بازدید 8898
صد و نود و هشتمین روز از جنگ غزه

نتانیاهو: در صورت لزوم با آمریکا می جنگیم!/ اتفاق هولناک در غزه با ناپدید شدن ۲۰۰۰ تن / افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۷ تن

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ 21 April 2024

نتانیاهو: در صورت لزوم با آمریکا می جنگیم!/ اتفاق هولناک در غزه با ناپدید شدن ۲۰۰۰ تن / افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۷ تن

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و هشتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

اتهام‌زنی نتانیاهو به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۰۰:۱۹

 هم‌زمان با ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلامی خود در جنگ غزه، اختلافات و شکاف‌ها میان مقامات رژیم صهیونیستی روز به روز در حال تشدید و افزایش است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم را به افشای اطلاعات محرمانه متهم کرده است.

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی نتانیاهو، گالانت را به درز اطلاعات مربوط به جلسات محرمانه میان وی، گالانت و رییسان شاباک و موساد متهم کرده است.

نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۳:۱۷

 آنتونی بومن نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت نیویورک روز یکشنبه (به وقت محلی) با انتقاد از تصویب طرح تامین مالی رژیم صهیونیستی در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: نباید با دادن میلیاردها دلار به (رژیم) اسرائیل، به تل‌آویو برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم.

بومن با بیان اینکه ما نباید تسلیحات بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال کنیم، اظهار کرد: ما باید در خصوص درگیری‌ها در خاورمیانه رویکردی را در پیش بگیریم که به تقویت صلح و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بینجامد.

به گزارش ایرنا، مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا برنامه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد. این کمک‌ها، ‌شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و مقدار کمتری برای تایوان و دیگر متحدان آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور در مورد تصویب بسته حمایتی از (رژیم) اسرائیل و اوکراین در کنگره دچار اختلاف شدند چون به‌رغم همراهی بسیاری از آنها با دموکرات‌ها برای تخصیص بودجه به کی‌یف و تل آویو، ‌همچنان نداهای مخالفت با این طرح از سوی راست‌گراها شنیده می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی: ۶۲ هزار شهرک‌ نشین در پی حملات حزب‌الله فرار کرده‌اند
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۲۱:۱۶

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اعتراف کردند که ۶۲ هزار شهرک‌ نشین در پی حملات حزب‌الله لبنان از شمال فلسطین اشغالی فرار کرده و آواره شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کردند که در پی حملات نیروهای مقاومت لبنان و فلسطین، ۶۲ هزار شهرک نشین صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی فرار کردند و ۳۰ هزار نفر از این تعداد، با اختیار خودشان شمال فلسطین را ترک کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی با تاکید براینکه (رژیم) اسرائیل کنترل منطقه شمال را از دست داده است، افزودند: ۴۰ درصد از کسانی که از شمال خارج شده‌اند، در حال بررسی این مساله هستند که به این منطقه بازنگردند.

بنا بر این گزارش، ۳۸ درصد از کسانی که به صورت داوطلبانه از این منطقه خارج شده‌اند، دیگر قصد ندارند به محل سکونت قبلی خود در شمال فلسطین اشغالی بازگردند.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

الجزیره: دعوت به خویشتن‌داری مقابل اسرائیل، لفاظی ریاکارانه است
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۱۹:۴۶

 تارنمای انگلیسی شبکه خبری الجزیره قطر ضمن یادآوری جنایات آمریکا و اسرائیل در منطقه، دعوت جو بایدن برای خویشتنداری اسرائیل در مقابل ایران را «لفاظی‌های ریاکارانه» توصیف کرد.

 تارنمای انگلیسی زبان شبکه الجزیره ضمن یادآوری جنایات صهیونیست‌ها در سال‌های قبل می‌نویسد: کمی به عقب برویم. در سال ۲۰۱۴ ارتش اسرائیل در عرض ۵۰ روز، ۲ هزار و ۲۵۱ فلسطینی از جمله ۵۵۱ کودک را در غزه کشت.

طی ۲۲ روز در دسامبر ۲۰۰۸ و ژانویه ۲۰۰۹، همان ارتش حدود یک هزار و ۴۰۰ فلسطینی را کشت که ۳۰۰ نفر از آنها کودک بودند. به طور معمول تمام این جنایات با حمایت کامل آمریکا انجام شده است.

الجزیره ادامه داد: چگونه می‌توان کلمه محدودیت و خویشنداری را در زمینه یک نسل کشی همه جانبه اسرائیل در غزه به کار برد؟ هرچند خود آمریکا نیز با این واژه غریبه است. کمی تاریخ را ورق بزنید و سال‌های نه چندان دور جنایات نجومی غیرنظامیان در عراق و افغانستان توسط نظامیان آمریکایی را به یاد بیاورید.

نتانیاهو: در صورت لزوم با آمریکا می جنگیم
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۱۹:۰۷

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح آمریکا برای تحریم یک واحد ارتش این رژیم گفت که وی با چنین طرحی مقابله خواهد کرد.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اگر کسی معتقد است که می‌تواند یک واحد ارتش اسرائیل را تحریم کند، با تمام توان با او می‌جنگم.

وی درباره جنگ در نوار غزه نیز بار دیگر ادعاهای واهی گذشته را تکرار کرد و گفت: ما به زودی ضربات بیشتری به حماس خواهیم زد و این ضربات بسیار دردناک خواهد بود.

پایگاه خبری «اکسیوس» شنبه شب به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، اعلام کرد که واشنگتن بزودی گردان «نتزا یهودا» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند.

آکسیوس افزود: این اولین بار است که آمریکا یک واحد نظامی (رژیم) اسرائیل را تحریم می‌کند و به زودی تحریم این گردان از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.

این پایگاه خبری به نقل از منابعی که آنها را «آگاه» خواند، افزود: تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای نظامیان تندروی صهیونیست تشکیل شد.

آکسیوس افزود: این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.

در سال‌های گذشته تصاویر زیادی از جنایت گردان نتزا یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

سال گذشته، در حین یورش گردان ۹۷ نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم اسرائیل به منطقه «تلونیم» واقع در غرب رام‌الله، نظامیان وابسته به این گردان که فکر می‌کردند کسی آن‌ها را نمی‌بیند، چند شهروند فلسطینی غیرنظامی را به‌ شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند؛ غافل از اینکه تعدادی دیگر از فلسطینیان در حال رصد و ضبط این توحش ارتش اسرائیل هستند.

آمریکا در حالی قصد تحریم یک گردان ارتش رژیم اشغالگر را دارد که مهمترین تامین کننده سلاح این رژیم صهیونیستی است.

حماس اخباری از انتقال دفتر سیاسی خود از دوحه را تکذیب کرد
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۱۶:۳۵

مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گزارش‌ها درخصوص انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از قطر را تکذیب کردند.

 ۲ مقام جنبش حماس، گزارش‌ها مبنی‌بر اینکه رهبری این جنبش در نظر دارد قطر را ترک کرده و کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کند، تکذیب کردند.

براساس نوشته روزنامه عبری‌زبان هاآرتص، این ۲ مقام جنبش حماس همچنین اعلام کردند که این جنبش خواهان تقویت روابط با ترکیه از جمله دریافت کمک مستقیم از این کشور است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در استانبول در مورد آخرین تحولات حمله رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی کردند.

طبق گزارش ریاست جمهوری ترکیه، دو طرف بر لزوم آتش‌بس دائم و فوری در غزه تاکید کردند. اردوغان در دیدار هنیه در آنکارا تاکید کرد: بی‌شک اسرائیل یک روز بهای ظلم به مردم فلسطین را پرداخت خواهد کرد.

سازمان ملل: اسرائیل مانع از ارسال سوخت به بیمارستان‌های غزه می‌شود
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۳

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین از جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود سوخت لازم به بیمارستان‌های نوار غزه پرده برداشت.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اعلام کرد کاروان‌های کمک های بشردوستانه به دلیل موانع ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی قادر به رساندن سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه نیستند.

طبق گزارش شبکه روسیا الیوم، حساب رسمی این نهاد در «ایکس» با انتشار پیامی نوشت دو سوم ماموریت‌های بشردوستانه هماهنگ شده امروز در غزه با موانع مقامات اسرائیلی مواجه بوده و به طور میانگین هر مأموریت با پنج ساعت تاخیر قبل از اجازه ورود مواجه است.

این نهاد در ادامه گزارش خود آورده است: «در نتیجه این مانع‌تراشی‌ها، تدارکات حیاتی، تجهیزات و سوخت برای ژنراتورهای پشتیبان به بیمارستان‌ها تحویل داده نشد.»

پیش از این نیز «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد جلوگیری از ورود گاز و سوخت به نوار غزه تهدیدی برای تشدید بحران انسانی در این باریکه است.

افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر
۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۱

وزارت بهداشت فلسطین در یکصد و نود و هشتمین روز از جنگ علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، با ۵ مورد جنایت، دستکم ۴۸ شهروند فلسطینی را شهید و ۷۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

با احتساب این آمار، شمار شهدای نوار غزه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین شمار زخمی ها را در این مدت ۷۶ هزار و ۹۸۰ نفر اعلام کرد.

اتفاق هولناک در غزه با ناپدید شدن ۲۰۰۰ تن

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که نیروهای دفاع مدنی فلسطین در داخل مجتمعی در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه، یک گور دسته جمعی را کشف کرده و اجساد ۵۰ شهیدی را که اشغالگران آنها را با هم دفن کرده بودند، بیرون آوردند.

همچنین سخنگوی دفاع غیرنظامی در غزه نیز گفت: بیش از ۱۵۰ شهید و حدود ۵۰۰ مفقود در کشتار خان یونس پس از عقب نشینی اشغالگران پیدا شدند.

این سخنگو ادامه داد: بسیاری از مردم نوار غزه ناپدید شده‌اند و نمی‌دانیم بازداشت یا در زیر زمین دفن شده‌اند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه با تاکید بر اینکه آنچه در غزه روی می‌دهد، پاکسازی نژادی است، گفت: تعدادی از شهدا قبل از اینکه کشته شوند توسط اشغالگران عریان شده‌اند.

این سخنگو افزود: بسیاری از پیکر شهدا تحت بند مجهول الهویه ثبت شده و برخی از آنها از شمال غزه آمده بودند. آنچه در غزه روی می‌دهد، تاریخ بشریت به خود ندیده و سلاح‌های استفاده شده قبلا استفاده نشده بود.

وی افزود: ۲۰۰۰ فلسطینی بعد از عقب‌نشینی اسرائیل از مناطق مختلف غزه ناپدید شده‌اند. اشغالگران برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک اقدام به ربودن ساکنان غزه کرده‌اند.

این سخنگو تاکید کرد: اشغالگران ده‌ها جسد را قبل از عقب نشینی از هر منطقه‌ای دفن کرده‌اند. برخی اجساد تبدیل به خاکستر شده‌اند و سازمان‌های بین‌المللی باید نوع سلاح استفاده شده را بررسی کنند.

یک منبع نیز گفت، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در طول شب مناطق شمال غربی شهر خان‌یونس را هدف قرار دادند و آمار تلفات حمله این رژیم به اردوگاه آوارگان در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس به ۲ شهید و ۱۰ زخمی رسید.

او در ادامه نیز اظهار کرد، در نتیجه این حمله خسارات مالی گسترده‌ای به منطقه وارد و بخش‌هایی از اردوگاه آوارگان دچار حریق شد.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد که اشغالگران منطقه‌ای در نزدیکی چهارراه «السنافور» در شرق شهر غزه و همچنین در حمله هوایی دیگری، مناطق غربی غزه را هدف قرار دادند.

در مقابل رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه اعلام کردند که برای سومین روز پیاپی موشک‌های شلیک شده از جنوب نوار غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در غلاف غزه اصابت کردند.

طبق گزارش این رسانه‌های عبری زبان، دو موشک شلیک شده از نوار غزه به منطقه‌ای باز در شهرک‌ صهیونیست‌نشین «کیسوفیم» در غلاف غزه اصابت کردند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» مدعی شد که ارتش این رژیم، منطقه‌ای را که از آنجا این موشک‌ها شلیک شدند، هدف قرار داد.

شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری به ۴۸۳ تن رسید

وزارت بهداشت فلسطین شنبه شب اعلام کرد که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و آغاز جنگ در غزه تاکنون ۴۸۳ تن نیز در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، آخرین شهدای این منطقه از فلسطین در دو روز گذشته شهید شدند.

در یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه نورشمس در دو روز گذشته تاکنون ۱۴ جوان فلسطینی شهید شدند.

حمله حزب‌الله به تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پادگان دوفیف را در منطقه الجلیل الاعلی با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است که در پی حمله حزب‌الله، این تجهیزات ویران شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸
گویا اسرائیل نه تنها تنبیه نشده بلکه هار تر هم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
وقتی 300 تا میزنیم همه رو دفاع میکنه و یکی میزنه صاف میخوره وسط پدافند اصفهان و سامانه اس 300 رو ناکار میکنه بایدم پرروتر بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
میگن پدافند اصفهان رو زدیم شمام بگین آره زدین.
همه دنیا دارن اسراییل رو مسخره میکن لشکر سایبری اسراییل داره اینجا براش آبرو میخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
ما نمیدانیم حرف سخنگوی اسقاطیل را قبول کنیم که به خاطر شدت ایران تصمیم بر کاهش تنش گرفتند یا حرف مزدوران بی جیره مواجب را که در شب حمله از ترس در پناهگاهها بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
پشتش به حمایت آمریکا گرمه
اسرائیل نه به هیچ کسی رحم نمی کند کلا هیچ قانونی ندارد .... جز اشغال گری ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
در قرن 21 با این همه شبکه اجتماعی این کارها دیوانگی و جنون است و بشدت محکوم می شود ... یک کودک غیر نظامی چه گناهی دارد که مورد هدف قرار می گیرد؟؟؟ این در حالی است که حمایت از حقوق حیوانات در کشورهای غربی از حقوق این کودک بی گناه بیشتر است .....
قابل توجه کسانی که فکر می کنند جهان دارای قانون و سازمان ملل است موقع جنگ و کشت کشتار مردم به دست دولتهای غاصب هیچ کس کاری نمی کند و همه نظاره گر هستند و فقط این نیرو و اراده و قدرت کشورها و مردمانش است که حافظ جان و مال و ناموس مردمان آن کشور می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
سازمان ملل فقط بیانیه میده و محکوم میکنه مثل بوسنی و
جنگ های قاره آفریقا و...
این اسرائیلی‌ها کرانه باختری رو هم به سرنوشت غزه دچار خواهند کرد
باید به هر نحوی و به قیمتی شده نسل کشی را به صهیونیست های اسراییلی بچشانیم تا خوب بفهمند که کشتن زن وبچه ها چه طمی میده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
اقوامی که جنایت های ضدبشری زیادی می کنند طبق سنت الهی خود به خود و بر. اثر بلایای مختلف نابود می شوند. صهیونیست ها هم از درون دچار. فروپاشی اخلاقی و اجتماعی شده اند و کارشان تمام است.
انچه در غزه داره اتفاق می افتد، برای بشریت شرم آور است. نهادهای بین المللی صرفا مرد بیانیه ها ی روزهای ارام هستند. هر کشوری که به خود و مردم خود اتکا نداشته باشد، هیچ امنیت پایداری نخواهد داشت.
اسرائیل = شیطان
آخه کی دلش میاد ابن همه انسان بکشه برای این دنیای بی ارزش؟
هرچقدر هم که دستو پا بزنند نابودند. اشتباه کردند و راه بازگشتی ندارند.

اشتباه بعدیشان هم زدن کنسولگری ایران بود که پوشالی بودنشان را ثابت کرد.

اشتباه در اشتباه یک بحث است و نفهمیدن و ادامه دادن در اشتباه بدتر از آن.
آرزو می کنم خدا صهیونیست‌ها را به سرنوشت همان قومی دچار کند که مرغ های آسمان با سنگ ریزه همه شان را هلاک کردند و آن قوم دسته جمعی نابود شدند.
اگر امریکا بهت پول سلاح نده که یک شبه هم دوام نمی اوری
گلوله های گند آهنین آمریکا تامین میکنه از موشک تا پوشک اسرائیل مال آمریکاست در اصل اسرائیل پیشرفته ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است بعد این بحث زرگری رو راه انداختن که الکی یعنی ما با هم نیستیم چون از تخریب هولناک وجه آمریکا در جهان وحشت کردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم