بازدید 1556

واکنش نوبخت به ردصلاحیت روحانی در انتخابات خبرگان

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در نشست خبری با اشاره به نتایج بررسی صلاحیت‌ها از جمله رد صلاحیت حسن روحانی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان هم می‌تواند اقدامی کند تا شخصیت‌هایی به میدان بیایند که بتوانند تحول ایجاد کنند.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ 18 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از آخرین خبر، محمد باقر نوبخت در نشست خبری شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خود با اشاره به برنامه مصوب اعتدال و توسعه برای سال آینده ، اظهار کرد: در اجلاسیه اخیر حزب، نگرانی جدی نسبت‌ به مسائل اقتصادی، اجتماعی اعلام شد و راه حلی هم ارائه شد. نگرانی ما در حزب عمدتا معطوف به اطلاعاتی است که در برخی گزارش‌ها حتی بدون مطالعه گزارش‌های رسمی دولت ارائه می‌شود.

وی با استناد به گزارش رسمی بانک مرکزی، به میزان استقراص دولت از بانک‌ها ، حجم اوراق منتشره در سه سال گذشته و میزان بدهی دولت سیزدهم برای دولت چهاردهم ، ارزش پول ملی، متوسط نرخ تورم اشاره کرد و درباره شرایط اقتصادی کشور در دولت دوازدهم مدعی شد: در سایه انتخاب مردم برای تعامل سازنده با دنیا، نرخ تورم در دو سال تک رقمی شد و جمعیت اشتغال به ۲۴ میلیون نفر افزایش یافت. ۵ سال نرخ ارز  زیر ۴ هزار تومان حفظ شد. قدرت خرید کارکنان دولت جبران شد و از سال ۹۲ تا ۹۶ میزان افزایش حقوق بیش از نرخ تورم بود.

وی با تاکید بر این‌که «مسئولان باید از سازوکاری که مردم را برنجاند پرهیز کنند»  ابراز عقیده کرد: یک نفر مثل زیباکلام که عقایدش را آزاد اعلام می‌کند، نباید به زندان برود بلکه باید از کرسی‌های آزاداندیشی به او پاسخ داده شود.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان این‌که «مجلس می‌تواند نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد»  گفت: نگاه حزب اعتدال و توسعه معطوف به اقلیتی در مجلس است که می‌توانند به جای ورود به مذاکرات قدرت در مجلس، مطالبات اکثریت مردم را بیان و برای مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به نتایج بررسی صلاحیت‌ها از جمله رد صلاحیت حسن روحانی در مجلس خبرگان رهبری افزود: شورای نگهبان هم می‌تواند اقدامی کند تا شخصیت‌هایی به میدان بیایند که بتوانند تحول ایجاد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی