بازدید 2585

تخلیه بیش از ۴۰۰۰ نفر در روسیه در پی شکستن سد

در پی شکستن یک سد آب در روسیه، سیلاب شدید به مناطق مسکونی جاری شد. هزاران خانه زیر آب فرو رفته و ده ها هزار نفر از مناطق شان تخلیه شده اند.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ 08 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله، دفتر مطبوعاتی دنیس پاسلر، فرماندار منطقه اورنبورگ در اورال، که هم مرز با قزاقستان است، روز شنبه گفت که حدود ۴۴۰۰ نفر از جمله ۱۱۰۰ کودک به جای های امن منتقل شده اند. به قول وی بیش از ۶۰۰۰ خانه در این منطقه «زیر آب» شدند. از خسارات قابل توجهی نیز در قزاقستان گزارش شده است.

به گفته مقامات روسی، پیش از فروریختن سد، باران سیل آسا ناشی از آب شدن برف رخ داده است. روسیه به دلیل "سهل انگاری و نقض مقررات ایمنی ساخت و ساز" در مورد فروریختن سد روز جمعه در شهر اورسک یک پرونده جنایی باز کرده است. به گفته دفتر سارنوالی منطقه، اداره شهر اورسک در ماه مارچ به دلیل "نقض قوانین مربوط به حفاظت از جمعیت و مناطق در برابر شرایط اضطراری طبیعی و مصنوعی" هشدار داده شد. بر اساس گزارش کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از الکساندر کورنکوف، وزیر امور اضطراری خود خواسته است تا در محل این رویداد را ارزیابی کند. به گفته مقامات، وضعیت در سراسر منطقه دشوار است.

بر این اساس، رودخانه اورال در سد نیمه تخریب شده در اورسک به سطح آب ۹،۶ متر رسیده است. با این حال، این سد تنها برای حداکثر سطح آب ۵،۵ متر طراحی شده است. شهردار سرگئی سالمین گفت که در اورنبورگ، سطح آب همچنان افزایش خواهد یافت. اعلام شده است که افراد باقی مانده در ساحه خطر، باید "فورا" منطقه را ترک کند. در صورت عدم اطاعت از این فراخوان، تخلیه با فشار یا اجباری انجام می شود. به گفته وزارت امور حالات اضطراری روسیه، بیش از ۵۰۰ نیروی امدادی در منطقه سیل زده مستقر شده اند و انتظار می رود که به زودی تعداد بیشتری از نیروهای امدادی اعزام شوند.

به گفته پاسلر فرماندار منطقه، افراد تخلیه شده در پناهگاه های اضطراری اسکان داده شده اند. او همچنان از حمایت مالی از آسیب دیدگان خبر داد. خسارات در مرکز شهر اورنبورگ "قابل توجه" است.

قزاقستان نیز تحت تأثیر سیل ناشی از آب شدن برف قرار گرفته است: قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان، سیل را به عنوان یکی از بدترین بلایای طبیعی در قزاقستان در ۸۰ سال گذشته توصیف کرده است. او تصریح کرده گفت: «در ده منطقه کشور وضعیت فاجعه بار اعلام شده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست