شناسايي 87 گروه موسيقي زيرزميني

موسيقي زيرزميني در ايران فقط به گونه هاي جديد موسيقي از جمله پاپ، راک و متال اطلاق نمي شود بلکه حتي به موسيقي سنتي که اجازه انتشار پيدا نکند، موسيقي زيرزميني گفته مي شود.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۸
|
۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۴ 30 November 2010
|
5719 بازدید
طبق بررسي هاي صورت گرفته،  87 گروه موسيقي زيرزميني با 133 خواننده شناسايي شده که از خرداد پارسال تاکنون 376 قطعه توليدي در فضاي مجازي را منتشر کرده اند.

به گزارش واحد مرکزي خبر، عضو هيات علمي پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهي در نشست بررسي موسيقي زيرزميني با اشاره به اين آمار گفت: موسيقي زيرزميني در ايران فقط به گونه هاي جديد موسيقي از جمله پاپ،  راک و متال اطلاق نمي شود بلکه حتي به  موسيقي سنتي که اجازه انتشار پيدا نکند، موسيقي زيرزميني گفته مي شود.

افشين داور پناه افزود :توليد ارقام در خور توجه موسيقي زيرزميني در گروه هاي پاپ، رپ،  متال و  راک از سال 83 به بعد، علاوه بر تغيير فضاي سياسي در اين سالها  ناشي از افزايش ممنوعيت ها در موسيقي کشور، افزايش امکانات و فنآوري ها براي توليدات موسيقي،  ميل به تنوع موسيقي به ويژه در جمعيت جوان و افزايش ضريب نفوذ اينترنت و استفاده از فضاي مجازي بوده است.

وي با تاکيد بر پرهيز از هرگونه پيش داوري و ارائه نظر غيرکارشناسانه درباره موسيقي زيرزميني گفت:  عمدتا مسئولان و سياستگذاران اين امر، استفاده از اين نوع موسيقي را با گروه هاي شيطان پرست ارتباط مي دهند که اينگونه انتساب ها ،ديدگاه اشتباهي است.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه مسئولان از ايرانيزه شدن اين گونه از موسيقي کمتر استقبال مي کنند گفت: در اين نوع موسيقي در ايران گرايش هايي براي ايراني کردن آن وجود دارد که اين موسيقي را از متال و رپ غربي جدا مي کند و تلاشي ناخواسته براي هويت بخشي به آن وجود دارد که بايد به آن توجه شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟