بازدید 12286

پاسخ ايران خودرو به يك خبر و توضيحات تكميلي تابناك

حضور آقاي بايكال همزمان با مراسم افتتاح نمايندگي مانند ديگر مراسم و اجتماعات محلي از سوي مقامات و مسئولين محلي حضور ايشان در اين مراسم تدارك تدارك شده بود... مسئولان گروه صنعتي ايران خودرو از اقدامات نمايندگي‌هاي اين شركت در خارج از كشور اطلاع لازم را ندارند.
کد خبر: ۱۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۱ 16 June 2008

در پي درج خبري با عنوان «انتقاد اسلامگرايان تركيه از سرويس «ايران‌خودرو» به لائيك‌ها» در سايت «تابناک»، روابط عمومي ايران‌خودرو جوابيه‌اي به اين شرح فرستاده است:

احترما، درباره خبر «انتقاد اسلامگرايان تركيه از سرويس ايران‌خودرو به لائيك‌ها» به استحضار مي‌رساند: هيچ گونه سرمايه گذاري از سوي آقاي دنيز بايكال رهبر حزب جمهوري خواه خلق كشور تركيه در خصوص احداث نمايندگي مجاز فروش و خدمات پس از فروش محصولات ايران خودرو در شهر شانلي عرفا مشهور به شهر هفت پيامبر و مكان حضرت ابراهيم (ع) صورت نگرفته است، نمايندگي مذكور شخصي و متعلق به آقاي آيدينليك مي باشد.

لذا حضور آقاي بايكال همزمان با مراسم افتتاح نمايندگي مانند ديگر مراسم و اجتماعات محلي از سوي مقامات و مسئولين محلي حضور ايشان در اين مراسم تدارك تدارك شده بود، هيچ گونه هماهنگي و يا برنامه‌ريزي در اين زمنيه با شركت ايران خودرو صورت نگرفته است.

لازم به ذكر است با توجه به اشتراكات مذهبي، فرهنگي و اجتماعي و همچنين علاقه‌مندي مردم تركيه به كشور جمهوري اسلامي ايران، محصولات ايراني به خصوص سمند در شهر عرفا مانند ديگر شهرهاي بزرگ و كوچك كشور تركيه مورد استقبال قرار گرفته است.

شايسته است، دستور فرماييدجهت تنوير افكار عمومي طبق ماده 23 قانون مطبوعات پاسخ فوق در آن رسانه محترم درج شود.

افتتاح نمايندگي ايران خودرو در تركيه توسط دنيز بايكال
توضيحات تابناك:
همانگونه كه در خبر تابناك اشاره شده بود، كليت حضور دنيز بايكال از سوي رسانه‌هاي اسلامگرا مورد انتقاد قرار گرفته بود. 
 
اگر آن گونه كه روابط عمومي ايران خودرو اعلام كرده، اين شركت از حضور بايكال و حتي سخنراني و افتتاح نمايندگي اين شركت توسط وي آگاه نبوده، مويد اين مفهوم است كه مسئولان گروه صنعتي ايران خودرو از اقدامات نمايندگي‌هاي اين شركت در خارج از كشور اطلاع لازم را ندارند كه ممكن است گاه با اقدامات خود به منافع و سياست‌هاي خارجي كشور لطمه وارد كنند.

هر چند شركت ايران خودرو كه چند سالي در كشورهاي ديگر خط توليد راه‌اندازي كرده، بايد بر عملكرد نمايندگي‌هاي خود نظارت داشته باشد.

از سوي ديگر خبر تابناك نه تنها هيچ گونه اشاره اي به سرمايه گذاران نمايندگي ايران خودرو در تركيه نكرده است بلكه به انعكاس «انتقاد رسانه‌هاي اسلامگرا از سخنراني رهبر لاييك‌هاي اين كشور» از جمله رسانه خبر 7، از منابع نزديك به اردوغان، و پيامدهاي ناشي از آن پرداخته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری