وزير راه و ترابري ارسال نامه به معاون اول رييس جمهوري مبني بر درخواست جلوگيري از كلنگزني پروژههاي عمراني به دليل كمبود بودجه را رد و تصريح كرد: خودم چنين نامهاي را نديدهام؛ ما دلمان به خداست و خداوند اعتبار اين پروژهها را ميرساند.
به گزارش ايسنا، حميد بهبهاني در بازديد از هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاريها با حضور در غرفه ايسنا، دربارهي افزايش30 درصدي قيمت بليت هواپيما و توقعهاي مسافران پس از اين افزايش اظهار كرد: 10 سال است كه قيمت بليت هواپيما افزايشي نداشته، مسافران بايد توقع داشته باشند كه هواپيماهايمان حداقل بتوانند راه بروند.
وي اظهار كرد: نميگويم با افزايش 30 درصدي، هواپيماي نو بخرند اما حداقل بتوانند هزينهي خلبان، خدمه، سوخت و پاركينگ فرودگاهي را تامين كنند.
بهبهاني در پاسخ به اينكه به گفته شما «با هواپيماهاي نامطمئن سفر كنيم بهتر است يا افزايش قيمت داشته باشيم؟» اظهار كرد: بازار بايد تعيينكننده نرخ بليت هواپيما باشد و براساس عرضه و تقاضا قيمت بليت ميان خريدار و فروشنده توافق شود. اگر نرخ بليت گران باشد خريدار جلو نميآيد و اگر قيمت ارزان باشد به اين شيوه از حمل و نقل هجوم ميآورند، لذا بايد يك نقطهي سربهسر در اين راستا وجود داشته باشد.
وزير راه و ترابري در پاسخ به اينكه آيا با اجراي قانون هدفمندي يارانهها قيمت بليت هواپيما مجددا افزايش مييابد؟ گفت: اين قيمت مبني بر سوخت ارزان است و قطعا متناسب با قيمت سوخت خواهد بود.
بهبهاني در پاسخ به مشكل آزادراه تهران ـ پرديس و زمان بازگشايي اين آزادراه خاطرنشان كرد: گره اين پروژه باز شده است قطعه زميني كه براي ساخت اين آزادراه دست ارتش بوده و مجوز دادهاند كه پايههاي پل ورودي و خروجي آزادراه را بسازيم.
همون خدايي که مسافران اين هواپيماها را سالم به مقصد ميرساند هزينه پروژه ها را نيز تامين ميکند. ولي يه سئوال دارم. واقعاً اگر قيمت بليطها افزايش 100 درصدي هم داشته باشه ناوگان هوايي نو سازي ميشه؟؟؟؟ اگر اينطور نيست که مطمئنم نيست پس منظور از اين راه رفتن چيه؟؟؟
متاسفم بررای وزیر راه کشور که چنین اظهار نظرهائی می کند چنی پیش هم رئیس کمسیون عمران مجلس در یکی از همایش ها اعلام کرده بود که پروژه بزرگراه حرم تا حرم هم فاقد بودجه واعتبار است حال چگونه می توان به شکوفائی حمل ونقل دل بست از بخش ریل هم که هنوز اندر خم راه آهن اصفهان شیراز می چرخیم!