بازدید 14452

واکنش گسترده به توییت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب درباره «حجاب»؛ از هشدار‌های برادرانه تا حمایت‌های دلسوزانه!

در پی افزایش واکنش‌ها به حضور دوباره گشت ارشاد به خیابان و فیلم‌های منتشر شده از آن، فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشته بود: رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است... منتها... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کار‌های بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. پی نوشت: به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶ 21 April 2024

واکنش گسترده به توییت عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛از تذکر برادرانه تا حمایت دلسوزانه!

 

تابناک _ توییت مهدی فضایلی از اعضای حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در باره تذکر به برخی مسئولان بخاطر رفتارهای بی قاعده در موضوع حجاب با واکنش هایی روبه رو شد.

در پی افزایش واکنش ها به حضور دوباره گشت ارشاد به خیابان و فیلم های منتشر شده از آن، سیدمهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشته بود:رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است...منتها...دشمن با نقشه و برنامه وارداین کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.پی نوشت: به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

توئیت فضائلی که خبر از تذکر به مسئولان درباره نحوه برخورد با حجاب می‌داد، با واکنش‌هایی از سوی موافقان و مخالفان گشت ارشاد همراه شد. در همین راستا، یک توئیت قدیمی از او در فضای رسانه‌ای بازنشر شد که در آن نوشته بود: «ممکن است من و شما درباره برخی عملکردهای گشت امنیتی اجتماعی یا اثرگذاری آن حرف داشته باشیم؛ اما این ربطی به اصل حجاب، ضروری بودن رعایت آن به عنوان یکی از احکام الله و لزوم برخورد متقضی با افراد هنجارشکن با فساد سازمان یافته ندارد؛ همینطور لزون رعایت حرمت پلیس.»

اما ساعتی پس از انتشار این توئیت قدیمی، مهدی فضائلی، در شبکه اجتماعی ایکس به آن واکنش نشان داد و نوشت: «‏ساعاتی است توئیت زیر به عنوان توئیت جدید بنده و به عنوان عقب نشینی از توئیت قبل در حال بازنشر است؛ ضمن تأیید محتوای این توئیت که مربوط به حدود ۱.۵ سال پیش است، تأکید می کنم توئیت دیروز به قوت خود باقی است.»

همزمان با درج خبر تذکر رهبر انقلاب درخصوص برخی برخوردهای بدون قاعده در موضوع حجاب توسط مهدی فضائلی عضو دفتر رهبرانقلاب و بازتشر آن توسط رسانه دفتر رهبرانقلاب و صفحه رسمی رهبر‌انقلاب در توییتر، متاسفانه برخی کانال های تندرو در‌ پیام رسانهای داخلی با ادبیاتی ناشایست علیه دفتر رهبر انقلاب موضع گرفته و حتی شماره تلفن عضو دفتر رهبر انقلاب را برای مخاطبان تحریک شده خود منتشر کردند.

همچنین مهدی سلحشور یکی از مداحان مشهور کشور در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جهت اطلاع امت حزب الله

قطع به یقین می گویم سلوک حضرت آقا تضعیف سرباز در میدان نیست، تذکری هم لازم باشد به خود فرمانده می‌دهند نه از بالای برج و بارو و سکوی دشمن...

وی در توئیتی دیگر نوشت:

راستی دستگاه های متعددی که فعل واجبشون رو مدتهاس رو زمین گذاشتن تذکری دریافت نکردند؟

ضمنا برای آگاهی امت حزب الله فقط ۵ تا از کارهای باقاعده ای که در این مدت در بحث عفاف و حجاب انجام دادید بفرمایید.

اما واکنش در شبکه های اجتماعی پایان انتقادات نبود زیرا حسین شریعتمداری در مطلبی با عنوان «دوستانه با برادر فضائلی» در مطلبی هشدار آمیز خطاب به وی در روزنامه کیهان نوشت:

۱- چند روز قبل و در حالی که نیروی انتظامی به اجرای وظیفه قانونی و شرعی خود در مقابله با کشف حجاب برخی از خانم‌ها در انظار و اماکن عمومی مشغول بود (و هست‌) و این اقدام پلیس با هجوم گسترده و پُرحجمی از سوی دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها رو‌به‌رو شده بود (و هنوز هم رو‌به‌روست‌)، برادر عزیزمان جناب آقای مهدی فضائلی که از ارادت نگارنده به خود بی‌خبر نیست، در توئیتی ضمن اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب که «‌کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است‌» نوشته بودند «‌منتها‌... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم، کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.
پ.ن: بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند‌»!


۲- توئیت یاد شده با موج گسترده‌ای از اعتراض و انتقاد نیروهای مؤمن و وفادار به اسلام و انقلاب رو‌به‌رو شد چرا که، مدتی است پدیده پلشت و خانمانسوز کشف حجاب به یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی توده‌های عظیم مردم مسلمان و پاکباخته کشورمان تبدیل شده است و از بی‌توجهی برخی مسئولان و مراکز نسبت به این پدیده ناهنجار به شدت گلایه دارند و حالا که نیروی انتظامی با امکانات اندک خود پا به میدان نهاده و تلاش مؤمنانه و وظیفه‌شناسانه‌ای را برای مقابله با کشف حجاب آغاز کرده است، انتظار همگان آن است -و انتظار عاقلانه‌ای نیز هست- که از تلاش این نیرو قدردانی شود ولی توئیت برادر عزیزمان -شاید بی‌آن که بخواهند- این‌گونه نبود! این نکته نیز بدیهی است که احتمال بروز خطا در امور فراگیر و کارهای بزرگ همیشه وجود دارد و به قول معروف «‌فقط کسانی که دیکته نمی‌نویسند، غلط ندارند‌»! راه‌کار اما، تذکر مشفقانه همراه با قدردانی است.


۳- اکنون -با عرض پوزش- این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند‌»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟! 


برادر فضائلی عزیز! 


الف- بیت رهبر معظم انقلاب «‌سخنگو‌» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی‌) به اطلاع مخاطبان آن، اعم از مسئولان و یا مردم می‌رسد. توضیح آن که بیت معظم‌له حتی از به کار‌گیری واژه «‌یک مقام آگاه‌» نیز به شدت پرهیز می‌کند! از این روی، نظری که جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید، خارج از روال یاد شده و از جانب شما، دور از انتظار بوده است.


ب- روز یازدهم ماه مبارک رمضان۳۱/۰۵/۱۳۸۹ 
حضرت آقا در دیدار دانشجویان با ایشان درباره نظراتی که به حضرت ایشان نسبت داده می‌شود، می‌فرمایند: «یک سؤالی هم در خلال صحبت بود، من این را گاهی بیرون هم شنیده‌ام. می‌گویند آیا ما هم باید مثل رهبری موضع بگیریم یا نه؟ خوب، رهبری یک تکلیفی دارد، ما یک تکلیف دیگر داریم. ببینید، مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند که اجراء کنند، مطلقاً چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطایی است، اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام می‌شود، همینی است که من صریحاً اعلام می‌کنم‌».


برادر فضائلی عزیز! آنچه جنابعالی به حضرت آقا نسبت داده‌اید اولا؛ً با نظر صریحاً اعلام شده حضرت ایشان مغایرت دارد. آنجا که می‌فرمایند «‌مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند‌». و ثانیاً؛ با داب و روش بیت معظم‌له ناهمخوان است چرا که هرگاه رهبر معظم انقلاب تذکری را ضروری بدانند از طریق بیت به مسئولان ذی‌ربط اطلاع می‌دهند. 


مخصوصاً اگر این تذکر خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی باشد. ثالثاً؛ برفرض که چنین تذکری داده شده باشد، به یقین چنانچه نظر حضرت آقا، تذکر علنی بود، به‌گونه علنی مطرح می‌فرمودند و حال که علنی مطرح نکرده‌اند، چرا حضرتعالی این تذکر را - برفرض واقعی بودن علنی کرده‌اید؟!


۴-‌ و بالاخره، اشاره به این نکته نیز ضروری است که برخی از جریانات کج‌اندیش و بداندیش تلاش کرده‌اند جناب فضائلی را -خدای نخواسته- مخالف برخورد جدی با پدیده کشف حجاب معرفی کنند و حال آن که ایشان در صدر توئیت خود به نظر حضرت آقا اشاره کرده‌اند که کشف حجاب را هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی دانسته و بر ضرورت مقابله با آن تأکید داشته و دارند.

اما از سوی دیگر سید محمود رضوی مشاور محمد باقر قالیباف هم یادآور شد که این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد و پایه گذار این روش جریان انحرافی بود.

سیدمحمود رضوی، مشاور رئیس مجلس درباره «چالش تحمیلی حجاب و تندروی جماعت پرهزینه» در یادداشتی نوشت: 

پس از انتشار تصاویری آزاردهنده از اعمالی غیرقانونی در مواجهه با بانوان هنجارشکن و قانون شکن، توییتی غیر رسمی اما واضح از نظر رهبر معظم انقلاب منتشر که پس از آن حملات ناجوانمردانه جماعتی تندرو به عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری بهانه‌ای شد تا چند خط بنویسم.

فکر می‌کنم میان همه مسلمین و مؤمنین جمهوری اسلامی اجماع وجود داشته باشد که حفظ حجاب واجب است. بعد از سخنان مقام معظم رهبری و تأکید ایشان در خصوص حفظ حجاب که آن را واجب شرعی و سیاسی دانستند، این حکم برای همه مردم و مسئولین لازم الاجرا و لازم الاتباع است.

در سال‌های اخیر جماعت پر سر و صدا و پرهزینه(تندروها)، اتفاقات بدی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زده‌اند و تصویر نیروهای مومن و انقلابی را در بین عموم مردم خراب کرده‌اند و در بزنگاه‌های مهم با عناوین مختلف، تندروی‌های خود را به اوج می‌رسانند و تلاش می‌کنند هر اقدامی خلاف نظر خود را آنقدر پرهزینه کنند که یا به انجام نرسد یا با حداکثر هزینه انجام شود، در مقوله چالش تحمیلی حجاب هم رفتار آن‌ها طوری است که در زمین همان افرادی که برنامه ریزی نموده و نقشه کشیده‌اند بازی می‌کنند و به دنبال این هستند که کار را به پشت بلندگو بکشانند و تا قبل از پشت بلندگو نظرات حضرت آقا را برای خود طبقه بندی می‌کنند که ارشادی است یا مولوی و بعد تصمیم می‌گیرند که تبعیت کنند یا از کنارش عبور کنند.

این گفتمان شنیدن از لبان مبارک و پشت بلندگو و فاصله گذاشتن بین شخص رهبر انقلاب با دفتر رهبری از همان مواردی است که پایه گذارش جریان انحرافی و به منظور بالا بردن هزینه اجرای منویات ایشان و کُند کردن ابزارهای مختلف رهبری برای اداره کشور بود، حالا هم در این آزمون ولایت پذیری که لازمه قبولی در آن ترجیح امر ولی با وجود ناخشنودی فردی و تفاوت نظر شخصی با نظر ایشان است، آن‌ها را مردود کرده است.

حالا هم این تندروها به دنبال آن هستند که ابتدا هزینه کارهای بی قاعده بر دوش رهبری معظم افتد و یا ایشان هزینه‌ی عقب نشینی از مواضع انقلابی که از موضع عقلانیت انقلابی بیان شده را پرداخت نمایند.

ضمن اینکه همه این‌ها توسط گروهی در حال انجام است که خود در عرصه اجرا نه کارنامه‌ای دارند و نه ایده‌ای برای تبلیغ حجاب و عفاف و رویه آن‌ها همیشه ایرادگیری و در مقام شاکی و متوقع ظاهر شدن بوده و ایده‌های آن‌ها عموما سلبی بوده تا ایجابی و اجرایی!

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و انتظاری که در جامعه برای انتقام شکل گرفت تا شهادت شهدای عزیز دیگر، شهید فخری زاده و شهید سید رضی تا شهادت شهدای کنسولگری ایران در سوریه، دوگانه انتقام/صبراستراتژیک شکل گرفت و جمعی از جبهه انقلاب آنقدر فضا را تنگ نمودند که حتی شاهد تعریض‌هایی به نهادهای انقلابی و حتی بزرگان نظام بودیم، اما باید نظام به یک آمادگی و طراحی همه جانبه و یک وحدت در مردم و مسئولین می‌رسید تا بتواند یک عملیات گسترده را شکل دهد.

در بحث حجاب هم شرایط مشابه وضعیت فوق را دارد، نظام ناخواسته در مقابل یک اتفاق ناخوشایند فرهنگی و شرعی قرار گرفته که دشمن سال‌ها برای آن طراحی انجام داده و تا جایی جلو رفته که توانست فتنه‌ای همچون حوادث پائیز ۱۴۰۱ را رقم بزند، مومنین و نیروهای دلسوز و انقلابی از وضعیت موجود ناراحت و دلخورند، حتما باید کاری کرد که ضمن ایجاد وحدت بیشترین همگرایی را در جامعه ایجاد کند در مقابل دست دشمن هم از هرگونه دست درازی به روان جامعه و مردم کوتاه باشد، پس به نظر ولی مسلمین احترام بگذاریم، اجازه دهیم مسئولان اقدامات برنامه ریزی شده و با قاعده‌ای را طراحی و اجرا نمایند و باور کنیم اگر با همدلی و به دور از احساسات و فشارهای بیرونی و برنامه ریزی انجام شود، همچون وعده صادق هم دشمن را ناامید و هم مردم انقلابی، علما، مومنین و خانواده شهدا و ایثارگران خوشحال خواهند شد.

روز گذشته روزنامه جوان هم در گزارشی نوشت: با آغاز طرح جدید برخورد با بی‌حجابان و برخی از فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده که بار دیگر موجب داغ شدن این بحث در شبکه‌های اجتماعی شد، کاربرانی از برخی نحوه‌های خشن و تند برخورد با زنان کم‌حجاب یا بی‌حجاب گلایه کردند. کاربران تأکید داشتند که در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب آنچه مؤثر است کارهای نرم و فرهنگی است. برخی از کاربران این نوع برخوردها را موجب لج‌بازی بیشتر دانستند. فعالان شبکه‌های اجتماعی تأکید داشتند که بهتر آن است در تصویب قانون عفاف و حجاب تعجیل شود و آن قانون محور انجام همه امور این حوزه باشد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

جلیل محبی:

در مصوبه کمیسیون قضایی چیزی از گشت ارشاد نیست. در مصوبه کمیسیون که با همکاری وزارت کشور نوشته‌اند هم بی‌حجاب با دوربین شناسایی و بوسیله پلیس جریمه می‌شود. یعنی همین الان هم دولت می‌تواند شناسایی کند و به قوه قضاییه بدهد. این اصرار بر روش نامطلوب گشت ارشاد الان برای چیست؟

عباس‌علی امیری:

یه چیزی را متوجه نشدم هنوز قانون حجاب و عفاف تصویب نشده (رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان). چطور دوباره همان روش گذشته گشت ارشاد دارد اجرا می‌شود؟ آیا در کشور نهادهای فراتر از قانون وجود دارد؟

محسن پورعرب:

پی‌آیند تکرار اشتباه گشت حجاب تضعیف انسجام ملی، وحدت کلمه و همدلی و همبستگی دربرابر دشمن خارجی صرف نظر از اختلافات سلیقه‌ای و سیاسی داخلی بوده است.

محسن مهدیان:

واقعاً نیاز به برخورد در صحنه نیست. پلیس باید مجهز به دوربین تنها تذکر دهد. قطعاً اکثریت توجه و اصلاح می‌کنند. اگر نیاز بود با ثبت تصاویر، شناسایی شده و بعد احضار یا در نهایت توسط نیروی متخصص جای دیگری بازداشت شوند. مسیر پرچالش گذشته باید ارتقا پیدا کند. عجیب است که توجه نمی‌کنیم.

مهدی تکلو:

من حاضرم از گشت ارشاد دفاع کنم به شرط آنکه بگویند و بدانم مأموریت مخصوص گشت ارشاد چیست و مخاطب آن کیست؟ اصلاحیه‌های آن نسبت به گذشته چیست؟ و مهم‌تر از هرچیزی اینکه گشت ارشاد قطعه‌ای از کدام «طرح جامع منسجم» است و نقش آن در کل این مجموعه چیست؟ برای من روشن است چنین طرحی وجود ندارد!

علیرضا کیان‌پور:

مسئله حجاب نیازمند یک بسته جامع رسانه‌ای، فرهنگی، نظام آموزشی و حقوقی است.

طاها باقری:

حدود یک سال گشت ارشاد تعطیل بود. نهادهای حاکمیتی چه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای حجاب و پوشش انجام دادن که توقع داشتن وضع بهتر بشه؟

علی ربیعی:

‌واقعاً من درک نمی‌کنم چگونه است که تا مردم ایران به‌رغم روایت‌سازی‌های مختلف، در مقابله با رژیم اسرائیل حس خوب و غرورآمیزی پیدا می‌کنند، ناگهان جریانی جامعه را به تقابل می‌کشاند. با همه درک و فهمم از امنیت و منافع ملی، معتقدم شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب، نه تنها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی.

سینا کلهر:‌

ای دریغ از...‌ای دریغ از...‌ای دریغ از... درس نگرفتن از تجربه ها، آزمودن دوباره آزموده‌ها، ضایع شدن اصول، از دست رفتن فرصت‌ها و... زخم‌هایی که در روح و روان و جان‌ها می‌ماند و کهنه می‌شود.

فاطمه رایگانی:
خدا قوت به گشت ارشاد که ایران اینترنشنال و اسرائیل به فارسی و... را از لکنت بعد از عملیات وعده صادق درآورده و با هنرنمایی در خیابان برایشان محتوای بدون هزینه و شیرین تولید می‌کنند. هیچ دشمنی نمی‌تواند تا این حد گسل‌های اجتماعی را دوباره فعال کند که شما می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸۰
واجبات شرعی ، واجب هستند ولی اجبار نیستند ، حتی نماز
فرق است بین واجب و اجبار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
رعایت قوانین رانندگی هم واجب است و هم اجبار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
۱۳:۳۶
قیاس مع الفارق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
اگه خانمی را برای عدم رعایت حجاب گرفتند فورا بگوید غفلت کردم و عذر میخوام،جواب میده،دیدم که میگم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
تو که نوشتی قوانین رانندگی هم واجب است هم اجبار . دوست داری اگر خلاف رانندگی کردی به زور بندازن تو ون ببرنت ادبت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
واجب شرعی که مز دونیم چیه ولی یکی توضیح می ده واجب سیاسی! یعنی چی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
دقیقا در خیلی از کشورهای مسلمان حجاب اجباری نیست
khhakh
| Poland |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
ایا همه مردمی که شما با ایشان برخورد می کنید از زنان
.مومن هستند یا شما می خواهید همه را مومن کنید
طبق ایه قران حجاب نشانه زنان مومن است همین
مبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
دوست عزیزاگه همون رعایت نکردن قوانین رانندگی موجب مرگ یکی بشه ون که سهله،قبل پلیس میبرن قطعه قطعش میکنن.حالا ون بهتره یا ....
در ضمن نمیگم حجاب زوری خوبه ولی الان خودتون راضی نیستین که خواهر و مادرتون بدون حجاب بیرون باشن ولی راضی هستین که بقیه‌ی خانوما بی حجاب بیان بیرون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
مبین کجا زندگی میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
۱۴:۵۵
از کجا میدونی راضی نیستن؟ مگر تو نظرسنجی کردی
کیلویی صحبت نکنید لطفا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (آیه ۹۹ سوره یونس)
و اگر خدای تو (در مشیّت ازلی) می‌خواست اهل زمین همه یکسره ایمان می‌آوردند، آیا تو می‌خواهی تا به جبر و اکراه همه را مؤمن و خداپرست گردانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
مشکلات فرهنگی راه حل های فرهنگی را می طلبد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
این رفتار ها موجب نفرت بخش بزرگی از مردم مذهبی هم شده و بجایی هم نمی رسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
کسانیکه در کار نظامی مربوط بخود موفق نبوده اند نباید وارد مسایل فرهنگی شوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
هرکسی باید کار خودش را بکند نظامی ها هم باید بکار خود برسند کارفرهنگی صبر ایوب می خواهد
یکی رئیسی رو از دهه شصت بکشه بیاره بیرون، مردم دیگه مردم دهه شصت نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
!رئیسی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
از زمستان سخت اروپا چ خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
توئیتر فیلتره؟
در سطح ادارات،دانشگاه،مدرسه ....حجاب باید باشد،و در جامعه،مغازه،بازار حجاب اختیاری ب صورت مدون و قانونمند فکری ب حال وضعیت بحرانی اقتصاد و معیشت مردم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
حجاب از نون شب به دولت واجب تر هست
مبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
دوست عزیز اگه قرار باشه که کلا همه چیو بزارن کنارو به فکر معیشت باشن که فردا پس فردا باید بشینن بچه های نامشروع رو جمع کنن.۷۰ درصد مردم که حجاب کلا براشون مهم نیست ولی یه عده ای هستن که مریض جنسین و اگه حجاب اجباری رو بردارن،دست به کارای .... میزنن.خودتونم اینو خوب میدونین.
درسته اقتصادمون خرابه ولی نمیشه که کلا همه چیو ول کنن،بچسبن به اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
مبین
من دیدم تو همه جا نظر میدی عرزشی .تو چقدر بهت میدن واسه این کامنتا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
خودت داری میگی 70 در صد مردم حجاب براشون مهم نیست. بنابراین اگر به اکثریت اعتقاد داری چرا میخوای نظرتو تحمیل کنی. ضمنا در جوامعی که حجاب اختیاری است و اتفاقا جوامع مسلمان هم هستند چند در صد کودک نا مشروع داریم؟
مبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
دوست عزیز مشکل اینکه اون کشورای مسلمان نسبت به ایران جمعیتشون کمتره و اینکه اونا از اول با خواست اودشون حجابو رعایت کردن.الان اگه تو ایران بگن حجاب آزاده،جوونا یهو جوگیر میشن،فکر میکنن گفتن لباس پوشیدن اختیاریه.همونم میزارن زمین.شما احتمالا تو شهرستانس و از خیلی چیزا خبر نداری.کافیه یه شب بیاین تبریز و ببینین تو خیابونا چه وضعیتیه،بعدش حتما به چیزی که میگم میرسین
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
۰۰.۱۶ مثلا الان جوابت قانع کننده بود عجیب ؟!
اخلاق ایرانیان این است که با زور و حتی حکم قانون به کاری که هیچ دلیل و حجتی در آن نیست، تن در دهند.
حجاب و نوع پوشش یک انتخاب است و نه یک اجبار. البته تا جایی که عرف جامعه به آن اجازه می دهد.
باید مراقب نفوذیها بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
همیشه یک عده افراطی وارد معرکه می شوند و کار را از اساس خراب می کنند .
حجت الاسلام مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید.

البته افراد بسیار زیاد دیگری هم هستند که می توان به این دو نفر اضافه کرد.
این کار فرهنگی، مربوط به نهادهای فرهنگی است نه نهاد های نظامی.با این رویه پیش بره دروقت جنگ مردم نیروهای نظامی را از خودشون نمیدانن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
در ایران !!!!!!!!!!تاریخ باید بارها و بارها تکرار شود!!!!!!!!!!!!! چون مطالعه تاریخی نداریم
مبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
دوست عزیز.مردم از خانواده و کشورشون محافظت میکنن.تو تاریخم نشون داده،تو دوران دفاع مقدس مردم از جونشون برای دفاع از ایران مایه گزاشتن.نگاه نکن خیلیا دارن از آمریکا و کشورای دیگه طرفداری میکنن.موقش که برسه همه میان وسط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
بیایید تصور کنیم تعطیلی و یا خستگی نیروی انتظامی در بر خورد با بی حجابی را فردا روزی که این بر خوردها تمام شود آیا آنها که بی حجاب بودند با حجاب شده اند یا اینکه پی روزی و موفقیت خود را به رخ دیگران خواهند کشید و آناایی که در این امر تساهل دارند به قشون آنها خواهند پیوست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
حجابی که یک شبه برسر خانمها برود یک ساعته از سرشان برداشته می شود
فقط موندم روزنامه نگار و مداح این وسط چیکاره بودند جالبه که در مورد تمام امور مملکت صاحب نظر هستند یعنی در هیچ اموری منبع رسمی و متولی نداریم ، با این فرمون اگر بریم جلو در آینده باید رضایت اعضای شوارهای شهر و روستا رو هم فراهم کنیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
خب مگر بده شده !!!!!! که مملکت یخلی میره جلو
اسلام دین رافت و مهربانیه
نباید برخوردهای قهری با خانم ها صورت بگیره و مطمنا تذکر بیشتر جوابگو هست
اینکه خانمی ببینه بعلت پوشش نادرستش نگاههای بعضا هرزه ای متوجهش میشه خودبخود خودش رو اصلاح خواهد کرد
و اندکی اگر اینکاررو نکردن باید باهاشون بلاخره برخوردهایی درست بشه
جذب حداکثری و دفع حداقلی باید باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
دلیل منفی ها رو نمیفهم
بنظرم دوستمون نظر خوبی داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
چون نظرش مورد قبول جمع نیست
میخوای منفی ها رو هم ارشاد کنی و برخورد درست کنی باهاشون؟
مردم نمیخوان میفهمی؟
با فساد و فحشا باید با مشت آهنین برخورد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
زمین خواری ۴۲۰۰ متری فساد نبود ؟
مشت آهنین نمیخواست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
فساد فقط بی حجابی نیست اختلاس و جعل !!! و دروغ و.... هم فساد هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
یه مشت آهنین هم به چای دبش بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
به قول قدیمی ها !!!!!!!!!!!یه سوزن به خودتان بزنید!!!!!!! بعد یه جولدوز به ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
باید ابتدا با جهل و تعصب با مشت آهنین برخورد کرد و سپس به مقوله های بعدی رفت..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
عدم رعایت نوع حجاب مشخص شده توسط ارشاد نه فساد است و نه فحشا. مفسدین فعلاً (باغ 4200 متر مربعی، توهین به رسول الله، اختلاس های میلیاردی) برای خودشان آزدانه می گردند و فاحشه ها هم می توانند در هر لباسی وجود داشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
فساد اقتصادی چطور؟ باید برخورد ممونانه بشه؟
در چای دبش یک نفر هم محکوم نشد و آقای صدیقی هم که حتی استفا نداد چ رسد به محاکمه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
آیا با فساد های کلان و بزرگ برخورد شده یا میشه؟ آقای صدیقی چرا بایستس بعد از این کارش به امامت نماز جمعه دعوت شوند؟
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
آیا فحشا وفساد فقط در حجاب و موی زنان می‌باشد و آیا کسیکه حجاب ندارد فاسد است. پس تمام اندیشمندان و هنر چندان و دانشمندان باید فاسد باشند ویک مسئله دیگر اینکه آیا کشور های مثل عربستان که مهد تمدن اسلام می‌باشد از این مسایل عبور کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
فقط تنگه هرمز را باید بست
روز به روز که از سنم میگذره اسلام قشنگ میشناسم خداروشکر حکومت جمهوری اسلامی برام تو شناخت اسلام خیلی کمک کردش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
آره ولا !!!!!!!!!!!!! مگیم جدیدا چقدر زاهد و پرهیزگار زیاد شده !!!!!!!!!!!! ملت از صبح تا شب دارن امر به معروف و نهی از منکر میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
اگر دکتر قلابی جایی دیدی علم پزشکی رو زیر سوال نبر
کل کتاب‌های سیره پیامبر را بخونی یک زن به خاطر حجاب تذکر علنی هم داده نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
اسلام به ذات خود ندارد عیبی/هر عیب که هست در مسلمانی ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
به عنوان کسی که سنی ازش گذشته چقدر با این کامنت تاسف خوردم چکار کردیم با ایمان و دین مردم
یادمه سال ۶۴ تو کوهستان درکه بچه هایی که شلوار جین تنگ پوشیده بودند رو دستگیر میکردند.بعدها کار به مانتو کوتاه و روسری عقب سر وبعدها به شال و ساپورت و اینها کشید.الان حجابی که مهسا امینی به خاطرش دستگیر شد ؛شده فرم ایده آل و مورد قبول ...وسالهای بعد احتمالا دعوا سر .. پوشیدن و و.....اینهاست...واقعا معیار عقلانی و شرعی برای برخوردها چبست؟؟؟؟
رهبری روی وحدت و جذب حداکثری و همبستگی ملی خیلی تاکید دارند. باید از حرکاتی که سبب تفرقه و دوقطبی سازی و خوشحالی دشمن می شود اجتناب نمود.
یعنی هنوز نفهمیده اید که نمی توانید با اجبار و سختگیری و یا حتی با کار فرهنگی و تبلیغی و نوشتاری و ... یک زن یا دختر را به حجاب علاقمند یا ترغیب کنید که هیچ بلکه برعکس زده شده اند
حرام سیاسی!!! حالا کم حرام داشتیم اینم اضافه شده
کاش به بعضی از مسئولانهم کمی حرام اقتصادی یاد میدادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
حرام اقتصادی سرمنشا همه حرامها است
یعنی کلا مشکلات مملکت در دوتار مو خلاصه میشه !
گشت ارشاد واجب است برای حفظ اسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
گشت اقتصادی هم واجب است برای مردم درمانده افسرده و ناامید از اینده تازه هرچه جلوتر می ریم بدتر می شه سفره مردم داره کلا جمع میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
حفظ اسلام با گشت !!!!؟؟؟ عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
پس عراق و عربستان و سوریه و ... مسلمان نیستند
با سلام . خدمت مسولین خصوصا قوه محترم قضاییه . پیگیری حجاب لازم است . ولی برخورد با سارقین و قاچاقچیان و اختلاس گران لطفا فراموش نشه و حتما حکم شرع مثل دوران مرحوم آیت الله خلخالی را اجرا فرمایید . منالله توفیق .
نوری قزلجه (نماینده مجلس) :پیشنهاد پس گرفتن لایحه حجاب:
که مخالف سرسخت لایحه عفاف و حجاب است معتقد است؛«در هر صورت مسئولیت این لایحه برعهده دولت است چراکه اگر رئیسی از عملکرد نماینده‌ها در حوزه لایحه عفاف و حجاب ناراضی بود، لایحه را پس می‌گرفت، کما اینکه هنوز وقت دارد.»
سلام خداوکیلی برای افزایش قیمتها و نظارت بر اجناس که هر روز گران میشود هم همانند حجاب نیرو بزارید به خدا دغدغه مردم حجاب نیست گرسنگی هست میفهمید گرسنگی گوشت گیلویی 700 تومن کسی به حجاب فکر میکنه یک ساله شرمنده شرمنده شرمنده اقای رییسی لطفا پاسخگو باش
در مورد اینکه گفته شده حجاب گناه سیاسی است باید در مقابل خداوند پاسخگو باشید. یعنی چی ضعف سیاسی و ایمانی خودتان را با وسیله قرار دادن زنان می پوشانید؟
افتابه لگن صد دست شام و نهار هيچي
ممنون. ولی تا قبل از این دو سال گشت دختران محجبه را دستگیر می کرد!
اصلا قبل از این دو سال تو کشور کشور غیر از شمال تهران بی حجاب نداشتیم!
خیلی جالب است وقتی صحبت از حجاب می شه اقتصاد راجلو می کشید پس چرا وقتی صحبت از اقتصاد می شه حرفی از بی حجابی و ولنگاری در اجتماع نمی زنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
رانتخوار و مرفع بي درد يعني جنابعالي
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
عزیز جان صحبت اقتصاد که کلا نمیشه
خدمتگزاران دولت هم همیشه میگن که اوضاع اقتصادی داره بهتر و بهتر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
ما مردم عادی مشکلی با حجاب نداریم مشکلمان فقر است اقتصاد درب و داغون است شرمندگی پدران ار خانواده بخاطر نداری است
دزدی و اختلاس های ‌کلان و ظلم و بیدادگری حرام شرعی و قانونی و اخلاقی نیست!!!
حجاب پیشکش. نماز و روزه که از واجبات متقن هست بروید آمار بگیرید تا ببینید چند درصد مردم به آن مقید هستند
نکنین برادرها نکنید ایت الله ها نکنید بسیجیان. نسل آینده دین گریز تر خواهند شد
کشور و مردم مرجع مستقل فرهنگی ندارند و تلاش دولتی ها هم بی نتیجه است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل