پخش اعلاميه ترحيم؛ ترفند 2 سارق منزل

کد خبر: ۱۳۳۷۴۹
|
۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷ 01 December 2010
|
4718 بازدید
2 سارق سابقه‌دار كه بعد از آزادي از زندان به بهانه پخش اعلاميه ترحيم از منازل مردم سرقت مي‌كردند، دستگير شدند و به 15 فقره سرقت اعتراف كردند. سارقان با پوشيدن لباس سياه به منازل مردم در محله‌هاي كرمانشاه مي‌رفتند و با پخش اعلاميه‌هاي ترحيم والدين خود و شناسايي محل‌هاي سرقت روز بعد اموال مردم را مي‌دزديدند.

به گزارش «جام‌جم»، چندي پيش مردي با حضور در پليس آگاهي كرمانشاه از سرقت اموال خانه‌اش در يكي از محله‌هاي شهر خبر داد.

ماموران با اطلاع از اين موضوع براي بررسي محل سرقت به خانه شاكي اعزام شدند و پي بردند قفل در ورودي خانه تخريب شده و سارق يا سارقان اموال با ارزش را سرقت كرده‌اند. ماموران در ادامه تحقيقات پي بردند شب حادثه شاكي و خانواده‌اش در مهماني بوده و پس از بازگشت به محل زندگي خود، متوجه سرقت شده‌اند.

شكايت‌هاي مردمي

با تشكيل اين پرونده تحقيقات ادامه داشت تا اين‌كه افراد ديگري هم با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي ارائه دادند. ماموران در بازرسي از منازل شاكيان متوجه شدند كه همه سرقت‌ها به يك شيوه صورت گرفته و احتمال اين‌كه سارقان افرادي سابقه‌دار باشند، وجود دارد.

دستگيري سارق

بنابر اين تحقيقات ادامه پيدا كرد تا اين‌كه اوايل هفته جاري ماموران گشت انتظامي كرمانشاه در حال گشتزني در يكي از محله‌هاي شهر متوجه مردي شدند كه در حال پخش اعلاميه ترحيم‌ به همسايه‌هاست.

ماموران به اوضاع توجهي نكرده و از آن محل دور شدند. شب‌هنگام وقتي دوباره در حال عبور از همان محله بودند مشاهده كردند مردي در حال بالا رفتن از ديوار يك خانه است. با اطمينان كه مرد غريبه سارق است به او نزديك شده و او را روي ديوار دستگير كردند. در همين موقع ماموران پي‌بردند مرد دستگيرشده همان فردي است كه هنگام صبح درحال پخش اعلاميه ترحيم بود.

اعتراف به سرقت از منازل

متهم با انتقال به پليس آگاهي كرمانشاه به سرقت از 15خانه با همدستي يكي از دوستانش اعتراف كرد. متهم به سرقت در اظهاراتش به پليس گفت: چند بار به اتهام سرقت روانه زندان شدم و در همان جا با يك سارق حرفه‌اي منازل آشنا شدم. چند ماه پيش از آزادي از زندان دوباره سرقت‌هايمان را شروع كرديم. متهم به سرقت يادآور شد: چند روز قبل از هر سرقت، اعلاميه‌هاي ترحيم مربوط به والدين خيالي‌مان را چاپ كرده و روز بعد با پوشيدن لباس سياه و تردد در محله‌هاي شهر مقابل در منازل مردم رفته و با شناسايي منازل و راه‌هاي ورودي روز بعد از اين محل‌ها سرقت‌مي‌كرديم.

با اعتراف اين متهم، همدست وي نيز دستگير و به همكاري با متهم دستگيرشده اعتراف كرد. بنابر اين گزارش، در ادامه تحقيقات ماموران 5 خريدار اموال مسروقه را هم دستگير و همراه 2 سارق روانه زندان كردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟