بازدید 2203

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

آمارهای بانک جهانی از کاهش ۳۷درصدی فقر مطلق در ایران طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حکایت دارد و نشان می‌دهد ۰.۵درصد کل جمعیت ایران در این وضعیت به‌سر می‌برند.
کد خبر: ۱۲۳۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶ 20 April 2024

به گزارش تسنیم، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد فقر مطلق در ایران طی 2 سال‌ گذشته کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

این نهاد بین‌المللی فقر مطلق را بر پایه درآمد روزانه 2.15 دلار برای هر نفر (بر اساس شاخص برابری قدرت خرید به‌قیمت ثابت سال 2017) تعریف کرده است و این رقم حداقل مبلغی است که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری زندگی خود به آن نیاز دارد.

بر این اساس در آغاز فعالیت دولت سیزدهم نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت در ایران 0.8 درصد بوده است اما این رقم در سال 2021 به 0.7 درصد و در سال 2022 به 0.5 درصد کاهش یافته است.

بدین ترتیب فقر مطلق در ایران طی دو سال متوالی کاهشی بوده و نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت طی این مدت مجموعاً 37 درصد کمتر از سال 2020 یعنی سال آخر فعالیت دولت قبل بوده است.

*کاهش فقر مطلق در ایران به کمترین رقم طی 5 سال

نرخ 0.5درصدی فقر مطلق در ایران کمترین نرخ ثبت‌شده برای این شاخص طی 5 سال گذشته بوده است. در سال 2017 نسبت جمعیت دارای فقر مطلق در ایران به کل جمعیت 0.3 درصد بوده که این رقم تا سال 2020 روندی کمابیش صعودی را طی کرده و در این سال به 0.8 درصد رسیده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم