نبض خبر

تفسیر قرآن برای کنترل دلار و طلا در تلویزیون!

کد خبر: ۱۲۲۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴ 20 March 2024
تعداد بازدید : 826
بازدید 7952
۹
صداوسیما در اقدامی عجیب گزارشی را پخش کرده که خریداری دلار و طلا توسط مردم برخلاف صراحت فقه شیعه احتکار می‌خواند! این در حالی است که مردم برای حفظ ارزش دارایی‌شان به واسطه ناتوانی مسئولین دولت‌ها به ویژه مدیران ادوار بانک مرکزی در حفظ ارزش پول ملی، بالاجبار دست به تبدیل دارایی‌شان می‌زنند و اساساً این احتکار نیست و این تفسیر خلاف واقع از قرآن است! احتکار در لغت به معنای نگهداری طعام به انتظار گران شدن آن را گویند. جوهری در صحاح گفته: «الاحتکار: جمعُ الطعام ِ وحبسه یَتَربّصُ به الغلاء»(جمع کردن و انبار کردن طعام به انتظار گران شدن). در بیشتر فرهنگهای لغت اصلی و معتبر زبان عربی نیز نزدیک به این معنا برای آن گفته شده است. البته برخی فقها معتقدند احتکار به ذخیره کردن هر گونه طعام گفته می‌شود، در حالی که در اصطلاح فقهی، فقط به ذخیره کردن گندم، جو، خرما، کشمش، (که غلات چهارگانه معروف هستند) و نیز روغن حیوانی (نه نباتی) احتکار گفته می‌شود و نه ذخیره هرگونه مواد غذایی. بنابراین اساساً خریدن هر کالایی به جز این موارد و انبار کردنش احتکار نیست و سوءاستفاده از این لغت برای برخورد با مردمی است که برای حفظ ارزش دارایی‌شان، آن را از نقدینگی به کالاهای مصرفی یا سرمایه‌ای تبدیل کرده‌اند. این گزارش را می‌بینید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
آیه شریفه وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ را هم در رابطه با کاهش مستمر ارزش پس انداز مردم، پولی که حکومت باید ارزشش را تصمین کند تفسیر کنید.
از بی عرضگی مدیران در تفسیر قرآن نیامده؟؟؟؟
مثل اون امام چند شنبه ای که میگفت وضع بد اقتصادی مردم به خاطر بی تقوایی بعد براش زمین چند هکتاری جعل می کنند! اینا میخوان مردم دلار و طلاهاشون رو بدن تا اینا بخورن!
در سال ۹۱ یک چک پول یک میلیون ریالی یکصد دلار بود و الان ۱.۶ دلار یعنی ۶۰ برابر ارزش پول ملی کم شده و هیچ مسوولی گردن نمیگیره!!!!؟؟؟؟
سپرده ارزی به علاوه مالیات به علاوه ریسک نقد شوندگی. یعنی دلار را بشماری و تحویل بدهی و موقع دریافت، بانک هزار جور ادا و اطوار در بیاورد یعنی جوری رفتار می شود که انگار می خواهی وام بگیری.
مردم میدونن شرو ور میگن خودتون رو ناراحت نکنین ماشالا به لطف مسئولین مردم دارن گرگ میشن
مردم گول این فریبهای شما را نمی خورند
چیزی که جالبه اینه که همیشه مردم مقصر هستند و دارند اشتباه می کنند و فعلشون مخالف حکم خدا و قرآنه ولی مسئولین همیشه بری از خطا و اشتباه هستند و عملشون صحیح و شرعیه!!!
همین استفاده ابزاری از دین است که باعث شده نسل جوان ... ولش کن هیچ چی