بازدید 8666
۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

تعداد تصادفات فوتی ۳۸۳ فقره و ۴۶۹ نفر متوفی گزارش شده‌اند. همچنین ۱۰ هزار و ۱۱۹ فقره تصادفات جرحی و ۱۲ هزار و ۵۲۸ تن تعداد مجروحان و تعداد تصادفات خسارتی ۵۴ هزار و ۱۲۲ فقره گزارش شده است. تصادفاتی که سهم استان های کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی از آنها بیشتر بوده است و آن گونه که پلیس راهور اعلام کرده، سه علت اصلی وقوع دارند که نخستینش بی توجهی به جلوست.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ 25 March 2024

موج اول سفرهای نوروزی به روزهای پایانی رسیده و بسیاری از هموطنان‌مان در مسیر بازگشت قرار گرفته، یا به زودی به این نیت به جاده می‌زنند؛ مسافرانی که اگر از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوایی مطلع شوند، سفر راحت‌تر و کم‌خطرتری پیش رویشان قرار دارد.

به گزارش «تابناک»؛ با این مقدمه با شماییم با چکیده اخبار وضعیت راه‌های کشور و وضعیت جوی مسیر‌ها و شهر‌های کشور در روز جاری تا اگر خود قصد سفر دارید یا عزیزانتان قصد دل سپردن به جاده در مسیر‌های دور و نزدیک را دارند، بتوانید با اطلاع از وضعیت ترافیکی و آب‌و‌هوا، با ایمنی کامل سفر کرده یا در صورت امکان، با تغییر مسیر یا زمان سفر و یا حتی مقصد مسافرت، از خطراتی که در کمین نشسته، پرهیز کرده و تعطیلات خوشی را پیش روی داشته باشید.

آخرین وضعیت ترافیک

بنا بر اعلام پلیس راه راهور فراجا، ترافیک در بیشتر محور‌های مواصلاتی به خصوص استان‌های زیارتی، سیاحتی و استان‌های شمال کشور در مسیر‌های رفت و برگشت سنگین است و افرادی که قصد سفر به استان‌های شمالی کشور را دارند، توجه داشته باشند که جاده‌های شمال کشور ظرفیت افزایش این حجم از تردد خودرو‌ها را ندارند و طبیعتاً ممکن است ساعت‌ها در ترافیک بمانند؛ بنابراین باید صبر و حوصله کافی در رانندگی داشته باشند.

مسافرینی که می‌خواهند با ترافیک کمتری به محور‌های شمالی کشور سفر کنند، ترجیحاً محور فیروزکوه یا آزادراه قزوین-رشت را انتخاب کنند؛ با توجه به آزادراه رودبار این مسیر هیچ ترافیکی حتی در شلوغ‌ترین بازه‌های زمانی ندارد.

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز مدیریت ترافیک پلیس راهور فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: حجم کل تردد جاده‌ها از ۲۴ اسفند ۲۸۳ میلیون تردد و متوسط روزانه ۲۵ میلیون تردد گزارش شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

وی درخصوص میزان تصادفات نیز گفت: تعداد تصادفات فوتی ۳۸۳ فقره و ۴۶۹ نفر متوفی گزارش شده‌اند. همچنین ۱۰ هزار و ۱۱۹ فقره تصادفات جرحی و ۱۲ هزار و ۵۲۸ نفر تعداد مجروحان و تعداد تصادفات خسارتی ۵۴ هزار و ۱۲۲ فقره گزارش شده است.

شیرانی همچنین استان‌های کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی را استان‌های پر حادثه فوتی اعلام و تاکید کرد سه علت اصلی تصادفات جاده‌ای، بی‌توجهی به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله، سرعت و سبقت بوده است.

وی همچنین بیشترین مقصد سفر و انباشت را مربوط به استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی اعلام کرده است.

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب و هوا

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: دوشنبه (۶ فروردین) در کل کشور به‌ جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین، شرق همدان، مرکزی، غرب قم، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش شدت خواهد داشت. در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخداد رگبارو رعد وبرق و تگرگ همچنین در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. همچنین امروز نفوذ گردوخاک از کشور همسایه به جنوب غرب کشور و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در اواخر وقت ابرناکی و بارش در کشور کاهش می‌یابد، اظهار کرد: سه‌شنبه (۷ فروردین) تنها در نوار شرقی و ارتفاعات البرز وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. به‌ تدریج از بعدازظهر سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور بارش باران و برف در برخی مناطق شمال غرب کشور آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه (۸ فروردین) علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز بارش، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است، گفت: پنجشنبه (۹ فروردین) این وضعیت در اردبیل، سواحل شمالی و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت همچنین در غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور، در استان‌های چهار محال و بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه (۱۰ فروردین) نیز گستره بارش در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان، نواحی از مرکز، شرق، شمال شرق کشور، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و شرق دریای خزر مواج خواهد بود، تصریح کرد: دوشنبه خلیج‌فارس و سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود و در سواحل دریای خزر سه شنبه افزایش دما و طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما حاکم می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ فروردین‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۸ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، در بعدازظهر بارش پراکنده با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۰ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و اردبیل طی فردا با دمای ۲ و پس فردا شهرکرد با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و روزهای آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هر کشور دیگه ای بود صدر تا ذیل استعفا می دادند اینها مثل یک‌خبر عادی تعداد کشته ها و تصادفات و مجروحین را می شمارند
عجب به نسبت زمان تلفاتمون از جنگ غزه بیشتر بوده
در خصوص جاده قزوین رشت خالی می‌بندند. ترافیک شیفت شده به امامزاده هاشم. پریروز از بعد از رستم آباد تا امامزاده هاشم یک ساعت و نیم طول کشید و از رشت به قزوین هم همچنان هم رودبار و هم از سراوان تا امامزاده هاشم ترافیکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست