بازدید 7828
صد و شصت و ششمین روز از جنگ غزه

محاصره و حمله گسترده اسرائیل به بیمارستان شفا/شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۹۲۳ نفر رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ 20 March 2024

محاصره و حمله گسترده اسرائیل به بیمارستان شفا/شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۹۲۳ نفر رسید

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و شصت و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۹۲۳ نفر رسید
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ - ۱۶:۳۰

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه در حق فلسطینیان مرتکب شده است.

این وزارتخانه تأکید کرد که در این حملات ۱۰۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۶۲ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۱۹۲۳ نفر رسیده است.

نتانیاهو «مصمم» است حمله به رفح انجام شود
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ - ۱۶:۲۹

بنیامین نتانیاهو گفته است که با وجود هشدارهای بایدن همچنان مصمم به تهاجم زمینی به شهر رفح در جنوب غزه است.

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی با رئیس‌ رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه اقدام نظامی در رفح هشدار داد، طرح های خود را برای آغاز حمله به شهر رفح در جنوب غزه تکرار کرد.

پیام تحقیرآمیز نتانیاهو در هنگام گشایش کمیته امور خارجه و دفاع در کنست، (پارلمان رژیم صهیونیستی)، منتشر شد و وی به قانونگذاران گفت که با آمریکایی‌ها درباره لزوم ورود به این شهر که بیش از ۱ میلیون فلسطینی‌که به دلیل بمباران غزه از خانه‌های خود در نقاط دیگر غزه گریخته‌اند را در خود جای داده، بحث دارد.

نتانیاهو با تاکید بر اهداف حملات این رژیم در غزه گفت: نیروهای اسرائیلی باید نسبت به «نابودی یا از بین رفتن توانایی‌های نظامی و دولتی حماس، آزادی همه گروگان‌های ما و اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست» اطمینان حاصل کنند.

او گفت: «این امر مستلزم حذف گردان‌های باقی مانده در رفح است. ما مصمم به انجام این کار هستیم.»

بندر ایلات رژیم صهیونیستی فلج شد
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ - ۱۶:۲۹

در ادامه مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده در سرزمین‌های اشغالی به دلیل ادامه جنگ غزه، اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی اعلام کرد اداره بندر ایلات در نظر دارد به دلیل توقف حرکت کشتی‌های تجاری به این بندر در نتیجه حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، ۵۰ درصد از کارگران خود را اخراج کند.

 بندر ایلات که در شمالی‌ترین نقطه در دریای سرخ قرار دارد، یکی از اولین بنادری بود که تحت تاثیر حملات یمنی‌ها به تلافی حملات ارتش صهیونیستی در غزه قرار گرفت، زیرا شرکت‌های کشتیرانی مسیر کشتی‌های خود به این بندر را تغییر می‌دهند تا از حملات انصارالله در امان باشند.

بندر ایلات به مدت ۴ ماه در نتیجه عملیات یمنی‌ها علیه کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی که در جهت حمایت از غزه انجام می‌شود، به طور کامل بسته شده است.

اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیمی از کارگران بندر ایلات پس از آسیب مالی شدید به این بندر دریایی به دلیل بحران در خطوط کشتیرانی دریای سرخ، در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند.

بنابر اعلام اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی که صدها هزار نیرو در بخش دولتی را پوشش می‌دهد، مدیریت بندر ایلات قصد دارد نیمی از ۱۲۰ کارمند خود را اخراج کند. به همین دلیل، کارگران بارانداز روز چهارشنبه اعتراضی برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ایلات که عمدتاً واردات خودرو و صادرات پتاس از بحر المیت را انجام می‌دهد، در مقایسه با بنادر مدیترانه‌ای در حیفا و اشدود که تقریباً تمام تجارت اسرائیل از آنها انجام می‌شود، از اهمیت کمتر برخوردار است. اما به دلیل مجاورت با مرز اردن به سرزمین‌های اشغالی دروازه‌ای به سمت شرق بدون نیاز به حرکت در کانال سوئز ارائه می‌دهد.

مدیر اجرایی بندر ایلات در ماه دسامبر به رویترز گفت که از زمانی که انصارالله یمن حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ آغاز کردند، شاهد کاهش ۸۵ درصدی فعالیت‌ها در این بندر بوده‌اند. او در آن زمان گفت که در صورت ادامه بحران ممکن است مجبور شوند کارگران را به مرخصی بفرستند.

مقامات صهیونیستی می‌گویند که برای جایگزینی این مسیر در دریای سرخ، باید حمل و نقل را در نوک جنوبی آفریقا انجام دهند که سفرهای دریایی به مدیترانه را بین دو تا سه هفته افزایش می‌دهد و در نتیجه هزینه‌های اضافی را در این خط ایجاد می‌کند.

درخواست بانک جهانی برای اقدامی فوری جهت نجات جان فلسطینیان
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ - ۱۶:۲۸

بانک جهانی خواستار اتخاذ اقدام فوری برای نجات جان فلسطینی‌ها در نوار غزه شد.

 بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری برای نجات جان فلسطینی‌ها در نوار غزه و تضمین دستیابی ساکنان این باریکه به کمک‌های پزشکی، مواد غذایی و مایحتاج زندگی شد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، بانک جهانی اعلام کرد بیش از نیمی از مردم غزه از جمله کودکان و سالمندان در آستانه قحطی هستند. گروه بانک جهانی خواستار اتخاذ اقدام فوری برای نجات جان ساکنان این منطقه است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما با درخواست جامعه جهانی برای دسترسی بدون مانع، فوری و آزادانه ساکنان غزه به تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و مایحتاج زندگی از طریق تمامی ابزارهای در دسترس موافق هستیم.

بانک جهانی پیشتر ۳۵ میلیون دلار به شرکای غزه کمک کرده بود.

۲۴ فلسطینی در مناطق مرکزی غزه به شهادت رسیدند
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ - ۱۶:۲۷

در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های البریج و النصیرات در مرکز نوار غزه ۲۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه مناطق مرکزی نوار غزه را بمباران کردند که در پی آن شماری شهید و زخمی شدند.

بانک جهانی خواستار اقدام فوری برای نجات جان مردم غزه شد
۱۴۰۳/۰۱/۰۱ - ۱۶:۲۷

بانک جهانی با درخواست اقدام فوری برای نجات جان فلسطینی‌ها در نوار غزه، هشدار داد که بیش از نیمی از جمعیت این منطقه در آستانه قحطی قرار دارند.

 بانک جهانی در بیانیه‌ای که در تارنمای این بانک منتشر شد، اعلام کرد: بیش از نیمی از مردم غزه از جمله کودکان و سالمندان در آستانه قحطی هستند. گروه بانک جهانی خواستار اقدام فوری برای نجات جان مردم این منطقه است.

این بیانیه افزود: ما با درخواست جامعه بین‌المللی برای دسترسی بدون مانع، فوری و آزادانه مردم غزه به تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و خدمات حیاتی از طریق همه ابزارهای در دسترس موافق هستیم.

بانک جهانی بر تامین سریع و گسترده نیازهای مردم غزه تاکید کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که بانک جهانی پیشتر ۳۵ میلیون دلار به غزه کمک کرده بود.

این کمک مالی جدید شامل ۱۰ میلیون دلار بسته‌های غذایی بود که توسط هیات مدیره بانک جهانی تایید و برای تامین غذای ۳۷۷ هزار نفر از مردم غزه اختصاص یافته بود.

محاصره و حمله گسترده اسرائیل به بیمارستان شفا

ارتش رژیم صهیونیستی برای سومین روز متوالی بیمارستان شفا در شهر غزه را محاصره کرده و آن را مورد حمله قرار داده است.

اشغالگران بامداد امروز نیز بیمارستان شفا و مناطق مجاور آن را بمباران کردند.ده‌ها هزار نفر در این بیمارستان و مناطق اطراف آن تحت محاصره هستند.

درگیری‌های شدید بین مقاومت و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اطراف بیمارستان شفا همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام منابع خبری صهیونیستی، ارتش رژیم در حملات دو روز گذشته به بیمارستان شفا نزدیک به ۹۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و دست کم ۳۰۰ نفر را هم بازداشت کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه در حق فلسطینیان مرتکب شده است.

وزیر خارجه کانادا: فروش سلاح به اسرائیل را متوقف می‌کنیم

 ملانی جولی وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که کشورش فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند.

 جولی در مصاحبه‌ای با روزنامه تورنتو استار که سه‌شنبه شب منتشر شد، درباره توقف فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی گفت: این یک مساله واقعی است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که قانونگذاران کانادایی دوشنبه در یک جلسه طولانی با ۲۰۴ رای موافق در مقابل ۱۱۷ رای مخالف به یک طرح غیرالزام‌آور برای تعلیق فروش تسلیحات به اسرائیل رای دادند.

این طرح ابتدا بر تعلیق فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی تاکید داشت اما سپس به ممنوعیت فروش سلاح تغییر یافت.

در این طرح همچنین بر حمایت از «تشکیل دولت فلسطین» همسو با شرکای بین‌المللی کانادا تاکید شده است.

کانادا پیشتر صدور مجوز کالاها و فناوری نظامی به اسرائیل را به طور موقت تعلیق کرده بود. اما جولی اعلام کرد که دولت تصمیم گرفته است که به درخواست روز دوشنبه پارلمان عمل کند.

در همین حال، بیل بلر وزیر دفاع کانادا نیز گفت که تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای طرح پارلمان به عهده جولی است.

وی اظهار کرد: نگرانی‌های زیادی درباره فروس تسلیحات نظامی مرگبار به اسرائیل در زمان جنگ وجود دارد.

رسانه‌های کانادایی هفته گذشته به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش دادند که اوتاوا صادرات تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را به دلیل نگرانی‌های بشردوستانه به حالت تعلیق درآورده است.

رادیو کانادا به نقل از ۲ مقام دولتی این کشور گزارش داد که اوتاوا از روی عمد در پاسخ به درخواست (رژیم) اسرائیل برای دریافت مجوز واردات خودروهای زرهی، کُند عمل کرده و به این ترتیب صادرات این تجهیزات نظامی به این رژیم را به حالت تعلیق درآورده است.

وزیر خارجه کانادا پیشتر در دیدار با یسرائیل کاتس همتای صهیونیستی خود بر برقراری آتش‌بس پایدار در نوار غزه تاکید کرده بود.

دفتر جولی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین در این دیدار درباره ضروت پایان خشونت از طریق آتش‌بس پایدار با مشارکت حماس تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، آنها همچنین در مورد امنیت طولانی مدت برای منطقه و رژیم صهیونیستی از طریق راه حل دو دولتی رایزنی کردند.

حماس: دشمن با تهدید و باج‌گیری نمی‌تواند به اهداف خود برسد

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس سه شنبه تاکید کرد دشمن صهیونیستی آنچه را که از تحقق آن در میدان نبرد عاجز بوده، با تهدید و باج‌گیری و بازی‌های سیاسی هم نمی‌تواند بدست بیاورد.

 الرشق در پیامی در تلگرام تصریح کرد آن پیروزی که در ذهن نتانیاهو است، به فضل پایداری ملت و مقاومت قهرمان فلسطین، سراب و رویایی دست‌نیافتنی است.

وی اظهار کرد تلاش دشمن برای استفاده از تشدید تجاوزات و جنایات علیه غیر نظامیان فلسطینی به عنوان یک اهرم فشار و باج‌ خواهی برای تحقق اهداف مدنظر خود بی‌نتیجه است و راه به جایی نخواهد برد.

وی اعلام کرد که بمباران وحشیانه و شدید بیمارستان شفا و مناطق اطراف آن دلیلی دیگر بر سردرگمی نتانیاهو و ارتش اسرائیل است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز ساعاتی پیش در این باره گفت: آنچه دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا در غزه انجام می‌دهد، ثابت می‌کند که این رژیم مخالف بازگشت زندگی به نوار غزه است و در تلاش برای نابودی تمامی مولفه‌های زندگی انسانی در این باریکه است.

هنیه گفت: هدف قرار دادن افسران و نیروهای پلیس و اعضای سازمان‌های دولتی در نوار غزه نشان دهنده تلاش این رژیم برای انتشار هرج و مرج و ناامنی و ادامه کشتار فلسطینیان در غزه است کما اینکه این جنایات بیانگر تلاش سران این رژیم برای تخریب روند مذاکرات جاری در دوحه است.

وی افزود: تأکید ما این است که اینگونه اقدامات منجر به تحقق طرح و نقشه جنایتکارانه دشمن نخواهد شد و جنبش حماس همچنان به حقوق ملت فلسطین پایبند است و خواسته آن مبنی بر توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود کاملا واضح و روشن است.

بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی، در حملات روز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه بیش از ۶۰ فلسطینی شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۵
هنیه در قطره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
علی کریمی ها آمریکاست خواهرش زندونه رهنورد طرفدارش هم زیر خاکه خب که چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
هنیه رو تو قطر دیدی کودک کشی و نسل کشی اربابت رو ندیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
ده میلیون نفر مفقود الاثر داریم. از یابنده تقاضا میشود به نزدیکترین اداره پست جهت غزه ارسالشون کنن
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
حماس از اسرائیل انتظار دارد برای نجات مردم جنگ را متوقف کند . در حالی که نجات مردم غزه بر عهده ی حماس است و این حماس بود که با حمله به اسرائیل این جنگ را آغاز کرد . حالا میتواند با تسلیم شدن به جنگ خاتمه دهد و مردم غزه را نجات دهد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
هنیه نقش دیپلمات رو داره. الان رهبر اصلی حماس یحیی سنواره که در خود غزه است
محمد حب نقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
انسانیت شما کجاست؟
طبق اعلام منابع خبری صهیونیستی، ارتش رژیم در حملات دو روز گذشته به بیمارستان شفا نزدیک به ۹۰ فلسطینی را به شهادت رسانده.

البته چیزی که منابع خبری صهیونیستی اعلام کرده اند آن است که ۹۰ نفر از اعضای حماس را کشته اند که فایق المبحوح، رئیس امنیت داخلی اداره عملیات حماس هم در بینشان بوده است. راست و دروغش گردن خودشان، ولی در نقل خبر از منابع دیگر، این اندازه مالیات گرفتن روا نیست.
هنیه گفت: هدف قرار دادن افسران و نیروهای پلیس و اعضای سازمان‌های دولتی در نوار غزه نشان دهنده ...

منظورشان از این کلمات افسران و ...، خدای نکرده نیروهای حماس که نیست؟ چون همین چهار پنج سطر بالاتر همکار جناب هنیه اظهار کرده که این حملات علیه غیر نظامیان بوده و «دلیلی دیگر بر سردرگمی نتانیاهو و ارتش اسرائیل است.»
افزایش حقوق فقط ۳۵ درصد؟! کمر ما کارگران زیر گرانی و تورم خرد شد! کمری که از گیربکس خودرو محکم تر بود ولی در نهایت شکست و تیکه تیکه شد!
نخاله کجاس بیرون از شهره فکر کنم
جدی می‌فرمایید؟!!!!!! پس ما اینا رو از کجا میاریم؟!!!!!!!!!
اسرائیل هر روز بیشتر از قبل به پایان خود نزدیک میشود، با حمله به رفح کشور جعلی اسقاتیل از هم میپاشد و مقاومت پیروزمندانه به سرزمین اصلی خود فلسطین عزیز باز میگردد.
رکعت شمار هم به این دقیقی نیست
ايا حماس نميبيند چقدر مردم فلسطين بخاطر انها كشته شدند!
جنگ را حماس شروع کرد .
تابناک چرا کم لطفی می کنی . در صفحه ات کمتر اثری از نوروز است .
در طول تاریخ به یهودیان ظلم زیادی شده اما عمده این ظلم رو اروپاییها کردند. نباید مسلمانان چنین تقاص سنگینی بدن. این ظلمها دلیل نمیشه یهودیان سرزمین فلسطینها رو اشغال کنند. بهتره آلمان بخشی از کشورش رو بده به یهودیان به خاطر هلوکاست.
چشم ها یشان را بستند دیگر در غزه از حقوق بشر صحبت نمی کنند
متاسفانه حماس تسلیم نمیشه و از طرفی از مردم هم محافظت نمی کند. نمیشه هنیه در قطر دستور مقاومت بدهد در حالی که فرزندان خودش در حال تماشای فوتبال هستند
حماس وقتی توان محافظت از مردم را ندارد چرا تسلیم نمی شود؟ کشتار رژیم جعلی محکوم است اما حماس هم قدرت طلبی رو به جان مردم ترجیح داده
موقعی که حلب زیر شدیدترین حملات هوایی تاریخ بود ،ایا کسی اعتراض کرد که چرا بی هدف دارند شهر رابمباران میکنند؟؟
حمله به مناطق غیر نظامی که هیچ پدافندی ندارند هنر نیست . وحشی گری است
اسرائیل ابرقدرتی بلامنازع در سطح بین الملل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
آمریکا اگه در اختیارش نبود همین حماس قورتش میداد
مگه نگفتین که حماسیا تو بیمارستانا نیستن الان پس اونجا چیکار میکنن و برای چی با اسراییل درگیرن ؟؟
خوب اینا نباید برن توی بیمارستان شفا قایم شن و آرپیجی بپرونن از داخل بیمارستان
عجبا که تعداد شهدای غزه به رقم نجومی سی و دو هزار نفر رسید ولی هنوز رائفی پور برای رفتن به غزه مردد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
آخه دانشمند ما بخواهیم بره غزه نمیریم مستقیم تل آویو
نتانیاهو برای هر یه انسانی که کشتی یک سال هم تو آتیش باشی میشه ۳۱ هزار سال! وحشتناکه اینایی از نسل کشی خوشحال میشن هم یک ماه برای کشته تاوان بدن حساب کنن چقدر میشه! من جای شما بودم ریسک نمیکردم حتی ۱ هزارم درصد هم احتمال میدادم ...
کاری به شخصیت و خط سیاسی نتانیاهو ندارم ولی انصافا مرد مصممی است و برای رسیدن به اهداف تعیین شده، از هیچ تلاشی فروگذار نیست و دقیقا به همین علت است که از هم اکنون میتوان پیش بینی کرد که نهایتا به رفح حمله خواهد کرد تا به قول خود مبنی بر حذف کامل حماس عمل نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
برای هر انسانی که کشته یک سال تو جهنم باشه میشه ۳۱ هزار سال تاوان
آدم وقتی اخبار تابناک رو میخونه، خیال میکنه که ارتش اسراییل در مقابل حماس شکست خورده و سربازان اسراییلی ویلان و گرسنه، بدنبال پناهگاه برای فرار از دست جنگجویان حماس هستند
دیگر نمیتوان تردید کرد که حماس رفتنی است
حماس پس چیکار داره میکنه؟ بیش از سی هزار شهید داده. آیا سی هزار اسرائیلی کشته؟ اگر نه سریع باید تسلیم بشه و انتخابات برای گروه دیگری برگذار شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست