بازدید 2842

وزیر دفاع آمریکا: بقای اوکراین در خطر است

وزیر دفاع آمریکا با اذعان به اینکه بقای اوکرین در خطر است، گفت که واشنگتن همچنان به حمایت از کی‌یف ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۲۲۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰ 20 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ضمن اذعان به در خطر بودن بقای اوکراین، مدعی شد که واشنگتن همچنان به کی‌یف متعهد است.

آستین که ریاست نشست «گروه تماس برای دفاع از اوکراین» را در پایگاه نظامی رامشتاین آلمان برعهده داشت، گفت: امروز بقای اوکراین و امنیت آمریکا در خطر است.

وی افزود: امروز اینجا (آلمان) را در حالی ترک می‌کنم که کاملاً از تداوم حمایت و تأمین کمک و مهمات از آمریکا (به اوکراین) مصمم هستم. مساله بقای اوکراین و استقلال آن است و این مساله برای آمریکا حکم آبرو و امنیت را دارد. نه اوکراین و نه ما، زمانی برای از دست دادن، نداریم.

آستین که برای نخستین بار پس از درمان سرطانش راهی این سفر شده بود، به چگونگی تداوم کمک آمریکا به اوکراین بدون تخصیص بودجه هیچ اشاره‌ای نکرد!

یکی از مقامات ارشد وزارت جنگ آمریکا که نخواست نامش فاش شود، دراین‌باره گفت: فکر می‌کنم متحدان ما (واشنگتن) درباره شرایط بودجه‌ای ما و البته وضعیت اوکراین آگاهی زیادی دارند و دلیل آن هم کمبودهایی از جانب ماست که قادر به تأمین کمک برای آنها (کی‌یف) نیستیم.

اظهارات آستین در حالی مطرح شده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از متحدانش خواست تا با توجه به حملات گسترده روسیه در ماه جاری، برای اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری تأمین کنند.

همچنین مایک جانسون، سخنگوی جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا همچنان از رأی‌گیری درباره تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین خودداری کرده و این در حالی است که کاخ سفید برای پیدا کردن راه‌های کمک و راسال سلاح به اوکراین د تقلاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست