بازدید 1078
۱

نیمی از تجویز و مصرف‌های دارویی غیرمنطقی است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، حدود نیمی از داروها دارای تجویز و مصرف نامناسب هستند.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲ 11 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر سیدحیدر محمدی با تاکید بر اهمیت بحث تجویز و مصرف منطقی دارو، گفت: معتقدیم علیرغم همه تلاش های صورت گرفته، هنوز مصرف و تجویز دارو در کشور منطقی نشده چرا که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تقریبا حدود نیمی از داروها دارای تجویز و مصرف نامناسب هستند.

وی با اشاره به اینکه  نیمی از بیماران در مصرف صحیح داروها کوتاهی می‌کنند افزود:  این در حالیست که استفاده نامناسب از داروها می‌تواند منجر به هدر رفت منابع شود.
 
محمدی با بیان اینکه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو تشکیل شده است، گفت: هدف تشکیل این کمیته ارتقای سطح خدمات در حوزه دارو و ارایه الگوی صحیح مصرف داروها بوده و دستورالعمل‌های مربوطه نیز در این راستا تدوین شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:  معتقدیم قیمت داروها در ایران بالا نیست به شرط آنکه پوشش صحیح بیمه ای داشته باشد.
 
 وی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: تامین دارو به سختی در کشور انجام می‌شود و تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه و جابجایی ارز نیز لذا  امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام گرفته، تجویز و مصرف دارو در کشور مدیریت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
قیمت دارو بالا نیست ؟!!! انوقت کسی شده عهده دار این مسئولیت که نه از دخل خرج مردم مطلع است نه از قیمت داروها نه از روش مدیریت توزیع دارو !!! خوبه که دم بدم از اینکه تحریمها باعث نایابی دارو شدند حرف زده میشه اما انگار در این دولت دائم سعی دارند ان را کتمان کنند !!!! حالا اگر روش یا مدیریت علمی و صحیحی هم برای حل مشکل داشتند باز هم قابل تحمل بود !!! قیمت پر کردن و عصب کشی فقط یک دندان چه درصدی از حقوق یک کارمند را شامل میشه !!!! وای به یک عمل حتی بسیار ساده !!! رو اوردن مردم به خود درمانی فقط برای فرار از چاه بی انتهای قیمت های نجومی درمان است
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی