بازدید 9893
با تحولات منطقه و جهان

حمله انصارالله به دو کشتی جنگی آمریکا/ پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس میان حزب الله و اسرائیل/ دیدار گانتس با وزرای دفاع و خارجه آمریکا/ رهگیری سه هواپیمای جنگی فرانسه بر فراز دریای سیاه توسط روسیه

حمله انصارالله به دو کشتی جنگی آمریکا، پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس میان حزب الله و اسرائیل، دیدار گانتس با وزرای دفاع و خارجه آمریکا، رهگیری سه هواپیمای جنگی فرانسه بر فراز دریای سیاه توسط روسیه و واکنش سازمان ملل به برگزاری انتخابات مجلس در ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱ 06 March 2024

حمله انصارالله به دو کشتی جنگی آمریکا/ پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس میان حزب الله و اسرائیل/ دیدار گانتس با وزرای دفاع و خارجه آمریکا/ رهگیری سه هواپیمای جنگی فرانسه بر فراز دریای سیاه توسط روسیه

الهام قرهی ـ بین الملل تابناک: حمله انصارالله به دو کشتی جنگی آمریکا، پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس میان حزب الله و اسرائیل، دیدار گانتس با وزرای دفاع و خارجه آمریکا، رهگیری سه هواپیمای جنگی فرانسه بر فراز دریای سیاه توسط روسیه و واکنش سازمان ملل به برگزاری انتخابات مجلس در ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله انصارالله به دو کشتی جنگی آمریکا

«یحیی سریع» سخنگوی ارتش ملی یمن، سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش غیور ما در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات واشنگتن و لندن به یمن، دو ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

سریع گفت: در این عملیات از موشک‌های دریایی و پهپاد استفاده شده است.

وی همچنین بار دیگر تأکید کرد: به عملیات‌خود تا توقف جنگ در غزه و رفع محاصره این باریکه ادامه خواهیم داد.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردارند.

پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس میان حزب الله و اسرائیل

نخست‌وزیر دولت موقت لبنان با بیان این‌که بیروت در حال بررسی پیشنهاد آمریکا درباره برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی است، اعلام کرد، مذاکرات غیرمستقیم در این زمینه ماه رمضان آغاز خواهد شد.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان، شامگاه سه‌شنبه (15 بهمن) گفت، مذاکرات غیرمستقیم برای توقف درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در ماه رمضان طی هفته آینده آغاز می‌شود.

وی به شبکه «القناه» گفت، مقامات لبنانی در حال بررسی این پیشنهاد «آموس هوکشتاین» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور امنیت انرژی هستند که به منظور تلاش برای پیشبرد راه‌حل دیپلماتیک برای آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه به بیروت سفر کرده بود.

دیدار گانتس با وزرای دفاع و خارجه آمریکا

وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، نسبت به اوضاع انسانی غزه ابراز نگرانی کرد.

پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی درخصوص عملیات نظامی این رژیم علیه نوار غزه و اوضاع وخیم انسانی در این باریکه به‌ بحث‌ و تبادل‌نظر پرداخت.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، پنتاگون همچنین اعلام کرد که آستین در این دیدار، بر نگرانی عمیق خود در قبال اوضاع انسانی غزه تاکید کرد.

در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور طی دیدار با بنی گانتس بر لزوم طرح انسانی قبل از هرگونه عملیات نظامی گسترده در رفح تاکید کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام نمود، بلینکن بر حمایت واشنگتن از اقدامات در راستای «تقویت امنیت و صلح پایدار» تاکید کرد.

گانتس روز یکشنبه برای دیداری وارد واشنگتن شد و طی آن با کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد. بنی گانتس پس از ورود به کاخ سفید گفت: «با دوستان، باید صریح صحبت کنید. این کاری است که ما انجام خواهیم داد.»

سفر گانتس به واشنگتن منجر به تشدید اختلافات میان وی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

شبکه عبری‌زبان آی۲۴ نیوز در این باره گزارش داده بود: اختلافاتی که در ماه‌های اخیر میان نتانیاهو و گانتس شکل علنی پیدا کرد، به نقطه جوش رسیده و نتانیاهو سفر گانتس را نقض پروتکل می‌داند.

منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره فاش کردند: نتانیاهو از برنامه‌های گانتس شوکه شده بود و در یک مکالمه تلفنی پرتنش او را شدیدا سرزنش و به صراحت تاکید کرد که «اسرائیل فقط یک نخست‌وزیر دارد.»

پیشتر، دفتر نتانیاهو به سفارت رژیم اشغالگر در واشنگتن دستور داده بود، به درخواست این سفر رسیدگی نکرده و از «مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی خواست که از گانتس استقبال نکرده و را در جلساتش همراهی نکند.

واشنگتن به عنوان نزدیکترین متحد تل‌آویو، اعلام کرده یک توافق مورد تایید اسرائیل در حال حاضر روی میز است.

حماس این روایت را به عنوان «تلاشی برای رد سرزنش از سوی تل‌آویو در صورت شکست مذاکرات بدون توافق، رد کرده است.»

رهگیری سه هواپیمای جنگی فرانسه بر فراز دریای سیاه توسط روسیه

 وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه اعلام کرد که یک جنگنده سوخوی-۲۷ این کشور یک هواپیمای آواکس و ۲ جنگنده دیگر نیروی هوایی روسیه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

 این وزارتخانه گفت که در این ماموریت، یک هواپیمای آواکس E-۳F و ۲ جنگنده رافائل سی نیروی هوایی فرانسه شناسایی شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سوخوی-۲۷ مانع از آن شد که هواپیماهای فرانسه حریم هوایی روسیه در دریای سیاه را نقض کنند. زمانی که جنگنده روسیه به هواپیماهای خارجی نزدیک شد، آنها از مسیر خود بازگشته و حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را ترک کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده روس در این ماموریت مطابق قوانین بین‌المللی عمل کرد و مرتکب اقدامات خطرناک نشد.

این اتفاق در حالی رخ داد که اظهارات اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری روسیه در مورد احتمال نیروی خارجی به اوکراین، خشم روسیه را برانگیخته است.

مکرون هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد؛ اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

واکنش سازمان ملل به برگزاری انتخابات مجلس در ایران

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در واکنش به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از هر گونه اظهارنظری در این زمینه خودداری کرد.

در نشست خبری روز سه شنبه به وقت محلی سخنگوی سازمان ملل، خبرنگاری با اشاره به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، از او پرسید که آیا دبیرکل سازمان ملل معتقد است انتخابات در ایران آزاد و عادلانه بوده است؟

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ گفت: «ما در برگزاری انتخابات در ایران شرکت نداشتیم و اظهار نظر در مورد میزان مشارکت در انتخابات ایران بر عهده ما نیست.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۱
مغز براندازان هم اکنون
میگن انصارالله به دو کشتی جنگی آمریکا حمله کرده شمام بگین آره حمله کرده

مغز براندازان چهار سال پیش
میگن پایگاه آمریکایی عین الاسد رو با موشک زدیم شمام بگین آره زدین

مغز براندازان قبل تر
میگن پهپاد آمریکایی گلوبال هاک رو با پدافند زدیم شمام بگین آره زدین

تشخیص
سرویس دوره ای مغز انجام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چه بی مزه حیف لایک و دیسلاک و ریپلای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
متخصص جان بدجوری دولت امریکا را تحقیر می کنی چرا دنبال برابری ملتها هستی؟
امیدوارم یمن مثل غزه ویران نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
شده
ناشناس
| China |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
شما نگران یمنی یا مزد بگیر غربیها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به منو تو چه ربطی داره اصلاً ویرانی یا آبادیش مشکلی از مشکلات ما حل می کنه؟ خلایق هر چه لایق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ما به خدا امیدواریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
آنچه در غزه می گذرد به ما ربط ندارد ولی آنچه در جنگ بین اوکراین و روسیه می گذرد به ما ربط دارد.
تاثیرا حملات حوثی ها بر مردم یمن و غزه چقدر موثر بوده؟بهتر نیست ارزیابی کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تابناک حتی خبر حملات متقابل آمریکایی ها به مراکز پهپادی و موشک های حوثی ها را هم نمی نویسد، مثل همین امروز، آن وقت تأثیر آنها ارزیابی شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دومین کشور دنیا در شاخص گرسنگی سازمان ملل یمن است. البته قسمت های تحت کنترل دولت منصور هادی کمی وضعشان بهتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ناشناس 11:07 تو نبودی می گفتی بریم جنگ با طالبان دنبال منافع امریکایی که چرا یمن می جنگد؟
لطفا اعتبارنامه رسائی را تائید نکنید ایشان مجلس را در مدت چهار سال تبدیل به میدان جنگ خواهد کرد
تا حالا حتی یک ترکش از موشک ها یا پهپادهای حوثی ها به هیچ کشتی جنگی هیچ کشوری اصابت نکرده است. اگر می خواهید روحیه بعضی ها را تقویت کنید با اخبار دیگری این کار را انجام دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تا چشت درآد، ، برو از اربابان بپرس چرا خسارتهاتون را پنهان و حتی وانمود به پیروزی میکنید، چرا هنوز با آنهمه کبکبه و دبدبه نتوانسته‌اید امنیت دریای سرخ را تامین کنید، البته مغز خودفروختگان به غرب و لیسندگان غرب گنجایش حقایق پنهان شده را ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کشتی های انگلیسی خود بخود غرق شده اند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
پس دلیل حملات آمریکا و انگلیس به یمن چیه؟!!! یعنی به یمن بی خطر حمله کردن؟!!!!!!!
چقدر جالب شده است .... امریکا بی شرمانه با اتش بس غزه مخالفت می کند و قطعنامه ها را وتو می کند ... انوقت برای اتش بس با حزب الله می کوشد البته ریاکارانه ادعا می کند ...
مرگ بر رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیست. مرگ بر تحریفگران دین کلیم الله و نژادپرسان یهود که بر اساس تحریفات رسوخ کرده در دین جنایت می کنند.
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار
گرشودگرمهک تجربه ایدبه میان..‌‌تا.سیه روی شودهرکه دران غش باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی