بازدید 21594

جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳

پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی اعلام کرده است. این قوانین محدودیت‌های بیشتری را برای رانندگان جدید ایجاد می‌کند. همچنین بازه سنی موردنیاز برای دریافت گواهینامه پایه یک افزایش یافته است.خوشبختانه همچنان عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه آقایان پابرجاست؛ موضوعی که در گذشته یکی از چالش‌های دریافت گواهینامه رانندگی محسوب می‌شد.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ 21 April 2024
جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳

 به گزارش تابناک به نقل از  دیجیاتو، پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین و تصمیمات جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی و موضوعات دیگر اعلام کرده است.
 

 قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی و سایر تصمیمات جدید پلیس راهور در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر هستند:

عدم نیاز به کارت پایان خدمت

افزایش سن دریافت گواهینامه از ۲۳ به ۲۵ سال در پایه یک

محدودیت رانندگی رانندگان جدید در سه ماه اول از ۱۲ شب تا ۵ صبح

الزام همراهی رانندگان جدید در سفر‌های برون‌شهری با راننده مجرب در سه ماه اول پس از دریافت گواهینامه

رتبه‌بندی گواهینامه‌ها. براساس طرح جدید، گواهینامه‌ها به ۳ رتبه ۱، ۲ و ۳ تقسیم می‌شوند.

 

در مطالب قبلی بخش خودروی دیجیاتو، به موضوع جریمه‌های رانندگی و افزایش آن‌ها در سال ۱۴۰۳ پرداختیم. اکنون به موضوع رده‌بندی گواهینامه‌های رانندگی خواهیم پرداخت. طرح رده‌بندی گواهینامه‌های رانندگی از سوی فرماندهان سابق پلیس راهور به دولت پیشنهاد شده است.

براساس این طرح، گواهینامه‌ها به سه رنگ طلایی، نقره‌ای و سفید درمی‌آیند. در مرحله اول، تمامی گواهینامه‌ها سفیدرنگ و در رده پایه قرار دارند. درصورتی‌که راننده برای مدتی طولانی مرتکب تخلفات رانندگی نشود، گواهینامه او به رنگ نقره‌ای درمی‌آید. اگر راننده به رفتار قانون‌مدار خود ادامه دهد، گواهینامه او به رنگ طلایی در خواهد آمد. رنگی‌شدن گواهینامه مزایایی همچون تخفیفات ۱۰ درصدی بیمه‌ای، تخفیفات عوارض آزادراهی، عوارض سالانه شهرداری و کاهش هزینه معاینه فنی را برای رانندگان به‌همراه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل