بازدید 1831
۳

روسیه: هیچ قصد و طرحی برای کشتن زلنسکی نداریم

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پی ادعای برخی کشورهای غربی درباره تلاش مسکو برای کشتن ولودیمیر زلنسکی گفت: ما هیچ قصد و طرحی برای ترور رئیس جمهور اوکراین نداریم.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳ 10 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "تاس" پولیانسکی که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین صحبت می کرد، گفت: آیا واقعاً فکر می کنید که اگر ما بخواهیم به کاروان زلنسکی ضربه بزنیم، نمی توانیم این کار را انجام دهیم؟ سعی کنید به این سوال صادقانه پاسخ دهید.

وی ادامه داد: شما به خوبی می دانید که حمله به تأسیسات نظامی مرکز تولید پهپادهای نیروی دریایی اوکراین در مقایسه با کشتن زلنسکی برای ما بسیار مهمتر بود. زلنسکی پیش از آزاد شدن شهرها توسط نیروهای روسی در امتداد خط مقدم عکس می گیرد. اگر برخی از شما امیدوار هستید که به این طریق از رهبر رژیم کی یف خلاص شوید، باید شما را ناامید کنم: قتل زلنسکی در برنامه های ما نیست.

به گزارش ایرنا، پیش از این مقامات غربی ادعا کرده بودند که روسیه قصد دارد ولودیمیر زلنسکی را به قتل برساند.

مقامات روسیه نیز ادعای مشابهی در مورد طرح اوکراین برای ترور ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور بیان کرده اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با بیان اینکه مقامات اوکراین تا به حال بارها رئیس جمهور روسیه را به ترور تهدید کرده‌اند، بیان داشت: کی‌یف نمی‌تواند ولادیمیر پوتین را ترور کند و این ادعا خواب و خیالی بیش نیست.

وی گفت: سطوح مختلف مقامات اوکراین پیش از این بارها به صورت شفاهی ادعای ترور پوتین را مطرح کرده‌اند اما واقعیت این است که در عمل هیچ کاری از آنها برنمی‌آید و هرگز در این راه موفق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه ما به خوبی از این موضوع آگاه هستیم و بی‌شک هرگونه اقدام کی‌یف برای ترور پوتین با شکست مواجه خواهد شد، افزود: ما همچنین شک نداریم که در نهایت تمام اهداف عملیات ویژه نظامی ما محقق خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری تاس، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پیشتر در مصاحبه با نشریه «سان» و در پاسخ به پرسش خبرنگار این نشریه انگلیسی درباره اینکه آیا کی‌یف برنامه‌ای برای ترور پوتین دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: این یک جنگ است و اوکراین حق دارد از سرزمین خود دفاع کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
پس داری
آنتونوف روز یکشنبه(1400/12/2) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» درباره ادعاهای غرب درباره برنامه‌های روسیه برای حمله به اوکراین گفت: هیچ تهاجم و برنامه‌ای برای آغاز حمله وجود ندارد.
مثل اون معترض هموطنان تان، با 46 سال سن خودش ممیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی