بازدید 8994
در اولین روز از دومین ماه سال؛

آرامش نسبی به بازار ارز رسید؛ سکه کاهشی شد و شاخص بورس قد کشید!

سرانجام پس از دو هفته روند صعودی قیمت ها در بازارهای ارز و سکه، امروز شاهد بازگشت آرامش نسبی به فضای معاملاتی این بازارها بودیم. این در حالی است که سهامداران بورس نیز با گذشت از فروردین کم سود، نظاره گر تقویت شاخص در شروع اردیبهشت بودند.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹ 20 April 2024

آرامش به بازار ارز رسید؛ سکه کاهشی شد و شاخص بورس قد کشید!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ نگاهی به عملکرد بازار‌های ارز، طلا، سکه و سرمایه، نشان می‌دهد در شرایطی که در نخستین ماه از سال جدید، حال و هوای سوددهی در سمت طلا و سکه بود و شاخص بورس تنها با بازدهی اندک همراه شده بود، حال در شروع هفته و اردیبهشت ماه، بازدهی بازار‌های ارز و سکه و طلا نزولی شده است.  

فعالان این بازار‌ها تاکید دارند که تحولات سیاسی و بین المللی در روزهای اخیر به گونه ای بود که شاهد کاهش نسبی تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای نسبت به هفته های قبل هستیم و در نتیجه با کاهش ریسک خرید و فروش در بازارها، شاهد خروج تقاضا‌های هیجانی از بازار ارز و طلا هستیم. به گونه‌ای که نرخ دلار بازار آزاد که در روز‌های اخیر تا مرز ۷۰ هزار تومان نیز رشد کرده بود، امروز کمتر از ۶۵ هزار تومان و در میانه کانال ۶۴ هزار تومان معامله شده است. هرچند بهای دلار در مرکز مبادله در سطح ۴۳۵۶۵ تومان قرار دارد.

از سوی دیگر، با توجه به افت معنادار نرخ دلار در بازار آزاد و کاهش رفتار‌های هیجانی در بازارهای مالی، بهای طلا و سکه نیز در بازار تهران روند نزولی را تجربه کرده است. به گونه‌ای که در پایان دادوستد‌های امروز بازار، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نسبت به پایان هفته قبل به رقم ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که در هفته‌های اخیر قیمت سکه امامی تا ۴۶ میلیون تومان نیز جهش کرده بود.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم امروز ۴۰ میلیون تومان ارزش گذاری شد که نشان از افت نرخ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دارد. از سوی دیگر، بهای نیم سکه و ربع سکه نیز در اولین روز هفته با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی به ترتیب ۲۵٫۵۰۰٫۰۰۰ و ۱۵٫۵۰۰٫۰۰۰ بوده است و هر سکه یک گرمی نیز امروز ۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

آرامش به بازار ارز رسید؛ سکه کاهشی شد و شاخص بورس قد کشید!

این در حالی است که بهای انواع طلا نیز در بازار تهران روند کاهشی داشت؛ به گونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳٫۶۷۵٫۴۰۰ تومان بود که نسبت آخرین نرخ هفته قبل، حدود ۱۳۵ هزار تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر مثقال طلای آبشده در بازار که در هفته‌های اخیر به بالای ۱۶ میلیون تومان رسیده بود، امروز ۱۵٫۹۲۱٫۰۰۰ ارزش گذاری و دادوستد شد.

روند نزولی بهای طلا و سکه در شرایطی است که قرار است فردا نوزدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد برگزار می‌شود. به گونه‌ای که وجه الضمان برای متقاضیان خرید شمش‌های حراجی در مرکز مبادله، مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است.

شاخص بورس قد کشید!

شاخص کل بورس تهران که در فروردین ماه بازدهی ۰.۶ درصدی را به ثبت رسانده بود و در قعر جدول نسبت به سایر بازار‌های نظیر ارز و سکه قرار داشت، امروز در پایان معاملات با ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۵۷ واحدی قرار گرفت. امروز نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۷۶ هزار میلیارد ریال با انجام ۳۹۳ هزار معامله دادوستد شد و نماد‌های فملی، فولاد، شپنا، فارس، شستا، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند. همچنین شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۵۹۱ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۲۰۷ واحد رسید.

آرامش نسبی به بازار ارز رسید؛ سکه کاهشی شد و شاخص بورس قد کشید!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
65 هزار هر دلار یهنی آرامش، چرا تمام واژگان برای شما معنی دیگر داره
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
وای خفه شدم از این ارامش بازارها ما ایرانیها طاقت این همه رفاه ارامش و خوشحالی را نداریم۰دلار ۳۳۰۰ تومانی سال ۲۰۱۵ در عرض ۹ سال ۲۰ برابر شده کلاهتون را بالاتر بگذارید
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
اینهارو برای بی خبرها میگه که همه چی رو باور میکنند.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
باشه
طبق معمول این چند سال دو سه روزی بورس مثبت میشه بعد منفی . از سال 99 با اتفاق افتادن ان فاجعه در بورس ، اعتماد سهامداران نسبت به بورس کاهش یافته است
مجموع ارزش بازار دو نماد "فملی" و "فولاد" در دو سال گذشته در این دولت بیش از 600 هزار میلیارد تومان افزایش داشته و این رقم معادل کل ارزش بیش از 300 شرکت کوچک بورسی می باشد. از اینجا می توان متوجه شد که چرا سهامداران شرکتهای کوچک بورسی از زیان بیش از 50 درصدی آن هم با این تورم چند سال اخیر، خشمگین هستند و از رشد شاخص نفعی به آنها نمی رسد. زیرا هنوز خیلی مانده تا به اصل سرمایه خود در این چند سال گذشته برسند. همین امروز یک جمله از نماینده مجلس منتشر شد که "جیب مردم دیگر جایی برای خالی کردن ندارد".
ماشالا
ماشالا

خجالت هم خوبه
پرا نمی گویید دولت دست از فروش ارز و طلا با بالاترین نرخ برداشت؟؟؟
عجب
سکه دوباره شد ۳۰ میلیون؟؟؟؟؟
تاسف تاسف
حالا فیک نیوزها خبر از مذاکرات مخفیانه احیای برجام میکنند تا این کاهش قیمت دلار را که دولت انجام داده به ان نسبت دهند
آقایون اگر روشون میشد میگفتند ۶ میلیارد کره جنوبی !!!!!
مثل پارسال که هر اتفاقی می افتاد میخواستن قیمت ارز را کنترل کنند از ازادسازی پول کره جنوبی خبر میدادند
احتمالا امسال هر گاه بازارها به هم می‌ریزد خبر از احیای برجام که بد بود و نماد خود غربزدگی دولت قبل بود سخن به میان می آورند
چقدر آرامش به مرگ میگیرند که به تب رضایت دهیم
دلار 43000 تومانی کجا و دلار 64000 تومانی کجا؟ تازه پارسال دلار آزاد بود 50000 تومان و الان شده 64000 تومان
حتما رئیس بانک مرگزی فردا بلند میشه میگه برای جلوگیری از اختلاف این دو که به جیب افراد خاص میرفت دلار 43000 تومانی به 60000 تومان افزایش میدهیم و بعد دلار میشه 85000 تومن
داستان تکراری هر رئیس جمهور با رئیس بانک مرکزیش
کو دلار 28500 گه رئیس بانک مرکزی دم میزد که دلار قیمتش همین هست و ولا غیر
کوه دلار 31000 تومنی که معاون اول رئیس جمهور از آن میگفت؟
کاری به گفته رئیس جمهور نداریم که سخن از دلار 5000 تومنی می گفت و الان مردم باید خرج یومیه خود را بر پایه دلار 90000 تومنی قراردهند با توجه به قیمت گوشت با دلار 75000 تومنی با توجه به قیمت مرغ با دلار 77000 تومنی بابت کرایه خانه و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
فرزین استعفا بده
به به دست شما درد نکنه، بیست هزار تومن رفت بالا حالا دو هزار تومن آمده پایین خوشحالیم، چقدر خوشبختیم ما.
بورس دستوری دست خود دولت هست دوباره همون اش وکاسه میشود رووقتش جیبب ملت ساده خالی .میشه
موقعی به آرامش میرسه که قیمت آن پنجاه هزار تومن بشه
تو رو خدا همدیگه رو دوست داشته باشید به هم خیانت و بدی نکنید برای سود کردن دلار نخرید فکر افراد ضعیف جامعه هم باشید هوای همدیگه رو بیشتر داشته باشیم این دنیا ارزش ظالم بودن رو نداره
انگار دکمه داره
وقاحت اگه شکل و شمایل داشت
چقدر بورس قد کشیده این اواخر؟!
همه بازارهای رقیب ۱۰-۱۵ برابر رشد کردند بورس همچنان در کانال ۲ میلیونی درجامیزنه
چه آرامش مدهوش کننده ای!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل