خطوط هوايي ايران، قرباني عهدشكني قطري‌ها

زماني كه ايران بدون كارشناسي اجازه اين پروازها را داده است ماجراي دادن هواپيما منتفي و گفته شده است كه اين تصميم به دست جناب امير است و ايشان بايد موافقت كنند! نتيجه آن كه مسافران ايراني به مقصد اروپا اكنون با پروازهاي پر به قطر برده شده و سپس به اروپا، مي‌روند و در نتيجه مسافران شركت‌هاي هواپيمايي داخلي به اروپا، كاهش قابل توجهي يافته است.
کد خبر: ۱۲۳۸۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰ 16 June 2008
|
25389 بازدید
خبرنگار «تابناك» گزارش داد: خلف وعده مقامات قطري، زيان سنگيني را به خطوط هوايي كشورمان تحميل كرده است.

بنا بر اين گزارش، هم‌اكنون شركت هواپيمايي نوپاي «القطريه» پس از برخي توافقات انجام‌شده، هر هفته در ده پرواز مسافران ايراني اروپا را از تهران به دوحه و از آنجا به اروپا مي‌برد تا نزديك به همين ميزان مسافر، از ظرفيت خطوط هوايي ايران كاسته شود.
جالب آن‌كه به عنوان نمونه، «هما»، تنها هفته‌اي يك پرواز به دوحه دارد كه آن هم از شيراز انجام مي‌شود و برخي هموطنان لاري را كه براي كارهاي خود بين ايران و قطر تردد مي‌كنند، جابه‌جا مي‌كند.
 
گفته مي‌شود، چندي پيش قطري‌ها به برخي مسئولان ايراني وعده داده‌اند كه براي ايران هواپيما خريداري مي‌كنند و پس از سه سال به ايران مي‌دهند و در قبال آن، اجازه شش پرواز به ايران گرفته شده، به بهانه اين‌كه بعدا هواپيماهايي به ايران تحويل داده خواهد شد.

زماني كه ايران بدون كارشناسي اجازه اين پروازها را داده است ماجراي دادن هواپيما منتفي و گفته شده است كه اين تصميم به دست جناب امير است و ايشان بايد موافقت كنند! نتيجه آن كه مسافران ايراني به مقصد اروپا اكنون با پروازهاي پر به قطر برده شده و سپس به اروپا، مي‌روند و در نتيجه مسافران شركت‌هاي هواپيمايي داخلي به اروپا، كاهش قابل توجهي يافته است.

يكي از كاركنان شركت هواپيمايي قطر با تأييد وجود هر هفته ده پرواز از تهران به دوحه، تأييد كرد كه بيشتر مسافران اين پروازها از دوحه به مقاصد ديگر مي‌روند.

اين گزارش مي‌افزايد: هواپيمايي قطر كه در زمره ايرلاين‌هاي تازه‌كار شمرده مي‌شود، معمولا مجبور بوده پروازهاي خود به مقصد اروپا را با تعداد زيادي صندلي خالي به حركت درآورد كه قطعا زيان‌ده بوده است. اما مقامات اين كشور اكنون با هزينه كردن يك پرواز ارزان حدودا 100 تا 120 دلاري از تهران تا دوحه، درواقع صندلي‌هاي خالي خود را پر كرده و در مجموع علاوه بر جبران زيان خود، سود قابل توجهي از محل زيان شركت‌‌هاي ايراني به دست مي‌آورند.
گفتني است، با توجه به ده پرواز مذكور، زيان شركت‌هاي هوايي ايران از اين موضوع كه درواقع به از دست دادن پروازهاي اروپايي آنان مي‌انجامد، سالانه صدها ميليون دلار برآورد مي‌شود.
 
جوابيه فرودگاه لارستان
مديرمسئول محترم سايت تابناك
با سلام و تحيات
احتراما پيرامون خبر مورخ 26 خرداد 87 با عنوان «خطوط هوايي ايران قرباني عهدشكني قطري‌ها» با كد خبر 12383 مبني بر معرفي فرودگاه شيراز به عنوان تنها مبدأ پروازي به مقصد دوحه، به استحضار مي‌رساند كه اين مديريت مفتخر است كه از فروردين ماه سال 86 (20/1/86) تاكنون توسط شركت هواپيمايي «هما» هر هفته دوشنبه‌ها پرواز مستقيم لار ـ دوحا با شماره پرواز 633 با هواپيماي B727 در فرودگاه بين‌المللي لارستان انجام مي‌پذيرد و مردم شريف و نجيب لارستان از طريق اين فرودگاه به كشور قطر تردد مي‌نمايند.
خواهشمند است در صورت صلاحديد دستور فرماييد نسبت به اصلاحيه خبر در سايت مذكور اقدام لازم را مبذول فرمايند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
جالب اینکه رفتار قطریها با مسافران ایرانی بسیار بد است.من تاپرواز بعدیم 7-8 ساعت باید صبر می کردم .با اینکه می خواستم به هزینه خودم ویزا چند ساعته بگیرم و در هتل استراحت کنم بعلت ایرانی بودن قبول نکردند و 7-8 ساعت در هر مسیر رفت و برگشت در سالن فرودگاه گذراندم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
سلا من یک پزشک هستم و واقعا متاسفم از این که پرواز اخیر خو را به مقصد برلین با القطریه رفته ام.
هواپیمای کوچک و پرواز پر تکان قطری خاطره ی بدی برای من شد.
واقعا این همه تکان در یک پرواز را تجربه نکرده بودم. پرواز های ایران ایر اگر قیمت 2 برابر هم داشته باشند می ارزند به این پرواز بی کیفیت قطری.
من نمی دانم دیگر به قطری ها چرا؟؟
حیف است که پول مسافر های ما خرج ایرلاین هایی شود که برخلاف تبلیغات ، کیفیت و سرویس دهی خوبی ندارند ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
در مورد صحت این خبر من نظری نمیتونم بدم ولی میتونم بگم این که مسافران شركت‌هاي هواپيمايي داخلي به اروپا، كاهش قابل توجهي يافته صحت نداره.من در آلمان دانشجوام و به علت اینکه تمام پروازهای ایران ایر از 4 ماه پیش رزرو شدن مجبورم از شرکتهای دیگه که هم گرانتر و هم غیر مستقیم هستن بلیط تهیه کنم. البته باید اضافه کنم که هیچ شرکتی از نظر قیمت توانایی رقابت با شرکتهای ایرانی رو نداره .شاهد بر این مطلب ممنوعیت پرواز ماهان به اروپا ی غربی که به بهانه شکایت تنها یک مسافر انجام شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
بهتره شرکتهای هواپیمایی داخلی اول مشکلات پروازهای داخلی رو حل کنن. مثلا پرواز بین دو شهر بزرگ کشور یعنی از اهواز به شیراز با این همه مسافر به یک پرواز در هفته تقلیل پیدا کرده.
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
به نظر من کاملا رقابتی است. اینکه ما در این رقابت ضرر دهیم دلیل نمیشود که یک ایرلاین دیگر را سرزنش کنیم. همه دوست دارند از کشور خود به مقصد بروند و وقت خود را در فرودگاه دوحه نگذرانند. ولی چرا از ایرلاین های خارجی استفاده می کنند؟ به نظرم این موضوع بهتری است برای مطرح شدن.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۷
قرار است بزودی با القطریه به ايران پرواز کنم. خيلی دلم ميخواست با هواپيمائی ملی ايران پرواز کنم چون بنظر من هم بهترين خلبانان دنيا را دارند و هم پرواز مستقيم به تهران دارند، علاوه بر آن بايد به وطنمون کمک کنيم بخصوص در زمان تحريم. متاسفانه نه صفحه اينترنتی هما درست کار ميکرد و نه آژانس های مسافرتی تونستن پرواز بفروشن, فقط ليست انتظار.
اميدوارم پشيمان نشم
ناشناس
|
Burkina Faso
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۸
متاسفانه برخي كاركنان اين خط هوائي آموزش هاي تخصصي و ... ندارند . من به اتفاق خانواده سال گذشته قصد سفر به غرب افريقا را داشتم . هنگامي كه در صف دريافت كارت پرواز ايستادم مامور آنان به ويزاي من ايراد گرفت كه بعدا مشخص شد چون زبان فرانسه نمي دانست از ويزاي داخل پاسپورتم سر در نمي آورد. وقتي بهش گفتم اگه شما فرانسه بلد نيستي پس حق ايراد گرفتن نداري و ويزا درج شده را براش توضيح دادم. پس اندكي ايراد ديگري به ويزاي درج شده در پاسپورت همسرم گرفت كه چون در ويزا تعداد همراه و اسامي فرزندان قيد نشده نمي توانيد سوار شويد و به ما اينطوري آموزش دادند. بهش گفتم بهتره بهتفهيم كنيد كه در افريقا براي اقامت نام همراه را در ويزا نمي آورند و سه سال با همين ويزا تردد مي كنيم و مشكلي پيش نيامده اما هر چه تلاش كردم هيچ فايده نداشت . و بالاخره نگذاشتند سوار شويم و از پرواز باز مانديم . ناچارا هفته بعد با اجازه ورود قديمي كه در اختيار داشتم با تغيير تاريخ هاي آن به فرودگاه برگشتم و همان ويزاي قلابي را بجاي ويزاي اصلي قبول كردند . با خودم گفتم اين ها دوست دارند مردم باهاشون دروغ بگن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۸
تابناكيهاي عزيز تا به حال حدود 20 نظر نوشته ام هيچكدام را درج نفرموده ايد
چرا بايد ايراني براي پرواز به اروپا بايد دست به دامان شيخ نشينها شود؟ حتي نتواند ويزاي چند ساعته بگيرد؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟