بازدید 2949

موضع ایران عدم تغییر مرز‌های کشور‌های منطقه قفقاز

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: جستجوی امنیت در خارج از منطقه قفقاز نتیجه معکوس دارد و منطقه را به محل منازعه قدرت‌ها تبدیل خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 07 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر سرتیپ آشتیانی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این دیدار با بیان اینکه موضوع تقویت روابط با کلیه همسایگان جزء اصول سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: کشور ارمنستان از اهمیت ویژه‌ای در روابط همسایگی برخوردار است و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف از بدو استقلال ارمنستان، همواره روند رو به رشدی داشته است.

امیر سرتیپ آشتیانی حمایت از صلح جامع و پایدار در منطقه را از مواضع جمهوری اسلامی دانست و افزود: موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشور‌های منطقه و حق حاکمیت آن‌ها بر تمام قلمرو خود و عدم تغییر مرز‌های شناخته شده بین المللی است و جمهوری اسلام ایران درباره منطقه قفقاز نیز بر این سیاست پایبند است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران از مذاکره مستقیم، صلح پایدار و ارتباط مستقیم دو همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان پشتیبانی نموده و این امر را زمینه ساز پیشرفت و توسعه منطقه قفقاز می‌داند.

امیر سرتیپ آشتیانی ادامه داد: در مورد امنیت منطقه، معتقدیم معماری امنیت منطقه باید در خود منطقه طراحی شود و لذا هر رویکردی که توسط کشور‌های منطقه برخلاف این سیاست اتخاذ شود، به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تاکید بر امنیت درون منطقه‌ای و سازوکار‌های منطقه‌ای امنیت تصریح کرد:جستجوی امنیت در خارج از منطقه قفقاز نتیجه معکوس دارد و منطقه را به محل منازعه قدرت‌ها تبدیل و امنیت و ثبات در منطقه را دچار چالش‌های بیشتر می‌کند و لذا نباید اجازه داد منطقه قفقاز به زمین رقابت دیگران تبدیل شود، زیرا در این صورت ثبات و امنیت تک تک کشور‌ها به مخاطره می‌افتد.

وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه دوستی دو کشور تاریخی و چند هزار ساله است، افزود: برای ما بسیار مهم است که هر دو کشور در قبال ثبات در منطقه دیدگاه مشابه دارند و باید با نگاه به تحولات و امنیت منطقه‌ای برای نزدیکی بیشتر روابط دو جانبه تلاش کرد و ارمنستان در این مسیر با نظر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت صلح و گسترش روابط دوستانه دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان هم نظر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی