‌های بیشتری داشته باشیم، اگر آتش‌بس وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم (کمک‌های بشردوستانه را) تحویل دهیم».

به گزارش اسپوتنیک، در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه حمله کرد. رژیم اشغالگر در عملیاتی که ماهیت آن را انتقام‌جویانه اعلام کرده، حملات گسترده‌ای را به غزه انجام داد که محاصره کامل این منطقه و کشته‌شدن ده‌ها هزار فلسطینی ساکن غزه را در پی داشته است.

به گفته مقامات محلی غزه و سازمان‌های بین المللی، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی دست‌کم ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنان زن و کودک هستند. همچنین بیش از ۷۰ هزار فلسطینی مجروح شده‌اند و جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه با گرسنگی و قحطی روبرو است.

نامه سرگشاده بیش از ۳۰ رسانه جهان در پی کشتار هدفمند خبرنگاران از سوی اسرائیل
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۹:۱۱

کشتار هدفمند خبرنگاران از سوی رژیم اسرائیل در جنگ غزه، صدای رهبران بیش از ۳۰ سازمان خبری از جمله سی‌ان‌ان، رویترز و بی‌بی‌سی را هم درآورد و آنها  با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار حفاظت از خبرنگاران در غزه شده‌اند.

 به گفته کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل به غزه در ۷ اکتبر، حداقل ۹۴ روزنامه نگار که ۸۹ نفر از آنها فلسطینی هستند، کشته شده اند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به وقت محلی با تایید و انتشار بخش هایی از این نامه سرگشاده اعلام کرد: «خبرنگاران غیرنظامی هستند و مقامات اسرائیل باید طبق قوانین بین المللی از روزنامه نگاران به عنوان غیرنظامیان محافظت کنند. کسانی که مسئول هرگونه نقض این حمایت دیرینه هستند باید پاسخگو شوند. حمله به روزنامه نگاران مانند حمله به حقیقت است.»

کارشناسان سازمان ملل هشدار داده اند که «حملات هدفمند و کشتار روزنامه نگاران جنایت جنگی است.» ارتش اسرائیل ادعا می کند که «از قوانین بین المللی پیروی می کند و اقدامات احتیاطی ممکن را برای کاهش آسیب غیرنظامیان انجام می دهد.»

سی ان ان افزود: روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطینی منابع حیاتی برای رسانه‌های جهانی جهت پوشش ویرانی‌های ناشی از عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستند.

سی ان ان تصریح کرد: خبرنگاران مستقل در غزه کم است. معدود روزنامه‌نگاران خارجی که اجازه ورود به این منطقه را پیدا کرده‌اند، عمدتاً با ارتش اسرائیل همکاری داشته‌اند و مجبور بوده‌اند فیلم‌های خود را برای بازبینی امنیتی به ارتش اسرائیل ارسال کنند.

حماس: شهادت کودکان غزه بر اثر گرسنگی، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۷:۲۸

 جنبش حماس تأکید کرد: شهادت کودکان در نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی شدید، نشانه ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت‌هایشان در حفظ جان کودکان از گرسنگی و لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد: شهادت ۱۳ کودک در استان های غزه و شمال غزه در این باریکه تحت محاصره که وزارت بهداشت فلسطین آن را تأیید کرده است، در حقیقت به منزله اعلام ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت هایشان در زمینه حفظ جان کودکان از گرسنگی و لکه ننگی بر پیشانی بشریت و همچنین موضوع بی سابقه و خطرناکی در دوران معاصر است.

جنبش حماس افزود: بار دیگر از سازمان ملل متحد و نهادهای امداد رسان بین المللی می خواهیم برای نجات جان کودکان و غیر نظامیان در نوار غزه و به ویژه استان های غزه و شمال نوار غزه، اقدام کنند و تحت تأثیر فشارهای اشغالگران صهیونیست و جنایتکاری که با بی توجهی به قوانین بین المللی و ارزش های انسانی اقدام به کشتار و نسل کشی ملت فلسطین می کنند، قرار نگیرند.

حماس تأکید کرد: لازم است این نهادها برای جلوگیری از گرسنگی در حال گسترش در نوار غزه از همه روش ها برای رساندن کمک های غذایی و پزشکی به مردم این منطقه بهره گیرند.

واکنش آمریکا به نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۵۰

 وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در روسیه، مدعی شد که مسکو نقش سازنده‌ای برای حل درگیری‌ها در باریکه غزه ایفا نمی‌کند.

 شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از «متیو میلر»‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نوشت: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر مصادف با آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون شاهد ایفای نقش مهم مسکو در تلاش برای حل این نزاع نبوده‌ایم.

وی با طرح این ادعا که «همیشه گفته‌ایم از کشورهایی استقبال می‌کنیم که می‌خواهند نقش سازنده‌ای در تلاش برای دستیابی به راه‌حل های دیپلماتیک ایفا کنند»، افزود:‌ اما ارزیابی ما این نبوده که مسکو به دنبال این نقش است یا تمایل دارد آن را ایفا کند.

شمار شهدای غزه به 30228 نفر رسید
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۵۰

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (11 اسفند) از افزیش تعداد شهدا به 30228 نفر خبر داد و گفت که در 147 روز گذشته 71377 نفر نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته الجزیره، او گفت که ارتش اشغالگر طی 24 ساعت گذشته دست به 16 جنایت علیه غیرنظامیان زده که 193 شهید و 920 زخمی در پی داشته است.

اشرف القدره همچنین از زیر آوار ماندن بیش از هفت هزار پیکر شهدا خبر داد و گفت که امدادگران امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند.

در این میان شبکه الجزیره نیز گزارش داد که تاکنون 8 کودک در بیمارستان «کمال عدوان» به دلیل سوءتغذیه و عدم امکان مداوای آن‌ها به شهادت رسیده‌اند.

وزیر صهیونیست افراطی خواستار «حذف» ماه رمضان شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۴۹

یک وزیر صهیونیست افراطی روز جمعه خواستار «حذف» ماه رمضان و نترسیدن از تشدید تنش در کرانه باختری و بیت المقدس در این ماه مبارک در نتیجه جنگ در نوار غزه شد.

 آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش گفت: اصطلاحی که ماه رمضان نامیده می‌شود باید پاک شود و همچنین ترس ما از این ماه باید از بین برود.

الیاهو وزیری از حزب راست افراطی «قدرت یهود» به ریاست ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی است.

الیاهو به خاطر اظهارات افراطی خود علیه فلسطینی‌ها از جمله درخواستش برای انداختن بمب هسته‌ای بر فلسطینیان در نوار غزه شناخته می‌شود.

اخیراً افشای اطلاعات امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از ترس از التهاب اوضاع در کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه رمضان بوده‌ که در نتیجه جنگ اسرائیل علیه غزه و محدودیت‌هایی که دولت تل‌آویو در نظر دارد برای مسجد الاقصی در ماه رمضان اعمال کند، مطرح شده‌است.

رونن بار، رئیس شین بت از رهبری سیاسی خواست تا در مورد محدودیت‌های بیت‌المقدس در ماه رمضان سریع تصمیم بگیرند.

به گزارش شبکه ۱۳ عبری، رئیس شین بت هشدار داد که ابهام در مورد محدودیت‌های بیت‌المقدس در ماه رمضان خطرناک است و به وخامت اوضاع منجر می‌شود.

رسانه‌های عبری می‌گویند که دولت آمریکا بر تل‌آویو فشار می‌آورد تا با حماس در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه قبل از ماه رمضان که حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود، به توافق برسد.

عصر پنجشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که «خیلی زود» است که بگوییم تل‌آویو بر سر توافق تبادل اسرا با حماس به توافق رسیده‌است.

اتاق عمل بیمارستان «العوده» غزه تعطیل شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۴۸

سرپرست بیمارستان «العوده» غزه از تعطیل شدن اتاق عمل این بیمارستان به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در پی ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌های پزشکی به نوار غزه خبر داد.

 «محمد صالحه» به شبکه الجزیره قطر گفت: به رغم کمبود شدید امکانات و تجهیزات پزشکی، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل با ورود هرگونه کمک پزشکی به غزه مخالفت کردند.

وی افزود: به همین دلیل ما نتوانستیم بر روی مجروحان بمباران خیابان الرشید، عمل جراحی انجام دهیم.

سرپرست بیمارستان العوده غزه اظهار داشت: انجام عمل های جراحی در این بیمارستان به دلیل نبود امکانات به تعویق افتاده است.

بیانیه مشترک گروه‌های فلسطینی پس از مذاکرات مسکو
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۴۸

گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در اجلاس مسکو بر ضرورت وحدت فلسطینیان برای مقابله با نسل کشی رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

 مقامات روسی شرکت کننده در اجلاس گروه‌های فلسطینی در مسکو پایتخت روسیه اعلام کردند  روحیه مثبت و سازنده‌ای بر نشست گروه‌های فلسطینی حاکم بود و رهبران این گروه‌ها در خصوص دوره‌ها و مراحل آینده گفت‌وگو تا رسیدن به وحدت ملی فراگیر توافق کردند.

به گزارش المیادین، شرکت کنندگان در این نشست با انتشار بیانیه‌ای، در خصوص وظایف فوری پیش روی ملت فلسطین و وحدت عمل برای دستیابی به آنها توافق و بر لزوم مقابله با تجاوزات و جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و قدس که با حمایت‌های همه جانبه آمریکا صورت می‌گیرد؛ تاکید کردند.

گروه‌های فلسطینی همچنین در خصوص تداوم مقاومت و متوقف کردن و خنثی سازی طرح‌های کوچ اجباری مردم فلسطین از سرزمین خویش به ویژه در نوار غزه، کرانه باختری یا قدس موافقت کردند.

این گروه‌ها همچنین تاکید کردند توسعه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی طبق قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل یک اقدام غیر قانونی است و باید متوقف شوند.

گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در نشست مسکو بر ادامه تلاش‌ها به منظور لغو محاصره وحشیانه نوار غزه و کرانه باختری و ارائه کمک‌های بشردوستانه، حیاتی و پزشکی بدون محدودیت و بی‌قید و شرط تاکید و در عین حال اعلام کردند باید رژیم اشغالگر صهیونیستی را به عقب نشینی از نوار غزه و جلوگیری از تلاش برای نهادینه کردن اشغالگری یا  کنترل بر هر بخشی از نوار غزه به بهانه مناطق حائل مجبور کرد.

منابع روسی افزودند: جناح‌ها و گروه‌های فلسطینی همچنین بر لزوم پایبندی به وحدت تمامی سرزمین‌های فلسطینی مطابق با قانون اساسی تاکید و مخالفت شدید خود را با هر گونه تلاش برای جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری، از جمله قدس اعلام کردند.

رهبران گروه‌های فلسطینی در نشست مسکو همچنین بر ضرورت تشکیل کشور آزاد و مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل برای اراضی اشغالی فلسطین و پایتختی قدس طبق قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کردند.

در بیانیه گروه‌های فلسطینی بر حمایت از ایستادگی و  پایداری و مقاومت مردم فلسطین و حمایت از ساکنان نوار غزه، کرانه باختری و قدس برای غلبه بر آلام ناشی از تجاوزات و ویرانی‌ها و مقابله با توطئه‌های اشغالگران و حملات و نقض مداوم حریم مسجد الاقصی و لزوم عبادت آزادانه در ماه رمضان و دفاع از مسجد الاقصی و قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن تاکید کردند.

گروه‌های فلسطینی همچنین حمایت کامل خود را از اسرای فلسطینی و اولویت دادن به تلاش‌ها برای آزادی آنها تاکید کردند و خواستار محافظت و ادامه فعالیت‌های آژانس بین‌المللی کار و امداد رسانی به آوارگان فلسطین (آنروا) شدند.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه خود از  آفریقای جنوبی به خاطر ایفای نقش اساسی در تشکیل پرونده در دادگاه بین‌المللی دادگستری برای پاسخگو کردن اشغالگران برای جنگ نسل کشی تقدیر و تمجید کردند.

گفتنی است فهد سلیمان، رئیس هیئت جبهه دموکراتیک خلق برای آزادی فلسطین به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: طرف روسی آمادگی خود را برای میزبانی از دوره‌های بعدی گفت‌وگوها اعلام کرد.

شهادت چهار فلسطینی بر اثر حمله اسرائیل به محل اسکان آوارگان غزه
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۴۷

رتش رژیم اشغالگر اسرائیل صبح امروز (جمعه) مدرسه شهرک «حمد» در شمال غرب خان‌یونس را که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، بمباران کرد.

بر اثر بمباران مدرسه شهرک حمد در خان یونس، تاکنون چهار فلسطینی شهید و شماری مجروح شده اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز اعلام کرد که جنگ ظالمانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه وارد صد و چهل و هفتمین روز شده است و مردم این باریکه هر لحظه با حملات هوایی و زمینی جدید از سوی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مواجه می‌شوند.

نشست شورای امنیت برای بررسی جنایت خیابان الرشید غزه
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ - ۱۶:۴۱

در سایه افزایش انتقادها از بی عملی شورای امنیت در قبال مردم غزه و وتوی مکرر آمریکا، نشست دیگر این شورا شب گذشته برگزار شد.

این نشست به درخواست الجزائر به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت و پشت درهای بسته برگزار شد تا حمله روز گذشته به مردمی که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در خیابان الرشید غزه تجمع کرده بودند را بررسی کند.

برگزاری این نشست در حالی است که روز گذشته کشورهای عربستان سعودی، مصر و اردن در بیانیه‌های خود بی نتیجه بودن نشست‌های شورای امنیت را یکی از عوامل تشدید حملات اسرائیل در غزه دانستند.

حمله تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت مردمی که در میدان «النابلسی» در خیابان الرشید، برای دریافت کمک از کامیون حامل مواد غذایی تجمع کرده بودند، حداقل 109 شهید و 760 زخمی به جا گذاشته است.

در این راستا دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه نیز گزارش داد که این جنایت را مستند‌سازی کرده است.به گفته این دیده‌بان، تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت «صف گرسنگان» در میدان «النابلسی» در خیابان «الرشید» غزه شلیک کردند.

حمله هولناک اسرائیل به محل تجمع آورگان در صف آرد و نان در غزه+ فیلم

بیش از ۱۰۰ فلسطینی در شلیک ارتش اسرائیل به سمت افرادی که برای دریافت آرد در غزه تجمع کرده بودند، شهید شدند.

مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند، روز پنجشنبه، بیش از ۱۰۰ فلسطینی، در حالی که به دنبال دریافت کمک بودند، به ضرب گلوله نیروهای اسرائیل کشته شدند. 

تعداد بازدید : 2092

همزمان آمار افراد کشته شده در جنگ اسرائیل در غزه، به بیش از ۳۰ هزار تن رسید؛ بیشتر این افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان هستند.

در مقابل، یک مقام اسرائیلی در شمار این کشته‌ها ابراز شک و تردید کرد و ضمن تایید شلیک تانک به سمت مردم عادی گفت، بسیاری از آن‌ها به دلیل زیر گرفته شدن از سوی کامیون‌های کمک رسانی جان خود را از دست دادند.

مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند، در تیراندازی ارتش اسرائیل به افراد عادی در حال دریافت کمک در نزدیکی شهر غزه، دست کم ۱۱۲ تن کشته و بیش از ۲۸۰ تن زخمی شدند.

در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، سفیر فلسطین (ابراهیم خریشه) خطاب به همتای اسرائیلی اش درباره این کشته‌ها گفت: آیا این افراد، سپر انسانی بودند؟ آیا آن‌ها نیرو‌های حماس بودند؟

تیم‌های پزشکی فلسطین در غزه گفتند قادر به مقابله با حجم و نوع جراحات نیستند، زیرا ده‌ها مجروح به بیمارستان الشفاء غزه منتقل شدند؛ بیمارستانی که پس از حملات اسرائیل به آن نیمه فعال شده است؛ این حادثه منجر به بزرگ ترین تلفات غیرنظامی در چند هفته اخیر شده است.


محمود عباس رئیس دولت فلسطین گفت: کشتار شنیع صبح امروز (پنجشنبه) توسط ارتش اشغالگر اسرائیل علیه شهروندانی که منتظر رسیدن کامیون‌های کمک‌رسانی در نزدیکی خیابان الرشید شهر غزه بودند را محکوم می‌کنیم؛ این رویداد، منجر به شهادت و مصدومیت صد‌ها تن از مردم ما شده است.

واکنش اسرائیل

اسرائیل آمار اعلامی مقامات بهداشتی غزه را زیر سوال برد و یک از آنان مدعی شد، دو حادثه جداگانه هنگام عبور کاروان کامیون از جنوب به شمال غزه در امتداد جاده اصلی ساحلی رخ داده است؛ در اولین حادثه صدها تن کامیون های کمک رسانی را محاصره کردند و در حالت سردرگمی، ده ها تن به دلیل ازدحام جمعیت یا زیر گرفته شدن توسط کامیون ها زخمی یا کشته شدند.

او ادامه داد: حادثه دوم به هنگام ترک کامیون ها رخ داد. عده ای که به سمت کاروان شتافته بودند نزدیک نیروهای اسرائیلی شدند. یک تانک ارتش اسرائیل به سمت آنها شلیک کرد ... سربازان تیراندازی هوایی اخطار انجام دادند. سپس به سوی کسانی که تهدیدشان می‌کردند تیراندازی کردند و از آنجا دور نشدند... این چیزی است که ما از دیدگاه خود می‌فهمیم... ما به بررسی شرایط ادامه می دهیم.

او گفت که تعداد کشته شدگان ارائه شده توسط مقامات فلسطینی را باور نمی کند اما تخمینی از طرف اسرائیل ارائه نکرد و گفت: "این یک پاسخ محدود بود."

واکنش ها

 کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد در حال بررسی گزارش‌ها درباره اتفاقات اخیر غزه است اما آن را یک "حادثه جدی" توصیف کرد.

جو بایدن، رئیس‌ ایالات متحده امریکا تأیید کرد این کشور در حال راستی‌آزمایی «دو روایت متناقض» در مورد تیراندازی در یک نقطه توزیع کمک در غزه است. وی افزود آنچه اتفاق افتاد مذاکرات آتش‌بس را پیچیده می‌کند.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره این حادثه به خبرنگاران گفت: ما در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: ما تسلیت خود را برای از دست دادن جان بی‌گناهان ابراز و وضعیت وخیم انسانی در غزه را تایید می کنیم.

وی افزود: این، اهمیت گسترش جریان و تداوم کمک‌های بشردوستانه به غزه از جمله از طریق آتش‌بس موقت احتمالی را نشان می‌دهد.

"متیو میلر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما فوراً به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آنچه دقیقاً رخ داده است، هستیم. به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: از اوایل صبح روز پنحشنبه با دولت اسرائیل در تماس بودیم و متوجه شدیم تحقیقات در این زمینه در حال انجام است. این تحقیقات را از نزدیک دنبال خواهیم کرد و برای پاسخ به آنها فشار خواهیم آورد.

او از اسرائیل خواست تا حد امکان گذرگاه‌ها را باز کرده و امکان توزیع امن کمک‌ها را در سراسر غزه فراهم کند.
میلر ادامه داد: ما همچنان در تمام گفت‌وگوهای خود با دولت اسرائیل به صراحت می گوییم که باید تمام اقدامات ممکن برای ورود کمک های بیشتر به غزه انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در نظر داشت که عجله برای دریافت کمک نشان می‌دهد، وضعیت در غزه «به‌طور باورنکردنی ناامیدکننده» است؛ جایی که سازمان ملل درباره خطر قحطی هشدار می‌دهد. مردم به دلیل گرسنگی، نیاز به غذا و نیاز به دارو و کمک های دیگر به سمت این کامیون ها هجوم می آورند.

روز پنجشنبه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، حادثه ای را که به "کشتار آرد" معروف شد محکوم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل گفت: ما دقیقا نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است؛ اما اینکه آیا این افراد در اثر تیراندازی اسرائیل کشته یا توسط جمعیت له یا توسط کامیون ها زیر گرفته شده اند، این اعمال خشونت آمیز به نوعی با درگیری نظامی مرتبط هستند.

وی افزود: این حادثه در شرایط وحشتناکی رخ داده و کادر سازمان ملل در هنگام توزیع این کمک ها حضور نداشتند.

دوجاریک با تکرار درخواست آنتونیو گوترش برای آتش بس فوری در غزه ادامه داد: غیرنظامیان ناامید در غزه به کمک فوری نیاز دارند، از جمله آنهایی که در شمال نوار غزه گرفتار شده اند؛ جایی که سازمان ملل برای بیش از یک هفته قادر به ارائه کمک نیست.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با ابراز تاسف از "تلفات انسانی غم انگیز ناشی از درگیری در غزه که تاکنون بیش از ۳۰ هزار کشته و ۷۰ هزار زخمی برجای گذاشته است"، افزود: مایه تاسف است که تعداد نامعلومی مردم هنوز زیر آوار هستند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) هم گفت که "از این گزارش ها آگاه است."

جنایت علیه بشریت

روز پنجشنبه، ترکیه این حادثه را "جنایت جدید علیه بشریت" توصیف کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل جنایت جدیدی را به جنایات خود علیه بشریت اضافه کرده است. این واقعیت که اسرائیل که ساکنان غزه را به قحطی محکوم کرد، این بار غیرنظامیان بیگناهی را که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه در صف‌هایی ایستاده بودند هدف قرار داد گواه این است که عمداً قصد دارد کل مردم فلسطین را نابود کند.

  آنتونیو تائیانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، روز پنجشنبه پس از گزارش هایی مبنی بر تیراندازی اسرائیل در خیابان الرشید غزه خواستار «آتش بس فوری» در غزه شد و از اسرائیل خواست از مردم فلسطین محافظت کند.

وی در  توییتر نوشت: مرگ‌های غم‌انگیز در غزه مستلزم آتش‌بس فوری برای تسهیل در ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر، آزادی گروگان‌ها و حفاظت از غیرنظامیان است.

او افزود: ما قویاً از اسرائیل می‌خواهیم از مردم غزه محافظت و حقایق و مسئولیت‌ها را با دقت بررسی کند.

"جورجیا ملونی" نخست وزیر ایتالیا در بیانیه ای گفت: لازم است اسرائیل این رویدادها را روشن و مسئولیت ها را مشخص کند.

ملونی افزود: "تلفات غیرنظامی اضافی به تعداد زیاد مستلزم تشدید فوری تلاش ها است... برای ایجاد شرایط برای آتش بس و آزادی گروگان ها."

صبح جمعه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، کشته شدن ده ها فلسطینی در جریان توزیع کمک های بشردوستانه در شمال نوار غزه را به محکوم کرد و خواستار افشای «حقیقت» آنچه اتفاق افتاده و اجرای «عدالت» شد.

مکرون در پستی در شبکه های اجتماعی گفت: "خشم عمیق از تصاویری که از غزه می آید، جایی که غیرنظامیان توسط سربازان اسرائیلی هدف قرار گرفتند".

"کریستوف لموئن" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل مسئولیت پایبندی به قواعد حقوق بین‌الملل و حفاظت از توزیع کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان را دارد.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، کشتن ده‌ها تن از مردمی که در غزه منتظر کاروان کمک‌رسانی بودند، یک "کابوس" خواند و خواستار پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه شد.

جولی به خبرنگاران در اتاوا گفت: وقتی صحبت از اتفاقی که امروز در غزه افتاد، می شود، باید بگویم فکر می‌کنم این یک کابوس است. ما باید مطمئن شویم که کمک‌های بین‌المللی به غزه ارسال و مردم محافظت می‌شوند. آنها می روند و این کمک ها را می گیرند.

انصارالله یمن کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش المسیره، در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله آمده است: جنایت دشمن صهیونیستی در میدان نابلسی غزه در جریان توزیع کمک‌های بشردوستانه که تاکنون بیش از یکصد شهید و ۷۰۰ مجروح بر جای گذاشته است را محکوم می‌کنیم.

دفتر سیاسی انصارالله افزوده است: این جنایت وحشیانه گواه دیگری بر میزان وحشیگری و نفرت رژیم صهیونیستی و بخشی از سلسله عملیات وحشیانه علیه مردم غزه و نسل‌کشی آنهاست.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنایات دشمن صهیونیستی لکه ننگی برای مجامع و سازمان‌های بین المللی است که دم از حقوق بشر می‌زنند.

دفتر سیاسی انصارالله همچنین گفت: این قتل عام نشان دهنده خیانت و فروپاشی اخلاقی شدید رژیم‌های عربی و اسلامی است که در حمایت از مردم فلسطین ناکام مانده‌اند.

دفتر سیاسی انصارالله افزود: ایالات متحده آمریکا مسئولیت کامل اخلاقی و قانونی در قبال ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین را بر عهده دارد.

در بیانیه دفتر سیاسی انصارالله آمده است: وتوی ایالات متحده علیه توقف جنگ در غزه، گواه حجم و اندازه پوشش سیاسی آمریکا برای حمایت از جنایت صهیونیست‌هاست.

بی بی سی ادعای رژیم صهیونیستی در شهادت ۱۰ هزار عضو حماس را زیر سوال برد

رژیم صهیونیستی با نگرانی فزاینده ای درباره تعداد تلفات غیرنظامیان در غزه روبروست؛ آن هم پس از آنکه دست کم ۳۰ هزار غیرنظامی در این باریکه به شهادت رسیده‌اند. در این میان، شبکه خبری بی.بی.سی به بررسی ادعاهای این رژیم درباره تعداد تلفات نیروهای حماس پرداخته و این ادعا را زیر سوال برده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است، بیش از ۱۰ هزار نیروی حماس را در حملات هوایی و زمینی و در واکنش به عملیات طوفان الاقصی شهید کرده است اما نگرانی درباره این مساله وجود دارد که آیا این رژیم می‌تواند بین نیروهای حماس و مردم عادی غزه تمیز قائل شود یا خیر؟!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دسامبر ۲۰۲۳ گفته بود، اسرائیل حمایت این کشور و جهانیان را دارد اما به دلیل بمباران بی هدف که در غزه انجام می‌دهد، دارد این حمایت را از دست می‌دهد.

نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی، مدام از تاکتیک‌های خود دفاع می‌کنند و تاکید دارند که به صورت نقطه زنی اهداف نیروهای حماس و زیرساخت های این گروه را هدف قرار می‌دهند و در عین حال درباره کاهش تلفات غیرنظامیان سخن به میان می‌آورند.

مجموع تلفات غزه به گفته وزارت بهداشت این باریکه ۳۰ هزار و ۳۵ تن است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید، این وزارتخانه ظرفیت خوبی در جمع آوری داده دارد؛ اما آمار کلی وزارت بهداشت غزه از کشته شدگان تفاوتی بین غیرنظامیان و نیروهای حماس قائل نیست.

آخرین آمار جمعیتی مقامات غزه از ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ نشان داد که بیش از ۷۰ درصد کشته شدگان زن و کودک بوده‌اند.

بنابراین، با ارقامی که نشان می‌دهد کمتر از ۳۰ درصد از کشته‌شدگان مرد بوده‌اند که برخی از آنها احتمالا در سن جنگ هستند، کارشناسان سوالاتی را در مورد چگونگی ادعای اسرائیل به شهادت ۱۰ هزار نیروی حماس مطرح کرده‌اند.

راستی آزمایی شبکه خبری بی.بی.سی بارها از ارتش اسرائیل جزئیات روش خود را برای شمارش تلفات نیروهای حماس درخواست کرده اما آنها پاسخی نداده‌اند.

بی.بی.سی همچنین سعی کرد از طریق ادعاها و ویدئوهای منتشر شده توسط رژیم صهیونیستی، تصویر کامل تری جمع آوری کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ماه اکتبر بیانیه‌های مطبوعاتی و پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعاهایی را درباره نتیجه عملیات خود در غزه مطرح کرده است. ارجاع به تعداد نیروهای کشته شده حماس در این اطلاعیه‌ها پراکنده تر و تقریبی‌تر از به روز رسانی‌های منظم وزارت بهداشت غزه در مورد تلفات است.

یکی از تخمین‌های نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی پیش از جنگ این بود که حماس ۳۰ هزار نیرو در غزه دارد.

در ماه دسامبر، ارزیابی این سازمان مبنی بر اینکه به ازای هر نیروی حماس دو غیرنظامی را می‌کشد، با توجه به چالش‌هایی که در میدان جنگ با آن مواجه بود، «بسیار مثبت» توصیف کرد.

در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسکای نیوز استرالیا گفته بود، ۸۰۰۰ نیروی حماس شهید شدند و این آمار بر اساس اطلاعات، بازجویی‌ها و بررسی عکس‌های ماهواره‌ای است.

در اواسط ژانویه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل دو سوم هنگ‌های جنگی حماس را در غزه «نابود کرده است.»

در ۱۹ فوریه، تایمز اسرائیل گزارش داد که ارتش این رژیم گفته ۱۲ هزار نیروی حماس کشته شدند. بی.بی.سی این رقم را به ارتش رژیم صهیونیستی داد که در دو پاسخ جداگانه به این شبکه خبری گفتند که این رقم «تقریبا ۱۰ هزار» و «بیش از ۱۰ هزار» است.

سفارت رژیم صهیونیستی در انگلیس نیز به شبکه خبری بی.بی.سی گفت، مجموع تعداد نیروهای حماس که کشته شدند، بین ۱۰ هزار و ۱۲ هزار تن است. آنها همچنین گفتند که تشخیص بین غیرنظامیان و نیروهای حماس دشوار است چون بسیاری از آنها لباس نظامی به تن ندارند و حماس نیز نیروهایی ۱۶ و ۱۷ ساله دارد.

از دیگر عواملی که کارشناسان از آنها به عنوان موانع شمارش تلفات نیروهای حماس یاد می‌کنند، می‌توان به عملیات حماس در تونل‌ها اشاره کرد.

راستی آزمایی شبکه خبری بی.بی.سی تمام ۲۸۰ ویدیوی ارسال شده در کانال یوتیوب ارتش رژیم صهیونیستی را از عملیات طوفان الاقصی در اکتبر تا ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ بررسی کرد و دریافت که تعداد بسیار کمی از این ویدئوها حاوی شواهد بصری از کشته شدن نیروهای حماس است.

از این تعداد، فیلم، تنها یکی که در ۱۴ دسامبر منتشر شد، ظاهرا اجساد نیروهای حماس را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد تعداد انگشت شماری ویدیوی دیگر نشان می‌دهد که به نیروهای حماس شلیک می‌شود.

شبکه خبری بی.بی.سی همچنین سعی کرد تعداد ادعاهای کشته شده حماس را در کانال رسمی تلگرام ارتش اسرائیل بشماریم. این شبکه ۱۶۰ پست را پیدا کرد که ادعا می شود تعداد خاصی از نیروهای حماس توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شده باشند که در مجموع ۷۱۴ نفر هستند. اما ۲۴۷ مرجع نیز وجود داشت که از عباراتی مانند «چندین»، «ده‌ها» یا «صدها» کشته‌ها استفاده می‌کردند که یک آمار کلی معنی‌دار را غیرممکن می‌کرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷۵
1500 تا اسرائیلی کشته شدن اسرائیل تا الان 30 هزار نوزاد و بچه و زن و... کشته ، هر حیوان دیگه ای بود تا الان از اینهمه کشتار سیر شده بود منتها اینها ولکن نیستن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هیتلر صهیونیست‌ها را مادون انسان میدانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اینجا خاورمیانه هست نه اروپا! این فجایع کاملا عادیه اینجا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
درود ر هیتلر. اگر یکبار دیگه زنده بشه حاضرم براش ی صهیونیسم رو هلاک کنم هرچند یکی میاد که قران وعده اش رو داده .. و چه بر سر یهود خواهد امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
در جنگ جهانی دوم اروپاییان ۳۰ میلیون اروپایی را کشتند
ناشناس
| Austria |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
این خبر دیروز بود، دنیا بهش واکنش نشون دادند، شما تازه خبردار شدید...
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اسرائیل میخواد اوج وحشی گری رو در پاسخ به حمله حماس نشون بده که بقیه حساب دستشون بیاد ولی از هیتلر که وحشی تر نیستن . البته الان دارم به نتیجه میرسم که هیلتر حق داشت بابت شناخت درست و به هنگام صهیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
من نمیخوام از اسرائیل ها دفاع کنم ولی نگاه بعضی از شما به اسرائیلی ها خیلی برام جالبه 30 هزار کشته رو محکوم میکنم ولی جالب هست برام که چرا همین میزان نفرت رو از عربستان ندارین که نسل کشی کرد در یمن؟ چرا همین نفرت رو از چین ندارین ؟ که اون همه مسلمان رو به بردگی گرفته چرا همین نفرت رو از میان ماری ها ندارین که اون همه ادم رو سلاخی کردن یکم برام عجب هست ایا خون با خون فرق داره یا ادم با ادم فرق داره؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
از. اون ۳۰ میلیون اروپایی حدود ۲۴ میلیونش متعلق به شوروی و حدود ۶ میلیون هم متعلق به آلمان بودند که نبرد. اصلی در. واقع بین این دو بود چون ارتش نازی تمام اروپا را فتح کرده بود. و به دروازه های مسکو رسیده بود. آمریکا و انگلیس هم که در. تمام مدت جنگ در. جزیره های خود. پنهان شده بودند و در. نبرد. مهم و خاصی شرکت نداشتند روی هم زیر یک میلیون نفر کشته دادند (هر کدوم حدود ۴۰۰ هزار کشته). البته در سمت آسیا هم حدود ۲۰ میلیون نفر در. چین و ۳-۲ میلیون هم ژاپنی کشته شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
20:28
مقصر جنگ یمن هم همین صهیونیست ها بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
ناشناس 16:31 شماها که هولوکاست رو قبول نداشتید پس چی شد هر جا به نفعتونه موضع تغییر می کنه؟؟؟؟؟
یعنی هیتلر و چنگیزخان هم اینقدر عشق کشتار مردم رو نداشتن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
الان هیتلرو با چنگیز خان مقایسه کردی ؟
با این موجودات وحشتناک و خونخوار یواش یواش دارم مطمئن میشم واقعه هولوکاست به نفع بشریت بوده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هیتلر انسان بزرگی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
تا دیروز هولوکاست رو قبول نداشتید محمودجونتون رفت گفت هولوکاستی وجود نداشته پس چی شد؟
اسرائیل جنایت میکنه برعندازان هم اینجا به به و چه چه میکنن ، دو دسته موجود سادیسمی روانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
تعداد لایک ها و دیسلایک ها تغییر کرده
چندش تر و تهوع آورتر از 2 موجود ندیدم، یکی اسرائیلی ها دوم براندازان ایرانی که حامی این موجودات روانی هستن و براشون یقه جر میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
شرقگدا ها که در مورد روسیه خفه خون گرفتن
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
یواش . بزار بقیه هم نظر بدن ۱۰ تا نظر یکسان میزاری . حرص نخور
هرگاه خداوند قومی را به حال خود واگذار کند شبیه صهیونیست ها می شود عالمان و بزرگان صهیونیست از خداوند شاکی هستند که چرا ما را گمراه نمودی در حالی که خداوند بدون دلیل و جرم کسی را به حال خود واگذار نمی کند
اسرائیل هم یک جنایتکار مثل روسیه طرفداری هیچکدام را نکنید .
آلمان ها چی از این قوم وحشی دیدند که دست به کشتارشون زدند!!؟ از چی می ترسیدند!؟ مگه یهودیان چه بلایی به سرشون آوردند!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
تحقیق کنی میفهمی کشورشون رو نابود کرده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
در آلمان فساد و توطئه میکردن
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
الان توی دنیا چه میکنن اون زمان هم همین جوری بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
مگه نگفتید کشتار یهودیان دروغ تاریخی بوده الان نظرتون عوض شد؟
یعنی واقعا بعد از دیدن آتش زدن یک خلبان آمریکایی، اینایی که هر روز میان از جنایات اسرائیل حمایت می کنند هنوز می تونند نام خودشون انسان بدارند!!؟
هنیه تو صف نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
وااااای چقدر بامزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
نه
فقط زن و بچه بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
هنوز قطره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
جناب ۱۷:۵۸شما که بامزه ترین برنامه عمرت مهران رجبیه چرا
آیا می دانستید هالیوود را صهیونیست‌ها مدیریت می‌کنند و شخصیت زامبی را از خصوصیات خودشان الگو گرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
نه دیگه در این حد
فقط یه حیوان وحشی می‌تواند از صهیونیست های پلید جنایتکار حمایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
به حیوان وحشی توهین نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
فقط یه منفعت طلب تو ایران میتونه در راستای این سیاستها بیاد اینجا کامنت بزاره
حالا بی بی سی منبع معتبر شد!
البته نقش اسرائیل در این حمله تکذیب شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
عجب
هنیه تو قطره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
خواهر علی کریمی هم زندونه
Wahid
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کشور قطر کثیف ترین کشور روی زمین
افغانستان را با طالبان بدبخت کرد و بزرگترین پایگاه آمریکا در خاورمیانه
به حمس پول می دهد و دفتر
با اسرائیل هم دلبری می کند
نتانیاهو یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری نیست !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
البته پوتین هست
هیتلر حق داشت که میخواست همه یهودی هارو بکشه
حمله گروه حماس یک کار تاکتیکی با حیله گری اسرائیل بود و به نفع اسرائیل.
و فقط می‌ماند کشته شدن و بدبختی مردم بیچاره
آقای امیرعبدالهیان کجا هست که صداش در نمیاد. چرا روسیه خائن به کمک فلسطین نمیاد
کار اسراییل نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
آره کار ما بوده چقدر وقیح هستی
چرا حماس مقامات اسراییل را به این تهدید نکرد که، به ازای هر بمب که بر سر مردم غزه بیندازید جنازه یک اسیر را تحویل تان می دهیم ؟! این کار می توانست خشم و فشار مردم و خانواده اسرای اسراییلی را متوجه دولت اسراییل کرده و از حملات کور و یا عمدی آنها به غزه بکاهد !! به نظر می رسد جان شهروندان غزه برای حماس چندان اهمیت ندارد و این در شکل حمله ۷ اکتبر و بی توجهی به عواقب آن و شیوه برخورد با حملات اسرائیل کاملا مشهود است !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اولش تهدید به کشتن اسرا مقابل دوربین کردن.
بعدش توجیه شدن
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
اشتباه نکن اگه حماس این کارو میکرد خیلی بد میشد
حمله ددمشیانه ای بود و ما محکوم میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
شیرینی پخش کنیم؟
هیتلر آسوده بخواب
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
چطوری اسوده بخوابه ؟
اگر در زمانی که اولین تصویر نشان میدهد، حمله‌ای انجام می‌شد، چند ده هزار نفر در آنی کشته می‌شدند.
اگر هدفشان تلفات زیاد و بی‌هدف بود، بی‌گمان این کار را میکردند.
صهیون گداهای کثیف فقط زیر شکمشون رو نگاه میکنن
این فیلمی که نشان دادید پهپاد فقط تصویر برداری میکند ! شلیک ندیدیم !شما دیدی؟
کاش که هیتلر زنده بود و نژاد یهود را بکل از بین میبرد.
از کجا معلوم کار رژیم صهیونسیتی است؟ سند ارائه بشه
سربازای مرد اسراییلی فقط زورشون به زن ها و بچه ها میرسه اگر یه مرد مقابلشون باشه از ترس مثل یه بچه جیش میکنند تو لباسشون
چهره کریه سیاستمداران اسراییلی،
هنیه کجاست؟
حماس پیروز است
من موندم اونایی که خودشون رو دارن جر میدن که چون پوتین 10 تا کودک کشته جنایت کاره ولی اسرائیل بالا 5 هزار کودک کشته جنایت کار نیست فازشون چیه خدایش موادی چیزی مصرف دارید اخه خنده داره مغز اینا توش چیه بعید میدونم مغزی باشه مگه میشه الان هوش مصنوعی امده به هوش مصنوعی هم اینو بگی بهت فحش میده و میگه بی فانوس یعنی تو جواب اینو نمیدونی کی جنایت کاره میای وقت منو میگیری ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
کشور های عربی که ملت یمن رو سلاخی کردن چی؟ پس چرا حرفی از اونا نمیزنی؟ حرف مفت زیاد میزنید شما هدف شما نه دل سوزی برای مردم مظلوم جهان بلکه استفاده ابزاری از اون هاست
خدالعنت کنه اسرائیل کودک کش و جنایتکار و تروریست و آمریکا ی خونخوار روک آبروی هراسان و انسانیت روبرده خدانابود کنه همه صهیونیستی های وحشی وادمکش رو
دوستانی که هیتلر هیتلر میکنن بد نیست بدونن در روز شکست آلمان دو ملیون سرباز آلمانی کشته شدن و بیش از دو ملیون زن مورد تجاوز و شکنجه و مرگ قرار گرفتن
پس عشاق هیتلر عاقب هیتلر رو هم در نظر داشته باشین که با توجه به اوضاع منطقه که تقریبا 360 درجه همه دنبال بهانه هستن که حمله کنن کار اشتباهی نکنید که بدبخت بشیم
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
دیگه شیرینی نمیدن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی