بازدید 1145

خسارت سیلاب بهاری به برخی مناطق خراسان جنوبی

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر وقوع سیلاب، خساراتی به منازل روستایی، اراضی کشاورزی و باغی، راه‌های روستایی و عشایری، ابنیه و آبنماها در این استان وارد شد که میزان آن در حال برآورد است.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱ 13 April 2024

به گزارش «تابناک»، محمودرضا تیمورپور شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان خسارات ناشی از سیل در شمال و شمال شرق استان و شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه گزارش شده است.

وی بیان کرد: بارندگی‌های امروز منجر به آب گرفتگی هشت واحد مسکونی در روستای سرو درمیان و تخریب بخشی از معابر روستایی آن و همچنین آب گرفتگی ۲ واحد مسکونی در روستای فورگ این شهرستان شد.

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به آب گرفتگی معابر در شهر حاجی آباد زیرکوه اظهار کرد: در این شهرستان همچنین خساراتی به اراضی کشاورزی و باغی، آبنماها، پل‌ها، واحدهای مسکونی روستایی و راه‌های عشایری و روستایی وارد شد.

وی از آب گرفتگی تعدادی از منازل مسکونی در روستای عباس آباد و درح سربیشه خبر داد و تصریح کرد: تا این لحظه خسارت دام و طیور گزارش نشده است.

تیمورپور عنوان کرد: عصر امروز پنج عضو یک خانواده شامل پدر، مادر و سه فرزند که با سواری پژو ۴۰۵ قصد عبور از رودخانه محلی حوالی بخش درح نزدیک روستای مرزی تیغناب سربیشه را داشتند جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: تیم‌های امدادی هلال احمر، راهداری، نیروهای امدادی و عملیاتی بحران با ماشین آلات سنگین آماده باش بوده و در حال باز کردن آبنماها و راه‌های روستایی که دچار سیلاب شده‌اند، هستند.

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: برخی راه‌های روستایی شهرستان درمیان بر اثر عبور سیلاب با سنگ ریزه و گل و لای مسدود شده که تردد را سخت کرده و با فروکش شدن سیلاب بازگشایی می‌شود.

وی گفت: همواره با توجه به ماهیت بارندگی‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه که به صورت رگباری و البته کوتاه مدت است، سیلاب به وجود می‌آید اما برخی تصور می‌کنند بارندگی‌ها شدتی ندارد لذا در حاشیه و حریم رودخانه‌ها اسکان می‌یابند.

تیمورپور افزود: مردم باید هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و از اسکان در محدوده مسیل‌ها، رودخانه و مناطق کوهپایه‌ای به شدت بپرهیزند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست