بازدید 2043

شعبده‌باز مشهور آمریکایی به سوءرفتار جنسی متهم شد

نشریه گاردین بریتانیا روز چهارشنبه ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) در تحقیقاتی گسترده فاش کرد که ۱۶ زن دیوید کاپرفیلد، شعبده‌باز آمریکایی، را به سوء‌استفاده جنسی و رفتار ناشایست متهم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳ 17 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، عده‌ای از این زنان ادعا کرده‌اند که آقای کاپرفیلد پس از دادن مواد مخدر، آن‌ها را مورد آزار جنسی قرار داده است. برخی دیگر از این زنان گفته‌اند که این شعبده‌باز سرشناس آن‌ها را در سنین زیر ۱۸ سال «دستمالی» کرده است. بسیاری از این زنان برای محافظت از هویت خود، با نام مستعار شهادت داده‌اند.

دیوید کاپرفیلد که یکی از سرشناس‌ترین شعبده‌بازان جهان به شمار می‌رود، در دهه هشتاد و نود میلادی با حرکاتی نظیر «غیب کردن مجسمه آزادی» و «رد شدن از دیوار چین» به شهرت رسید.

وکلای دیوید کاپرفیلد اتهامات این زنان را رد کرده و گفته‌اند موکلشان «هرگز با کسی رفتار نامناسبی نداشته است، چه برسد به افراد زیر سن قانونی.»

تیم وکلا در بیانیه‌ای شهادت‌های داده‌شده را «دروغ» و «بی‌پایه» خوانده و گفته‌اند «هر زمان که مجریان قانون در ایالات متحده چنین موضوعاتی را به طور کامل بررسی کرده‌اند، مشخص شده است که هیچ موردی برای پاسخگویی وجود ندارد.»

در میان شاکیان یک زن تحت نام «جیلیان» مدعی است که دیوید کاپرفیلد در اوایل دهه ۹۰ میلادی پس از یک نمایش در لاس وگاس به او مواد مخدر داده و سپس تجاوز جنسی کرده است.

وکلای آقای کاپرفیلد با رد چنین ادعایی گفته‌اند که مواد مخدر «بخشی از دنیای او نیست.»

یک زن دیگر تحت نام «لیلی» گفته است آزار جنسی به او به زمانی بازمی‌گردد که در یک اجرای نمایش کاپرفیلد در حوالی سال ۱۹۹۳ برای اجرای یک ترفند شعبده‌بازی به روی صحنه انتخاب شده است.

روال معمول این طور بوده که کاپرفیلد دست‌هایش را دور لیلی، که در آن زمان ۱۴ یا ۱۵ساله بود، می‌گذاشته در حالی که هر دو به یک طناب چسبیده بودند.

وکلای کاپرفیلد گفته‌اند «حقه طناب‌زنی» توصیف شده توسط لیلی، شامل هیچگونه «لمس غیرقانونی» نبوده است.

پیش از این زنی به نام لیسی کارول در سال ۲۰۰۷ ادعا کرده بود که این شعبده‌باز مطرح در جزیره شخصی‌اش به او تجاوز کرده است. در پی این اتهام دیوید کاپرفیلد موضوع تحقیقات دوساله پلیس اف‌بی‌آی قرار گرفت، با این حال خانم کارول از شکایت تجاوز جنسی خود علیه کاپرفیلد صرف نظر کرد و این پرونده سرانجام در سال ۲۰۰۹ مختومه اعلام شد.

وی گفته بود که تیم دیوید کاپرفیلد او، خانواده، دوستان و همکارانش را با «احضاریه‌ها و درخواست‌های اطلاعات شخصی محاصره کرده بودند.»

بیشتر در سال ۲۰۱۸ یک زن دیگر نیز به نام بریتنی لوئیس ادعا کرده بود که در سال ۱۹۸۸ و زمانی که یک مدل ۱۷ساله بوده دیوید کاپرفیلد در نوشیدنی او در یک بار ماده مخدر ریخته و به او تجاوز جنسی کرده است.

وکلای دیوید کاپرفیلد این اتهام را رد کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی