بازدید 15602
صد و نود و نهمین روز از جنگ غزه

حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲ 22 April 2024

حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۶

«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب پس از دیدار با چوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: می‌خواهیم که توافق میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و اروپا در برخی از موارد به فشار بیشتر [به اسرائیل] برای توقف درگیری در غزه منجر شود.

بن فرحان این سخنان را پس از نشست با «جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبروگ بیان کرده است.

وی اضافه کرد: همچنان برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه خوش بین هستیم.

فرحان افزود: چشم انداز منطقه حرکت به سوی توسعه، آبادی و ثبات منطقه است.

سخنان بن فرحان ساعتی پس از آن بیان می شود که بورل نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها افزود: در زمان ناآرامی و تشدید تنش‌ها، صلح و چندجانبه‌گرایی در هر دو منطقه خاورمیانه و اروپا به چالش کشیده خواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگری به همکاری برای حل بحران‌ها، جلوگیری از تشدید اوضاع و حمایت از فضای بین‌المللی امن‌تر و باثبات‌تر نیاز داریم.

این جلسه ساعاتی پس از نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار شد که در جریان آن آخرین تحولات بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت. پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بحران انسانی در غزه و جنگ اوکراین از مهم‌ترین موضوعات این نشست عنوان شده است.

بورل در نشست با خبرنگاران عنوان کرد که دورنمایی از برقراری آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و فاجعه انسانی در این منطقه ادامه دارد. وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نخواهد شد.»

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۲۲:۱۳

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

 شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک نشینان در برابر محل سکونت نتانیاهو با روشن کردن آتش تجمع کردند.

براساس این گزارش، معترضان همچنین خواهان آزادی فوری اسرا و امضای توافق برای تبادل اسرا با مقاومت شدند.

کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۲۲:۰۳

یک کارشناس سازمان ملل روز دوشنبه گفت که جنگ اسرائیل در غزه از ابتدا "جنگی علیه حق سلامت" بوده و سیستم سلامتی این سرزمین فلسطین را "نابود" کرده است.

به گزارش "خبرگزاری فرانسه", تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حق سلامت افزود که اسرائیل حقوق بشر را به عنوان یک "گزینه انتخابی" تلقی می کند.

او به خبرنگاران در ژنو گفت که تنها چند روز پس از جنگ در غزه، "زیرساخت‌های پزشکی آسیب‌های جبران‌ناپذیری دیدند. "

وی ادامه داد که در میان بمباران بی امان غزه توسط اسرائیل، کارمندان بخش سلامت ماه ها تحت شرایط وخیم با دسترسی بسیار محدود به تجهیزات پزشکی کار کرده اند.

موفوکنگ که توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است، تاکید کرد: این جنگ از ابتدا بر سر حق سلامت بوده است.

حزب الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات تل آویو بود
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۲۱:۴۶

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای دوشنبه شب اعلام کرد حمله موشکی گسترده شامگاه امروز دوشنبه به شمال فلسطین اشغالی، پاسخی به نسل‌کشی و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، حمایت از ملت و مقاومت قهرمان فلسطین و مقابله با جنایات دشمن علیه مردم لبنان بود.

حزب الله لبنان امروز (دوشنبه) مقر فرماندهی تیپ سوم پیاده، لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه «عین زیتیم» شمال سرزمین های اشغالی فلسطین را با شلیک ده ها راکت هدف قرار داد.

حزب الله لبنان تأکید کرد این حمله در پاسخ به تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به روستاها و منازل در جنوب لبنان و آخرین مورد آن حمله به صریفا، عدیسه و رب ثلاثین روی می دهد.

رسانه های صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش اشغالگر اعلام کردند حدود ۳۵ راکت شلیک شده از طرف لبنان به عین زیتیم اصابت کرده است.

این در حالی است که پیشتر رسانه های عبری اذعان کرده بودند حداقل ۲۰ راکت از جنوب لبنان به منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد در آستانه عید فصح (پسح)، ۲۰ راکت به سوی صفد شلیک شد.

برخی از رسانه های صهیونیستی نیز اذعان کردند صدای انفجارهای شدیدی در صفد به گوش می رسد.

به دنبال این حمله، آژیر خطر در برخی از شهرک های منطقه الجلیل غربی از بیم نفوذ پهپادهای مقاومت به داخل سرزمین های اشغالی به صدا درآمد.

شبکه ۱۴ تلویزیون این رژیم نیز از رهگیری و سقوط چند شی پرنده در شهر صفد پس از به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد.

شبکه المیادین نیز در خبری فوری اعلام کرد یک فروند موشک شلیک شده به طرف شهر صفد در منطقه الجلیل علیا به یک هدف نظامی رژیم اشغالگر اصابت کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تحقیق مستقل درباره آنروا را پذیرفت
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۲۱:۱۱

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که آنتونیو گوترش توصیه های  مندرج در یک بررسی مستقل از توانایی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا برای تضمین بی طرفی و پاسخ به اتهامات نقض حقوق بشر را پذیرفته است.

به گزارش سازمان ملل، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: «گوترش با فیلیپ لازارینی مبنی بر اینکه یک برنامه اقدام برای اجرای توصیه‌ها ایجاد شود موافق است. دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها می‌خواهد که فعالانه از آنروا حمایت کنند، زیرا این آژانس یک راه نجات برای پناهندگان فلسطینی در منطقه است.»

این بررسی به رهبری کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه، قرار است اواخر روز دوشنبه منتشر شود.

سخنگوی سازمان ملل در خصوص کمک های مالی به آنروا گفت: آنها کمک های مالی کافی برای انجام روزانه کارهای خود را ندارند.

یک تحقیق مستقل از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا  به ریاست «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه، ادعاهای رژیم اسرائیل درباره این نهاد بین المللی را رد کرد.

وزیر خارجه لبنان : خواهان جنگ نیستیم
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۲۰:۳۱

وزیر خارجه لبنان در پی تهدیدهای رژیم صهیونیستی به گسترش دامنه جنگ تاکید کرد که بیروت خواهان جنگ نیست.

 «عبدالله بوحبیب» در این باره بر پایبندی بیروت به قطعنامه شماره ۱۷۰۱، لزوم توقف جنگ و آمادگی برای ترسیم مرزهای زمینی با رژیم صهیونیستی در اطراف نقاط مورد مناقشه را تاکید کرد.

عبدالله بوحبیب افزود: «لبنان خواهان جنگی که مطرح است، نخواهد بود».

وی تاکید کرد که راه حل‌های دیپلماتیک مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل تنها راه تضمین صلح و ثبات بین‌المللی است.

این مقام لبنانی همچنین تصریح کرد که آتش‌بس راه را برای ثبات پایدار در منطقه هموار می‌کند.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ (مرداد ۱۳۸۵) در سازمان ملل تصویب شد، خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد.

دولت لبنان در ۱۲ اوت همان سال به اجماع با این قطعنامه موافقت کرد و ۱۳ اوت نیز ائتلاف کابینه وقت رژیم صهیونیستی این قطعنامه را با ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد.

این آتش‌بس در چهاردهم همان ماه و در ساعت هشت (به وقت محلی) اجرایی شد. همچنین این قطعنامه خواستار ایجاد یک منطقه حائل در مرز جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی است.

نقض قطعنامه ۱۷۰۱ به دست رژیم صهیونیستی همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده است؛ میشل عون رئیس جمهوری سابق لبنان چند سال پیس اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است.

فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۹:۱۰

 همزمان با استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم از تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش برای استعفا خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از سه سال خدمت در این منصب، تصمیم خود برای استعفا را به «هرزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، فوکس گفته است که تا آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

انتشار این خبر در حالی است که «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی نیز امروز پس از اعلام استعفای خود به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و غافلگیر شدن در این روز، گفت: روز هفتم اکتبر، روز سیاهی برای من است.

وی در استعفانامه خود به رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، نوشت: حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من، در سطح ماموریت محوله ( برای پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) درست عمل نکرد.

وی افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه روز با خود دارم و و درد شدید ناشی از آن، تا ابد با من خواهد بود.

اردن خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از کشتار در رفح شد
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۱۱

وزیر امور خارجه اردن امروز (دوشنبه) خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از کشتار در رفح شد.

 «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن بر ضرورت جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه و جلوگیری از کشتار جدید در این منطقه تأکید کرد.

وی در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: همه باید بر اسرائیل برای ممانعت از حمله آن به رفح اعمال فشار کنند.

الصفدی افزود که چنین حمله‌ای به منزله کشتار جدید خواهد بود.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت که افراطی‌های کابینه رژیم صهیونیستی، اوضاع کرانه باختری را به سمت انفجار سوق می‌دهند.

اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۹

«ایال مجاد» نویسنده اسرائیلی امروز (دوشنبه) تاکید کرد که «اقدامات بنیامین نتانیاهو اسرائیل را به ویرانی می کشاند.»

 مجاد اضافه کرد: نتانیاهو مستبد و متعصب است و اسرائیل را ملک شخصی خود می داند. او به اندازه ای به سلطه و سیطره عادت کرده است که نمی پذیرد شخص دیگری جای او را بگیرد.

وی افزود: کناره گیری از حکومت به نظر نتانیاهو مانند انتقال مالکیت یک ملک شخصی است.

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته (یکشنبه) گفت: سیاست‌های کابینه حاکم بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند.

«یائیر لاپید» با انتقاد از سیاست های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروها و فرماندهان ارتش قبل از همه، از سیاست های شکست خورده کابینه حاکم آسیب می بینند.

وی با اشاره به طرح آمریکا برای تحریم یک واحد ارتش رژیم صهیونیستی، این اقدام را اشتباه دانست و خواستار جلوگیری از عملیاتی شدن آن شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: ریشه مشکل در ارتش نیست بلکه در حوزه سیاسی است.

با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در این جنگ، نتانیاهو و کابینه وی زیر فشار شدید قرار دارد و ساکنان سرزمین های اشغالی در مناسبت های مختلف به خیابان آمده و ضمن اعتراض به نخست وزیر این رژیم خواستار آتش بس و استرداد اسرای خود و استعفای کابینه اسرائیل هستند.

مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۸

 درپی عملیات طوفان الاقصی و اقدام ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم صهیونیستی، مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات (ام الرشراش) در جنوب سرزمین های اشغالی گفت: شرکت های حمل و نقل به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ اعتماد ندارند و ما هر ماه میلیون ها دلار خسارت متحمل می شویم.

به گزارش رسانه های عربی، «گدعون گالبر» افزود: ائتلاف آمریکا نشان داد که در مقابل تهدیدهای یمنی ها ناتوان است و ترس از درگیری با یمنی ها، به تعطیلی کامل بندر ایلات منجر شده است.

وی اضافه کرد: از پایان نوامبر۲۰۲۳ تا امروز فقط ۲ تا ۳ کشتی وارد بندر ایلات شده است و تقریبا کاری در بندر انجام نمی شود.

گالبر گفت: اسرائیل و کشورهای عضو ائتلاف دریایی، ثابت کرده اند که می ترسند و ضعیف هستند به همین خاطر یمنی ها هر روز با افتخار بیشتری به عملیات خود ادامه می دهند.

وی درباره میزان خسارت های بندر اسلات تصریح کرد: هر ماه متحمل خسارتی درحدود ۱۰ میلیون شِکِل(۲.۷ میلیون دلار) می شویم.

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات گفت: اگر روزی در شمال با حزب الله وارد جنگ شویم و فرودگاه بن گورین بسته شود و موشک ها به بنادر «حیفا» و «اشدود» برسد، اسرائیل در محاصره کامل قرار می گیرد، پس از هم اکنون باید برای بازگشایی مسیر به سمت ایلات کاری کنیم.

گالبر افزود: شرکت بهره بردار بندر ایلات، برای ماه های نوامبر و دسامبر مقداری کمک دریافت کرده است ولی این کمک ها، حقوق کارکنان را نیز پوشش نمی دهد.

حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۷

حزب‌الله لبنان امروز دوشنبه از حمله به پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

 حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت شجاعانه آن، مجاهدان ما ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه صبح امروز تجمع نظامیان صهیونیست در محوطه پایگاه نظامی حانیتا را هدف حملات راکتی قرار دادند.

حزب الله ساعاتی پیش نیز محل تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف مرکز نظامی الضهیره با موشک هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز اعلام کرده بود: یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام ماموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.

روایت پزشک مصری از اوضاع فاجعه‌بار غزه
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۶

یک پزشک مصری که در نوار غزه حضور دارد، اوضاع و مشکلات مردم در آن منطقه را غیر قابل توصیف می‌داند.

 احمد عبدالعزیز، استاد جراحی استخوان در دانشکده پزشکی دانشگاه قاهره در اظهارتی گفت رسانه‌ها میزان مشکلات و رنج‌های مردم غزه را بازتاب نمی‌دهند و در حال حاضر وسیله‌ای برای برداشتن آوارها در آن منطقه وجود ندارد و ساختمان‌های ویران‌شده به گورستان‌های جمعی  تبدیل شده و برخی خانواده‌ها به‌طور کامل زیر آوار مانده‌اند.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: همه طرف‌ها باید به هر طریقی که شده است برای توقف جنگ تلاش کنند و فعالیت پزشکی باید متناسب با فاجعه موجود باشد.

پیش از این در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد این پزشک مصری مطب خود در کشورش را تعطیل کرده و جزو اولین پزشکانی بوده که بعد از هفتم اکتبر به‌طور داوطلبانه در کمک‌های انسانی به مردم غزه مشارکت کرد.

وی که اخیرا به شمال نوار غزه رفته است، می‌گوید: ویرانی کامل در نوار غزه رخ داده است و کم پیش می‌آید خانه‌ای پیدا کنی که قابل سکونت باشد، وضعیت صدها هزار نفر غیر انسانی است و خانواده‌ها به گونه‌ای زندگی می‌کنند که تنها یک پتو بر روی یک طناب فاصله بین آن‌ها با خانواده دیگر است و سقفی به جز آسمان بالای سر آن‌ها نیست. آب شرب، خدمات بهداشتی، غذا و نیازهای زندگی در نوار غزه وجود ندارد. حجم رنج‌ها باورنکردنی و تخیلی است.

این پزشک مصری تاکید کرد: مردم غزه مکانی ندارند که به آنجا بازگردند و در این وضعیت فاجعه‌بار مانده‌اند زیرا حتی مکانی برای ساخت و ساز وجود ندارد و همه جا پر از آوار است.

وی با اشاره به نبود امکانات درمانی و دشواری کار تیم‌های پزشکی تاکید کرد: بیش از ۷۰ هزار مجروح در غزه وجود دارد که استخوان‌های آن‌ها شکسته و از پوست بیرون زده است. با این حال تنها چیزی که هیچکس نتوانست و نمی‌تواند آن را ویران کند، صبر و مقاومت مردم غزه و پافشاری‌شان برای ماندن در سرزمین خود است.

انتقاد وزیر نتانیاهو از عملکرد اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۶

 وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از عملکرد برخی اعضای شورای جنگ این رژیم انتقاد کرد و آنها را به خاطر توقف حمله زمینی به منطقه رفح در جنوب نوار غزه مقصر دانست.

به گزارش شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی ارتش از مناطقی از نوار غزه و کاهش فشار بر مقاومت فلسطین انتقاد کرد.

وی، «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» دو عضو شورای جنگ را مقصر وضعیت کنونی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانست و افزود: اگر گانتس و آیزنکوت نبودند، ما از مدت ها پیش وارد رفح شده بودیم.

ابوالغیط: اسرائیل در جنگ غزه دستاوردی نداشته است
۱۴۰۳/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۵

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی همواره به دنبال جنگ است، تشکیل کشور مستقل فلسطین را تنها راه‌حل مساله فلسطین دانست.

 «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگویی ویژه با شبکه ماهواره‌ای «صدی البلد» درباره مساله فلسطین با اشاره به تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد: «اسرائیل» در حملات خود به نوار غزه با وجود اینکه خسارات بزرگی را به جنبش حماس وارد آورده اما تا این لحظه هیچ دستاوردی نداشته و در کل شرایط ملتهب است.

ابو الغیط در ادامه اظهار کرد: درگیری در غزه پس از صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه تمام نشد و اسرائیل این قطعنامه را نادیده گرفته و نقض کرد، کابینه نتانیاهو به هر طریقی حتی به بهای خسارات گسترده، می‌خواهد جنگ در غزه را به نفع خود تمام کند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین گفت: خاورمیانه به دست مردمش به سمت بدتر شدن تغییر کرد و ما الآن در بدترین شرایط اعراب هستیم. ما در سال ۱۹۶۷ هم در چنین شرایطی نبودیم.

او در پایان نیز گفت: تصور می‌کنم راه‌حل مساله فلسطین تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار «اسرائیل» است تا همزیستی امنی میان دو ملت برقرار شود چراکه «اسرائیل» همواره به دنبال جنگ است.

حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شمال و شرق شهر غزه را به شدت بمباران کردند.

 هواپیماهای رژیم اشغالگر صهیونیستی، منطقه الصفطاوی در شمال شهر غزه و همچنین محلات شرقی این شهر را به شدت بمباران کردند.

منابع فلسطینی در این باره اعلام کردند که شدت حملات در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه بیش از سایر مناطق بوده است.

رژیم اشغالگر، همچنین ساختمان الصحابه در محله الدرج در شهر غزه را بمباران کرد.

هواپیماهای رژیم اشغالگر همچنین منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات وحشیانه دیگری، اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن شش فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شدند. این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۶ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۰۴ تن دیگر را زخمی کرد.

استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل

یک رسانه عبری گزارش داد، رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر مسئولیتش در شکست عملیات «طوفان الاقصی» استعفای خود را اعلام کرد.

 روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل «امان» تصمیم گرفت پس از ۳۸ سال حضور در ارتش، استعفای خود را به خاطر شکست هفت اکتبر اعلام کند؛ این نخستین استعفای یک مسئول اسرائیلی از زمان جنگ است.

این روزنامه گزارش داد، صبح امروز (دوشنبه) هالیوا، استعفای خود را به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

طبق گزارش این روزنامه، هالیوا در آغاز جنگ به دلیل شکست هفت اکتبر تصمیم به استعفا گرفته بود.

وبگاه واللا نیز گزارش داد: در استعفانامه‌ای که هالیوا به رئیس ستاد ارتش ارائه کرد، مسئولیت خود را درباره شکست هفت اکتبر پذیرفت و اعلام کرد طی هفته‌های آینده به فعالیت خود پایان می‌دهد و پستش را ترک می‌کند.

این وبگاه گزارش داد، گفت‌وگوی طولانی میان رئیس ستاد ارتش و هالیوا انجام شد و رئیس ستاد از وی خواست صبر کند.

این گزارش می‌افزاید نامزد اصلی که احتمالا جای هالیوا را می‌گیرد «شلومی بیندر» است که اکنون رئیس بخش عملیات در ارتش رژیم صهیونیستی است.

هالیوا گفت: در تمام بازدیدهایی که طی روزهای اخیر از واحدهای ارتش داشتم تأکید کردم آغاز جنگ یک شکست اطلاعاتی بود؛ اتفاقی که افتاده باید عمیقا مورد بررسی قرار گیرد و از نتایج عبرت بگیریم اما موضوع مهم کنونی جنگ و پیروزی در آن است.

هالیوا نوامبر نیز درباره شکست اطلاعاتی قبل از جنگ هفت اکتبر صحبت کرد و گفت: اطلاعات و ارتش در هفت اکتبر شکست خوردند و باید بر جنگ متمرکز شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۷
تا قبل از حمله موشکی ، به نظرم اینکه اسراییل مجبور شود حقوق فلسطینیان را رعایت کند بسیار محال می آمد اما اکنون فقط کافی ست یکی از کشورهای محور مقاومت به بمب اتم مجهز شود و در ثانی کشوری هم مرز اسرائیل مثلا ، مصر به محور مقاومت بپیوندد در این صورت احقاق حقوق فلسطینی ها سخت نخواهد بود . چه بسا خود صهیونیست‌ها بدون جنگ ، منطقه را ترک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
حدودا سی سال زمان نیاز دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
فیلم هندیه مگه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
فکر کردن به ساختن بمب اتم در این اوضاع و مقطع زمانی، نهایت حماقت است
نتانیابو کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
آماده با حلیقه ضد گلوله در میدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
دلت براش تنگ شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
از دوست و دشمن داره میخوره
اردن در خواست کرد اسراییل به رفع حمله نکند حتما اسراییل حرف اردن را گوش می دهد چون اردن در حمله موشکی ایران خوش خدمتی به اسراییل کرد شتر در خواب بیند پمبه دانه
یکی از معروف ترین جملات نتانیاهو که خطاب به یهودیان هست اینه : من شما را امن نگاه خواهم داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
در همین جمله کوتاه نشانه های عمیق ترین بیماریهای روحی و
روانی موج می زند دیکتاتور ترین افراد که فجایع بزرگی رقم زده اند جملاتی شبیه به این را داشته اند فرعون ، هیتلر استالین صدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
در میانه میدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
جمله مسخره ای گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
هیتلر هم از این وعده ها به مردم آلمان میداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
علیرغم میل مخالفین نتانیاهو، متاسفانه یا خوشبختانه ، تاریخ از وی بعنوان ناجی اسراییل و استوره قوم یهود یاد خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اسرائیل نا امن ترین زمان خودش رو داره درک میکنه
هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی
افکار عمومی در کل جهان هم به ضررش تموم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
ناشناس 20:57 هیتلر از بین رفت ولی آلمان هنوز پابرجاست به این امید نباش که بتونید یه کشور رو از کره زمین محو کنید
میگم این حملات حزب الله به پایگاه های اسرائیل تلفات هم میده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
نه
چون اسرائیلی ها تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرز، شمال رو تخلیه کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
خود اسراییل که تلفات را قبول کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
خیلیییییی زیادددددد در حدی که الان 20 30 نفر بیشتر اسرائیلی زنده نمونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اسرائیل اعلام کرده فقط چند سرباز خاکی شدند
اسرائیل تلفات نمیده
زمانی برای درس گرفتن از شکست در 15 مهر باقی نمونده چون تا یک یا دو سال دیگه چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت.
والا من خسته شدم از زندگی این پیرمرد تا کی قراره برای این دنیای بی ارزش آدم بکشه مشخص نیست! آخه این دنیا مگه جقدر ارزش داره که جناست میکنی اونم تو این سن؟
به روایت بی بی سی از جنایات اسراییل گور دسته جمعی 200 نفر در بیمارستان غزه
ياد هيتلر خدا بيامورز ب خير. ايكاش يه كم اضافه كاري كرده بود
حزب الله چیزی ازاسراییل باقی نگزاشته یکم ادامه دار بشه منقرض میشوندصهیونیستها مثل علف هرزبایدهرس شوند
بنظر می رسه حملات حزب الله ضعیف و کند است که اسرائیل وحشی تر شده
اسرائیل وقتی عرضه نداری جلوی حملات حماس را بگیری چرا به مردم بی دفاع غزه میپری و مجروحان جنگی را مثله می کنی
خدایا این عرب‌های خائن واسرائیل وامریکا وکشورهای که کمک می‌کنند ومردم مظلوم غزه اینچنین کشته می‌شوند وگرسنه وتشنه اند را نابود کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
باش
نتنیاهو آدم احمقی است که هفته یا ماهی یک حماقت از او سر میزند
منتظر حماقت جدید او باشید
آتشی که نتنیاهو با حماقت در غزه به پا کرد مثل موشک های ایرانی نیست که خاموش و تمام شود این آتش دیگر خاموش شدنی نیست همانطور که هیتلر در اوج فتح و پیروزی نابود شد اسرائیل هم نابود خواهد شد حتی اگر دولت آمریکا ۱۰۰ برابر چیزی که کمک کرده است کمک کند.

کشتن اینهمه کودک و بی دفاع و ویرانی هزاران خانه و آواره کردن میلیونها انسان بی مجازات نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
شما همیشه حق رو بگو حتی اگر به ضرر خودت و تفکراتت باشه

این آتش و بهانه ای که به دست اسراییل و شخص نتانیاهو افتاد و حتی از مسائل داخلی نجاتش داد در 7 اکتبر اتفاق افتاد با قتل عام 1500 نفر اسراییلی و گروگان گرفتن چند صد نفر

برنامه ریزان این حمله هم که تا حالا زنده موندن زیر زمین به مردم غزه توصیه میکنن که مقاومت کنند !
فکر میکردم هیچ کس از غرب زده ها کثیف تر نیست تا اینکه صهیون گداهارو دیدم
آمریکا قصد دارد 26.5 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل انجام بده
چرا اینقدر داره خرج میکنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
در مقابل کمک های قبلی پول خورده
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار