بازدید 55472

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

معصومه حائری عروس امام مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).
کد خبر: ۱۲۳۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲ 27 April 2024

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۰
ایران به ایشان بیشتر نیاز داره بابت طبابت رفته خارج؟ اون هم با وظعیت اسفبار غرب
بیاید در بهشتی که در ایران هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
زندگی شخصی هر فرد به خودش مربوطه مگه ایشون در زندگی مردم دخالت کرده ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
آقای محترم این شخص با هر نصبی که دارد به من و تو که آزاری نرسانده و حکومتی هم نیست پس هرجا که راحته مثل هر انسان آزاد حق زندگی داره. خوانندگان تابناک هم چشم بسته به هرچی که به خیالشون تیکه انداختن ه...باشه مثبت می دهند
به نظرم این خانواده به خاطر اختلافات عقیدتی و سیاسی که داشتند چندان مورد توجه نبودند.
در بلاد کفر در حال تبلیغ حجاب ایرانی اسلامی هستند
چرا نمیاد ایران طبابت کنه؟ مقاومت کنین و مرگ بر این و اون و تحریم و نداری و حسرت برای مردم، اقامت خارج و امکانات و عشق و حال برای اینا
میگم پدران اینها ایران برای ماها بهشت کردند خواهشمندم این عزيز الان که پزشک کم داریم بیاد توی مملکت خودش برای بقیه مردم عادی که رانت نیست و مدرک تحصیلی دولتی نیست و کار دولتی نیست میتونن زندگی کنن ایشون که همه چیز داره نمیتونه عجیب
چرا نمیان تو کشوری که به دست امام خمینی آباد شد طبابت کنه چرا به بیگانه کمک میکنه
اگر زمینه فعالیت پزشکی و تحقیق در ایران برایش فراهم بود یقینابه وطنش برمیگشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی