بازدید 1391

قیمت جهانی طلا نزولی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲۴۱۳ دلار و ۲ سنت رسید.
کد خبر: ۱۲۳۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶ 22 May 2024


 
به گزارش تابناک، به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه کاهش یافته، اما در حدود ۲۴۰۰ دلار قرار دارد. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا هستند تا نشانه‌های تازه‌ای از زمان کاهش نرخ بهره به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲۴۱۳ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۵ درصدی به ۲۴۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند سیاست کم ارزش کردن ارز فیات که توسط آمریکا و کشور‌های توسعه یافته به خاطر افزایش کسری بودجه اتخاذ شده از قیمت طلا حمایت می‌کند.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز منتشر شود. تاجران در حال حاضر ۶۴ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره از ماه سپتامبر کاهش یابد.

جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند نرخ تورم رو به کاهش است، اما سیاست‌گذاران فدرال رزرو در روز سه‌شنبه اعلام کردند بانک مرکزی باید چند ماه دیگر صبر کند تا از روند نزولی نرخ تورم تا هدف ۲ درصد بانک مرکزی مطمئن شود و بعد نرخ بهره را پایین بیاورد.

پایین آمدن نرخ بهره و بی ثباتی‌های ژئوپلیتیکی طلا را تبدیل به یک سرمایه‌گذاری جذاب خواهد کرد.

طلا در حال حاضر در حدود سطح ۲۴۰۰ دلار تثبیت شده است. اما افزایش دوباره قیمت این فلز گرانبها مستلزم کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا یا افزایش تمایل برای خرید آن به عنوان یک پشتوانه ایمن است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۲ دلار و ۳ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۲ درصدی ۱۰۵۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی