بازدید 1809

نماینده کنست: دستاوردهای حماس ۱۰ برابر اسرائیل است

تحلیلگران صهیونیست تصریح کردند که ادعاهای بنیامین نتانیاهو درباره دستیابی به پیروزی کامل را حتی اعضای حزب او نیز باور ندارند.
کد خبر: ۱۲۲۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ 28 March 2024


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، این تحلیل را یوفال کارنی در شماره امروز روزنامه یدیعوت آحارانوت منتشر کرد و در مقدمه آن نوشت، در حالی که نخست وزیر از پیروزی قاطع و همه جانبه سخن می‌گوید که این ادعای او حتی در میان هم حزبی هایش هم خریداری ندارد.

 بر اساس سندی که عامیت هالوی عضو کنست اسرائیل آن را تهیه و افشا کرده وی تاکید دارد دستاوردهای حماس(مقاومت) از جنگ غزه 10 برابر منافع اسرائیل بوده و حماس 10 بر یک از اسرائیل جلو است.

در بخشی از این گزارش آمده است: طی ماه‌های اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تهاجم عملیات جنگی خود را تحت عنوان پیروزی کامل و فراگیر به مرحله اجرا گذارده است، اما وزرا و اعضای کنست عضو لیکود هم بر این باورند که او در مسیر مخالف این هدف حرکت می‌کند و با راهی که در پیش گرفته 180 درجه به هدف اعلام شده مغایرت دارد، آنها به شدت نحوه مدیریت جنگ در نوار غزه را مورد انتقاد قرار داده و از تناقض‌های حاکم بین نتایجی که روی زمین محقق می‌شود و شعارهایی که نتانیاهو به خورد رسانه‌ها و افکار عمومی می‌دهد، سخن می‌گویند.

به نوشته یدیعوت آحارانوت، آمیت هالیوی عضو کنست(پارلمان) دیروز چهارشنبه گفت: گدعون ساعر در انتقادات خود از رفتار کابینه جنگ کاملا محق بود، هالیوی در همین رابطه اقدام به مستندسازی دستاوردهای راهبردی که حماس از 7 اکتبر تاکنون به دست آورده، نمود و آن را با دستاوردهای راهبردی که اسرائیل در این رابطه محقق کرده مقایسه کرد و گفت: نتیجه این مقایسه بسیار حزن انگیز است زیرا حماس در این مدت 10 دستاورد راهبردی کسب کرده و اسرائیل فقط موفق به تحقق یک دستاورد شده است.

این نماینده کنست در گزارش مستند و مفصل خود درباره دستاوردهای حماس آورده است: غافلگیری، تحقق موفقیت نظامی در روز 7 اکتبر علیه ارتش اسرائیل ، پررنگ شدن مجدد برای شکل گیری دولت فلسطینی به عنوان خواست روز افزون جامعه جهانی، حمایت فرهیختگان غربی از آنها و توجیه اخلاقی اقدامات حماس، آسیب رسیدن به همبستگی جامعه اسرائیلی از طریق استفاده از گروگان‌ها برای تغییر در معادلات آگاهی و تبدیل احساس خشم و انتقام اسرائیلی ها به درخواست برای عقب نشینی به هر بها و هزینه‌ای بخشی از این دستاوردها محسوب می‌شود.

براساس این سند، حماس موفق شد با فعال کردن جبهه‌های اضافی علیه اسرائیل دستاورد مهمی را کسب کند، امروز بیش از 80 هزار نفر از (شهرک نشینان صهیونیست) از دو منطقه از (فلسطین اشغالی) فرار کرده‌اند، موج مخالفت با اسرائیل (سامی ستیزی توصیف شده است) در تمام نقاط جهان گسترش یافته است، محاصره دریایی اسرائیل به شکل بالفعل انجام شده است و اسرائیل زیان‌های اقتصادی و گردشگری شدیدی را متحمل می‌شود.

در نقطه مقال براساس بررسی‌های این سند، اسرائیل در این جنگ فقط موفق به کسب یک دستاورد راهبردی شده است و آن حضور صدها هزار نفر از اسرائیلی‌ها در این جنگ است.

هالیوی به عنوان عضو کنست در این سند خود تاکید کرد هدفش از اشاره به این امر در گزارش خود به عنوان یک دستاورد راهبردی با وجود آنکه این امر نمی‌تواند در این قالب قرار بگیرد آن بود که می‌خواست از این طریق از موفقیت‌های نظامی ارتش اسرائیل سخنی به میان آورده باشد!

به اعتراف روزنامه یدیعوت آحارانوت هالیوی تنها عضو کنست از لیکود نیست که رفتار و سیاست‌های رهبران (رژیم صهیونیستی) را مود انتقاد قرار می‌دهد و به نقل از یک عضو دیگر لیکود که نامش را ذکر نکرد نوشت: تمام شواهد و قراین نشان می‌دهند که ما دستاورد خاص و مورد نیاز خود را در غزه انجام نمی‌دهیم، نتانیاهو در غزه زمینگیر شده است و به دنبال خرید زمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی