بازدید 3051

تورم ژاپن افزایش درخواست کمک‌های دولتی را رقم زد

آمارهای وزارت رفاه ژاپن نشان داد که با افزایش فشار تورم اخیر بر مردمی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا از قبل آسیب دیده‌اند، تعداد خانواده‌هایی که به‌دنبال کمک‌های عمومی در ژاپن هستند، برای چهارمین سال متوالی در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 10 March 2024

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی و بر اساس گزارش وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، درخواست‌های جدید برای مزایای رفاهی با ۷.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۵۵هزار و ۷۹ رسید که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۳ است هنگامی‌که داده‌های قابل مقایسه در دسترس قرار گرفت.

آخرین آمار نشان می‌دهد که برخی از بخش‌های جامعه علیرغم درخواست‌های دولت از شرکت‌ها برای حمایت بهتر از کارگران خود، نتوانسته‌اند شاهد افزایش دستمزد مطابق با تورم باشند.

کمک‌های مالی به خانوارهایی ارائه می‌شود که با وجود استفاده از دارایی‌های خود و کسب درآمد از طریق اشتغال و مزایای تامین اجتماعی یا حمایت از بستگان، نمی‌توانند حداقل استاندارد زندگی را طبق تعریف وزارتخانه حفظ کنند.

درآمد متقاضیان ارزیابی می‌شود سپس دولت مبلغی را پرداخت می‌کند که تضمین خواهد کرد که درآمد خانوار به حداقل رقم می‌رسد و این مورد با توجه به تعداد افراد خانواده و اینکه آیا در یک منطقه شهری یا روستایی زندگی می‌کنند، متفاوت است.

به گفته این وزارتخانه، درخواست‌ها در حال افزایش است زیرا کسانی که شاهد کاهش درآمد خود به‌دلیل همه‌گیری کرونا بوده‌اند، پس‌انداز خود را برای پوشش هزینه‌های بالاتر مواد غذایی و آب و برق در زمانی که حمایت‌های دولت برای بیماری همه‌گیر نیز تا حد زیادی لغو شده است، خرج کرده‌اند.

تاثیر همه‌گیری کرونا همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود روند صعودی در تعداد درخواست‌ها برای مدتی ادامه یابد.

یک مقام وزارتخانه گفت: ما به‌دقت تحولات را رصد خواهیم کرد.

این داده‌ها نشان می‌دهد که تنها در ماه دسامبر، درخواست‌های جدید با ۵.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۸هزار و ۶۹۵ مورد رسیده است که نشان‌دهنده دوازدهمین افزایش ماهانه متوالی است.

تعداد خانوارهای دریافت‌کننده این کمک ۰.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و تا دسامبر به یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۷۷۸ خانوار رسید که شامل ۹۰۶هزار و ۷۰۹ خانوار با اعضای ۶۵ سال یا بزرگتر بود که ۵۵.۱ درصد از کل را تشکیل می‌داد و نسبت به سال قبل ثابت بود.

داده‌ها نشان می‌دهد، تعداد سایر خانوارها، شامل افرادی می‌شود که قادر به کار و از رفاه برخوردار هستند، این رقم در مجموع به ۲۶۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسید که نسبت به سال قبل ۲ درصد افزایش داشت، در حالی که خانواده‌های تک‌والدی ۳.۵ درصد کاهش یافت و به ۶۵ هزار و ۴۶۱ نفر رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی