بازدید 4224

دستگيري موبايل‌دزد تنبل

« هر دو الی سه روز یک بار و وقتی که به پول نیاز داشتم با موتورسیکلت و تک نفره در خیابان‌ها و کوچه‌ها تردد می‌کردم و برخی از شهروندان را که معمولا در حین صحبت با تلفن همراه هیچ توجهی به اطراف خود ندارند، شناسايی می کردم و گوشی‌اش را که در حال تماس و صحبت کردن بود قاپیده و سریعا از محل دور می شدم.»
کد خبر: ۱۲۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲ 01 November 2010
تهران امروز: كيف‌قاپي كه به هيچ ماده مخدري اعتياد نداشت و تنها به خاطر راحت طلبي، به سرقت موبايل رهگذران دست مي‌زد دستگير شد.

26مهرماه ماموران کلانتری ابوسعید درحین انجام ماموریت در خیابان فرهنگ به راننده يك موتورسیکلت هوندا مظنون شده و در بازرسی بدنی از راننده 5 گوشی تلفن همراه کار کرده از وی كشف كرده که این فرد به نام « سعید – ک - 22 ساله » بازداشت و به پايگاه هشتم اداره آگاهي منتقل شد.

کارآگاهان مبارزه با کیف قاپی در ابتدا هویت مالکان 5 گوشی تلفن همراه به دست آمده از متهم را شناسايی و آنها را به پایگاه دعوت نمودند.

با حضور این افراد مشخص شد «سعید »، این گوشی‌ها را ساعاتی قبل از دستگیری و در خیابان های مرکزی شهر از جمله ولی عصر ، کارگر و... به صورت قاپیدن از روی موتورسیکلت سرقت كرده و متواری شده است.

متهم پس از شناسايی شدن توسط مالباختگان این گوشی‌ها اعتراف کرد که گوشی‌ها را در روز دستگیری در حالی که با موتورسیکلت در حال تردد در خیابان‌ها بوده، از غفلت مالباختگان سوء استفاده كرده و گوشی را در یک فرصت مناسب قاپیده و با موتورسیکلتش از آن محل فرار كرده است.

بر پايه اين گزارش متهم دستگیر شده تا کنون به بیش از 17 مورد سرقت گوشی به روش فوق و به صورت تک نفره در محدوده مرکزی و جنوب تهران از جمله: اطراف میدان راه آهن، شهرک ولی عصر و خیابان ولی عصر، میدان گمرک و... اقرار كرده و گفت: « هر دو الی سه روز یک بار و وقتی که به پول نیاز داشتم با موتورسیکلت و تک نفره در خیابان‌ها و کوچه‌ها تردد می‌کردم و برخی از شهروندان را که معمولا در حین صحبت با تلفن همراه هیچ توجهی به اطراف خود ندارند، شناسايی می کردم و گوشی‌اش را که در حال تماس و صحبت کردن بود قاپیده و سریعا از محل دور می شدم.»

سرهنگ حسین خان بابايی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اين پرونده مي‌گويد: از آنجايی که این احتمال وجود دارد متهم سرقت های بسیار بیشتر از اعترافات خود داشته باشد با انتشار تصویر بدون پوشش متهم در جرايد به منظور شناسايی و دعوت مالباختگان موافقت شده است. لذا شهروندانی که از ابتدای سال‌جاری در محدوده های مرکزی و جنوب تهران به شیوه‌های فوق گوشی تلفن همراه یا کیف آنان توسط راننده موتورسیکلت ( متهم صاحب عکس ) به سرقت رفته است، جهت پیگیری یا تشکیل پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران مراجعه كنند.

سرهنگ خان بابايی مي‌افزايد: با توجه به این که بسیاری از سارقان کیف قاپ دارای اعتیاد به مصرف مواد مخدر هستند و برای تهیه مواد مخدر، سرقت از شهروندان را انتخاب کرده‌اند اما این متهم مجرد بوده و به مواد مخدر نیز اعتیاد ندارد بلکه بهتر است بگويیم اراده کار کردن و کسب روزی حلال را ندارد. در پایتخت بسیاری از شهروندانی که متأهل هستند و با موتورسیکلت مثل پیک موتوری و... در حال امرار معاش می باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم