بازدید 1074

ماهواره‌های «ناهید ۲، سامان ۱ و پارس ۱» پرتاب می‌شوند

پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اتمام نمونه دوم ماهواره پارس ۱، تکمیل تست‌های نهایی ماهواره ناهید ۲ و سامان ۱ و آماده‌سازی آنها برای پرتاب در سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷ 13 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران درباره دستاورد‌های شیرین پژوهشی پژوهشگاه در سالی که گذشت اظهار کرد: دریافت جایزه ملی سازمان حامی پژوهش و فناوری توسط پژوهشگاه، ارتقای رتبه پژوهشگاه در نظام رتبه‌بندی مراکز پژوهشی، کسب رتبه الف دوفصلنامه علوم، فناوری و کاربرد‌های فضایی، عقد قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌های برتر، عقد چندین قرارداد پروژه سرریز فناوری و شرکت فعال پژوهشگاه در نمایشگاه‌های گوناگون ملی و بین‌المللی از جمله دستاورد‌های پژوهشگاه بود.

سالاریه تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای طراحی و ساخت ماهواره و نیز توسعه زیست‌بوم بخش خصوصی و واگذاری سیستم‌سازی به این بخش، یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های کلان بخش فضایی کشور در سال ۱۴۰۳ است که در این بین، پژوهشگاه باید نقش راهبری و نظارت را ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: اتمام نمونه دوم ماهواره پارس ۱، تکمیل تست‌های نهایی ماهواره ناهید ۲ و سامان ۱ و آماده‌سازی آنها برای پرتاب و نیز تجاری‌سازی دستاورد‌ها در سطح بین‌المللی از دیگر برنامه‌های مهم پژوهشگاه در سال ۱۴۰۳ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم