بازدید 6549
صد و هشتاد و یکمین روز از جنگ غزه

ترامپ خطاب به نتانیاهو: سریع جنگ را تمام کن/ شمار شهدای غزه از ۳۳ هزار تن عبور کرد/گزارش تکان دهنده دیده‌بان حقوق بشر درباره جنایت جنگی اسراییل

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هشتاد و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰ 04 April 2024

شمار شهدای غزه از ۳۳ هزار نفر عبور کرد/شهادت بیش از ۲۴ هزار زن و کودک در غزه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هشتاد و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

روایت هولناک پزشکان بدون مرز از اوضاع بیمارستان‌های غزه
۱۴۰۳/۰۱/۱۷ - ۰۰:۱۵

 پزشکان بدون مرز (MSF) پنجشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به‌طور سیستماتیک نظام خدمات پزشکی نوار غزه را نابود می‌کند و کشتاری در این باریکه رخ داده که هیچ بیمارستانی در دنیا قادر به رسیدگی به آن نیست.

 این خیریه پزشکی اعلام کرد کودکانی به بیمارستان‌های غزه اعزام می‌شوند که بر اثر گلوله پهپادهای زخمی شده‌اند و بسیاری از مجروحان دچار سوختگی‌های شدید شده و زیر آوار ضربه دیده‌اند.

«آمبر العیان» معاون برنامه خاورمیانه در سازمان پزشکان بدون مرز گفت که نظام خدمات بهداشت و درمان غزه پیش از جنگ کامل نبود اما مستحکم و در حال تقویت بود.

وی در مقر این سازمان در ژنو سوئیس اظهار کرد: آنچه که می‌بینیم نابودی عامدانه و سیستماتیک نظام خدمات پزشکی است.

العیان با بیان اینکه بسیاری از مصدومان بر اثر برخورد بمب به خانه‌هایشان مجروح شده‌اند، افزود: جراحاتی در شکم یا قفسه سینه افراد ایجاد شده است. همچنین لازم است که دست و پای برخی قطع شود. علاوه بر این، بیماران از سوختگی‌های شدید رنج می‌برند.

وی تاکید کرد: هیچ نظام خدمات درمانی در دنیا نمی‌تواند با این حجم و این نوع از جراحت‌ها و این شرایطی که ما هر روزه شاهدیم، کنار بیاید.

این مقام سازمان پزشکان بدون مرز تصریح کرد: حتی اگر هزار بیمارستان صحرایی ایجاد کنید، نمی‌تواند جایگزین نظام خدمات درمانی قبل از جنگ شود.

العیان حضور مجروحانی را توصیف کرد که بدون فک و چانه وارد کلینیک‌های غزه می‌شوند و عمل‌های جراحی روی زمین انجام می‌شود.

پزشکان بدون مرز خاطرنشان کرد که اسرائیل در مصونیت و بدون هراس از مجازات در سرزمین‌های فلسطینی عمل می‌کند.

«کریستوفر لاکی‌یر» دبیرکل این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که از ابتدای جنگ در نوار غزه حدود ۲۰۰ امدادگر از جمله پنج عضو پزشکان بدون مرز کشته شده‌اند.

وی جنگ غزه را «جنگ بدون قاعده» خواند و درباره حمله به امدادگران گفت: این حملات یا عامدانه است یا از روی بی‌کفایتی.

آمریکا صدور مجوز گسترده فروش سلاح به اسرائیل را تکذیب کرد
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۲۳:۲۴

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی گزارش یک رسانه آمریکایی درباره صدور مجوز گسترده در روزهای اخیر از سوی آمریکا برای فروش سلاح به اسرائیل را برغم دفاع از حمایت های نظامی واشنگتن از تل آویو تکذیب کرد.

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از انتقال اخیر بیش از ۲ هزار بمب به اسرائیل علیرغم نگرانی های آمریکا در مورد رفتار این رژیم در جنگ غزه دفاع کرد.

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در عین حال گفت: «ما دو ماه او حمله حماس به اسرائیل به تل آویو کمک نظامی کردیم و پس از آن کمک اضطراری و کمک نظامی به اسرائیل ارسال نکرده‌ایم. آنچه شاهد آن هستید، نتیجه فرآیند فروش نظامی خارجی به اسرائیل است که سال‌ها طول می‌کشد.»

کربی گفت: « یادآوری این نکته مهم است که اسرائیل هنوز با تهدیدهای زیادی روبرو است. منظورم این است که ما همه بر حماس متمرکز شده‌ایم و من این را درک می‌کنم، اما آنها همچنان با تهدیدهای فعال در سرتاسر منطقه، از جمله از سوی ایران، مواجه هستند و آمریکا همچنان تعهدی قاطع برای کمک به اسرائیل در دفاع از خود دارد.»

وی افزود که بسیاری از فروش های اخیر گزارش شده "به این درگیری مرتبط نبوده اند."

سه مقام آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی به روزنامه آمریکایی واشگتن پست اعلام کردند آمریکا در همان روزی که اسرائیل به یک کاروان امدادگران آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد ، انتقال بیش از یک هزار بمب ۵۰۰ پوندی ام کی ۸۲، بیش از یک هزار بمب کوچک و فیوزهای بمب های ام می ۸۰ را در اول آوریل تصویب کرده است.مجوز انتقال همه این بمب ها چند سال پیش قبل از آغاز دوباره جنگ بین رژیم اسرائیل و حماس از سوی کنگره داده شده بود.

 این روزنامه آمریکایی به نقل از سه مقام آمریکایی افزود: این معامله عزم دولت آمریکا برای تداوم انتقال سلاح های مهلک به رژیم اسرائیل را به رغم کشتار روز دوشنبه در حمله به این گروه و افزایش درخواست ها از واشنگتن برای حمایت مشروط به منظور حفاظت از جان غیرنظامیان در منطقه جنگ نشان می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصویب انتقال این بمب ها را تایید کرده اما او هم مدعی شده است  این تصمیم «قبل» از حمله هوایی رژیم اسرائیل به کاروان کمک رسان اتخاذ شده بود.

وی مدعی شد، آمریکا این اختیار را دارد که بسته تسلیحاتی را در هر زمانی قبل از تحویل به حالت تعلیق درآورد. به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، احتمالا تحویل این بمب ها تا سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن رخ نخواهد داد.

جمهوری خواهان کنگره به طور گسترده از انتقال تسلیحات به اسرائیل حمایت کرده و از تاکتیک ها و روش های این رژیم در درگیری شش ماهه دفاع کرده اند.

تازه ترین اقدامات برای انتقال سلاح های آمریکایی به رژیم صهیونیستی میلیون ها دلار ارزش دارد و سهم اندکی از فروش تسلیحات آمریکا به خارج از این کشور است که سالها پیش از سوی کنگره تصویب شده و هرگز به طور کامل محقق نشده است. استفاده از موارد قدیمی تر در فروش تسلیحات به این معنا است که وزارت خارجه آمریکا دیگر ملزم به ارائه اطلاعیه جدید به کنگره نیست، حتی اگر دلایل ژئوپلیتیکی و بشردوستانه از زمان تصویب فروش تسلیحاتی تغییر کرده باشد.

واشنگتن پست در بخشی از گزارش خود آورده است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این روزنامه درباره نقش وزارت خارجه آمریکا در تداوم انتقال تسلیحاتی مدعی شد تهدیدهای منطقه ای علیه (رژیم)اسرائیل از سوی ایران و حزب الله علت این انتقالات است و هدف از آنها بازدارندگی است.

این درحالیست که سلاح های آمریکایی همچنین در غزه استفاده می شوند و مقامات آمریکایی و تعداد فزاینده ای از دموکرات ها نگران آن هستند که باعث تهدیدهای امنیتی علیه آمریکا از سوی گروه هایی شوند که به دنبال تلافی سیاست های واشنگتن هستند.

ترامپ خطاب به نتانیاهو: سریع جنگ را تمام کن
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۲۱:۱۲

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که وی باید جنگ غزه را به سرعت پایان دهد و "به شرایط عادی بازگردد."

به گزارش "هیل" ترامپ در مصاحبه با رادیوی «هاگ هوویت» هشدار داد که اسرائیل به شدت در حال شکست خوردن در جنگ افکار عمومی به دلیل جنگ خود با حماس است.

ترامپ در پاسخ به سوال مجری این رادیو مبنی بر اینکه آیا همچنان از اسرائیل حمایت صد درصدی می کند، گفت: من روشی که آنها به کار می گیرند را دوست ندارم، زیرا باید پیروزی وجود داشته باشد. این جنگ زمان زیادی طول کشیده است. من از یک اقدام دیگر هم متنفرم و آن این است که اسرائیلی ها هر شب ویدئو پخش می کنند.

وی ادامه داد: آنها هر شب، فیلم هایی از سقوط یک ساختمان را منتشر می کنند. آنها نباید چنین تصاویری منتشر کنند اما انجام می دهند. به همین دلیل است که در جنگ روابط عمومی شکست خورده اند. اسرائیل کاملاً در جنگ روابط عمومی بازنده است.

انگلیس خواستار بازگشایی گذرگاه‌های بیشتر برای امدادرسانی به غزه شد
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۹:۴۹

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس پنجشنبه خواستار بازگشایی گذرگاه‌های بیشتر برای ارسال کمک به نوار غزه شد.

 کامرون در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا هر چه سریع‌تر کمک‌های بیشتری از طریق زمین، دریا و آسمان به غیرنظامیان غزه برسد.

وی افزود: ما به ارسال کمک‌های بشردوستانه به گذرگاه‌های جاده‌ای بیشتر و بازگشایی بندر اسدود نیاز داریم. نیروی هوایی سلطنتی انگلیس با کمک اردن مواد غذایی بیشتری را از طریق هوا برای افرادی که به آن نیاز دارند، توزیع کرده است.

حماس: نتانیاهو خانواده‌های اسرا را فریب می‌دهد
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۶:۱۴

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خانواده‌های اسرای اسرائیلی را فریب می‌دهد.

محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد که تا بدین لحظه هیچ چشم‌انداز سیاسی جدید برای دستیابی به توافق برسر توقف تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه غزه وجود ندارد.

براساس گزارش الجزیره، محمد نزال تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از امضای توافق طفره می‌رود و خانواده‌های اسرای اسرائیلی را فریب می‌دهد.

وی در ادامه افزود که نتانیاهو مخالف برقراری آتش‌بس است زیرا او به خوبی می‌داند که این به معنای پایان دوران سیاسی او و خروج او از صحنه سیاسی اسرائیل است.

این رهبر جنبش حماس همچنین گفت هدف از افشای اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌های صهیونیستی وابسته به نتانیاهو، "مشغول کردن افکار عمومی صهیونیست‌ها مبنی‌بر انجام مذاکرات برای آزادی اسرا" است.

وی تصریح کرد که هیچ انتظاری از اعزام هیأت‌های اسرائیلی به دوحه، پاریس یا قاهره وجود ندارد و نتانیاهو با اعزام این هیأت‌ها بدون اختیارات سعی در فریب خانواده اسرای صهیونیست دارد.

نزال ادامه داد: مقاومت در زمان مناسب تصمیم مناسبی را درخصوص مذاکرات خواهد گرفت و تل‌آویو پس از کشتار امدادگران آشپزخانه جهانی در حالتی از انزوای بی‌سابقه به سر می‌برد.

همه‌چیز درحال فروپاشی است
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۶:۱۲

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس احزاب مخالف کابینه فعلی این رژیم گزارش داد که «همه چیز در اطراف و داخل اسرائیل در حال فروپاشی است».

لاپید طی سخنانی افزود: باید به این کابینه ویرانگر به ریاست نتانیاهو پایان داد و همه گزینه‌های پیش روی اسرائیل بد هستند.

این اظهارات رئیس احزاب مخالف نتانیاهو در حالی است که او پیشتر گفته بود تنها چیری که برای نتانیاهو مهم است، ماندن در منصب نخست‌وزیری و حفظ کرسی خود است.

لاپید ضمن حضور در تظاهرات مقابل کنست در قدس اشغالی افزود: انتخابات زودهنگام برخلاف ادعای نتانیاهو اسرائیل را فلج نمی‌کند چرا که اسرائیل هم‌اکنون با وجود کابینه او فلج شده و از هم فروپاشیده است.

وی خطاب به نتانیاهو تأکید کرد: نبرد با حماس، مذاکره مبادله اسرا، جبهه شمال و اوضاع کابینه به‌علت زمامداری تو فلج و شکست خورده است.

گزارش تکان دهنده دیده‌بان حقوق بشر درباره جنایت جنگی اسراییل
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۶:۱۲

سازمان دیده‌بان حقوق بشر درگزارشی با بیان اینکه اسراییل اکتبرگذشته به طور غیرقانونی به یک ساختمان در غزه حمله کرد و ده‌ها نفر را به خاک و خون کشید،توقف ارسال سلاح را برای تل‌آویو خواستار شد.

به گزارش الجزیره، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که کشورها باید انتقال تسلیحات برای رژیم اشغالگر اسرائیل را متوقف و از تحقیقات دادگاه کیفری بین المللی درباره جنایت‌های این رژیم در فلسطین حمایت کنند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی ضمن تأکید بر این موضوع افزود که اسرائیل در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ بدون هیچ هدف نظامی به یک ساختمان مسکونی در غزه حمله کرد که طی آن ۱۰۶ غیرنظامی از جمله ۵۴ کودک کشته شدند و این یک جنایت جنگی است.

شمار شهدای غزه از ۳۳ هزار تن عبور کرد

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز (پنجشنبه) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۳۳ هزار و ۳۷ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ تن مجروح شدند.

 این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در شش مورد کشتار جدید، ۶۲ فلسطینی را شهید و ۹۱ تن دیگر را زخمی کرده است.

بر اساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۳ هزار و ۳۷ فلسطینی در غزه شهید و ۷۵ هزار و ۶۶۸ تن دیگر مجروح شدند.

در این بیانیه آمده است: همچنان تعدادی از قربانیان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

هاآرتص: اسرائیل به خاطر کشتن امدادگران بهای سیاسی پرداخت خواهد کرد

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی به دلیل کشتن کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه، بهای سیاسی پرداخت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بمباران کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه در سایه یکسری حملات ارتش رژیم صهیونیستی به سازمان‌های فعال در زمینه توزیع کمک‌های بشردوستانه در این باریکه انجام گرفت.

در گزارش هاآرتص آمده است: بیشتر کشته شدگان در این حمله، اتباع کشورهای غربی بودند و فرار از نتایج تحقیقات برای (رژیم) اسرائیل بسیار سخت و دشوار خواهد بود و بر جنگ غزه تاثیر خواهد گذاشت.

شهادت بیش از ۲۴ هزار زن و کودک در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت بیش از ۲۴ هزار کودک و زن از ابتدای تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در این باریکه خبر داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حملات ۱۸۰ روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک و ۹ هزار و ۵۶۰ زن فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این بیانیه، ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون ۲ هزار و ۹۲۲ قتل‌عام انجام داده که در نتیجه آن، هفت هزار تن مفقود یا زیر آوار گرفتار شده اند و بیمارستان‌ها تاکنون ۳۲ هزار و ۹۷۵ مورد شهادت و ۷۵ هزار ۵۷۷ مورد جراحت را ثبت کرده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است، ۷۳ درصد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه هدف قرار می‌گیرند، زنان و کودکان هستند.

طبق این بیانیه، ۳۰ کودک فلسطینی به‌علت سوءتغذیه و نبود آب جان خود را از دست دادند.

این دفتر همچنین اعلام کرد: ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون با بیش از ۷۰ هزار تن مواد منفجره به غزه حمله کرده که بر اثر آن، ۴۸۴ پرسنل بهداشتی و ۶۵ پرسنل دفاع مدنی جان خود را از دست دادند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در این بیانیه با اشاره به اینکه ۱۴۰ روزنامه‌نگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد، بر اثر این حملات، ۱۷ هزار کودک در غزه، یک یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند.

بر اساس بیانیه یاد شده، ۶۰ هزار زن باردار به‌دلیل عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و ۳۵۰ هزار تن ابتلا به بیماری‌های مزمن نیز به‌ دلیل کمبود دارو در خطر مرگ هستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۳
نتانیاهو جنایت‌های بسیاری مرتکب شد. به بهای این جنایت‌ها ، مرزهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی که به نوار غزه ختم می شود را شاید تا دو دهه از وجود موشک امن نمود ، لعنت خدا بر او .
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
امیدوارم انشاالله به یاری خداوند، ایران طوری انتقام بگیره که نه تنها تمام نیروی هوایی و وزارت جنگ صهیونیست‌ها نابود بشه بلکه تمام خلبانان جنایتکار صهیونیست به هلاکت برسند، باید طوری ایران بزنه که حتی فکر انتقام یا تهدید به انتقام هم از فکر این جنایتکاران کودک کش بیرون بره.
اگه مسوولین بچه هاشونو بفرستن جنگ منم میرم
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
تو و امسال تو هرگز به جنگ نخواهید رفت حتی اگر فرزندان مسئولان به جنگ بروند
هر گونه همراهی با حماس بنفع روسیه تمام می شود .
اون دوازده میلیون نفری که پیامک فرستاده بودن پیاده دارن میرن غزه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
فقط ده میلیونشان. دو میلیون بقیه برای تدارکات در نظر گرفته شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
یاران امام حسین شب عاشور بعد از خاموش شدن شمع ها چه کردن پیدا کنید 12 میلیون را
علی
| United States of America |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
رفتن منتها اشتباهی نمیدونم چرا یه سریشون سر از کانادا و بقیه هم زیر لحاف درآوردن
اون شش میلیون نفری که حریف اسرائیل بودن کجا رفتن
تابناک جان اگر خبرهای غزه اسراییل امریکا کل دنیا رو تموم کردی و وقت داشتی از قیمت دلار وتبعاتشم برای مردم ایران یه خبری بذار.
یادش بخیر شربت و شیرینی پخش میکردیم، چه میدونستیم اینجوری میشه
خوب چرا هیچ کس حماس را محکوم نمی کنه
هدف حماس از این حمله چی یود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی