بازدید 3693

آغاز اولین مرحله از رزمایش‌های هسته‌ای روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور اولیه مرحله از سلسله رزمایش‌های خود برای پرتاب سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۰ 22 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای اِی بی سی نیوز، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، اولین مرحله از سلسله رزمایش‌های هسته‌ای شامل آموزش عملی در زمینه‌سازی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک از جمله موشک‌های کینژال و اسکندر با قابلیت حمل هسته‌ای می‌شود.

این رزمایش‌ها در منطقه نظامی جنوبی که شامل مناطق روسیه در جنوب از جمله در مرز با اوکراین است، انجام می‌شود.

وزارت دفاع روسیه در تاریخ ۶ می (۱۷ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این سلسله رزمایش‌ها در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدهای برخی از مقام‌های غربی در مورد فدراسیون روسیه انجام خواهد شد.

به نوشته اِی بی سی نیوز، این اعلامیه پس از آن صادر شد که امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه تکرار کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌کند و دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس نیز گفت که نیروهای کی‌یف می‌توانند از سلاح‌های دوربرد بریتانیا برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده کنند.

کرملین این اظهارات را خطرناک و تشدید کننده تنش بین روسیه و ناتو توصیف کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در ۶ می (۱۷ اردیبهشت) در سخنانی اعلام کرد که اظهارات مکرون و دیگر مقام‌های بریتانیایی و آمریکایی آغازگر دور جدیدی از تشدید تنش‌ها بوده و باعث برگزاری رزمایش‌های هسته‌ای از سوی روسیه شده است.

سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی شامل بمب‌های هوایی، کلاهک‌های موشک‌های کوتاه‌برد و مهمات توپخانه‌ای هستند که برای استفاده در میدان‌های جنگ طراحی شده‌ و قدرت کمتری نسبت به سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک دارند.

به گزارش ایرنا، درحالی اسپوتنیک و رویترز از برپایی چنین رزمایش هسته‌ای توسط روسیه در پاسخ به تهدیدات غرب خبر می‌دهند که رئیس جمهور فرانسه طی هفته‌های اخیر مواضع تندی علیه مسکو اتخاذ کرده است.

مکرون در نهم اردیبهشت جاری در سخنانی از آمادگی کشورش برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه پرده برداشت.

رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای مدعی شد: شخصاً علاقه مند به مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن دسته از کشورهای اروپایی هستم که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پاریس موضع خود را حفظ خواهد کرد و آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشترین سهم را داشته باشد.

فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی