قتل و تيراندازي در رزومه سارق خودرو

ننده اين ماشين روي ترمز زده و يكي از دو پليس از الگانس پليس پياده مي‌شود تا مدارك فرد مظنون را مورد بررسي قرار دهد. اين مامور البته توقعي نداشت با شليك گلوله روبه‌رو شود ولي راننده زانتيا با اسلحه كلت تيري انداخت كه به شكم اين مامور پليس اصابت كرده و او را نقش بر زمين كرد.
کد خبر: ۱۳۴۰۸۵
|
۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۴ 04 December 2010
|
2962 بازدید
تهران امروز: اين پرونده روز پنجم ارديبهشت‌ماه با دستور دادستاني روي ميز اداره دهم پليس آگاهي تهران گذاشته شد. افسر پرونده با ورق زدن صفحات در جريان وقوع نزاعي خونين در خيابان هاشمي قرار گرفت.

جدال دو مواد فروش روي آسفالت خيابان هاشمي

جنازه مقتول 39 ساله كه حميد نام داشت خونين و مالين روي آسفالت خيابان افتاده بود و روايت شاهدان عيني حاكي از درگيري مقتول با جواني به نام ماني داشت. ناظران اين واقعه به پليس 110 گفته بودند كه مقتول و قاتل هردو خرده‌فروش مواد مخدر بوده و بر سر مقداري پول با يكديگر گلاويز شده و اين حادثه تلخ را رقم زده بودند.

سبزپوشان پليس با به دست آوردن آدرس متهم به منزل وي گسيل شدند اما بعد از رسيدن به خانه وي دريافتند ماني پس از ارتكاب اين جنايت به محل زندگي خود در جنت آباد آمده و با دستپاچگي مقداري از وسايل شخصي‌اش را برداشته و سوار بر خوردوي پژو 405 خود به سرعت متواري شده و هيچ‌كس از همسايگان هم اطلاعي از اينكه وي به كجا گريخته است ندارد. با به‌دسـت آوردن پلاك اتومبيل، متهم اين شماره در اختيار گشت‌هاي پليس سراسر كشور قرار گرفت و چند روزبعد از پليس شهرستان مراغه تماسي با فرماندهي انتظامي تهران بزرگ برقرار و از پيدا شدن اين خودرو تحت تعقيب در اين شهر خبر داده شد.

به پليس تهران گفته شد كه ماموران مراغه‌اي پس از مواجهه با اين اتومبيل دستور توقف آن را دادند اما سرنشين آن با پياده شدن و رها كردن وسيله نقليه‌اش از دست پليس فرار كرده است.

شليك به شكم مامور پليس

تا روز 19 مرداد ماه پليس از اين مرد بي‌اطلاع بود تا اينكه ماموران كلانتري نواب در حين گشت زني به سرنشين يك خودوري سفيد رنگ زانتيا مشكوك شده و به وي دستور ايست دادند. راننده اين ماشين روي ترمز زده و يكي از دو پليس از الگانس پليس پياده مي‌شود تا مدارك فرد مظنون را مورد بررسي قرار دهد. اين مامور البته توقعي نداشت با شليك گلوله روبه‌رو شود ولي راننده زانتيا با اسلحه كلت تيري انداخت كه به شكم اين مامور پليس اصابت كرده و او را نقش بر زمين كرد.

سرنشين ديگر بنز پليس هرچند از اين حركت فرد مظنون جا خورد اما كم نياورده و بلافاصله دست به اسلحه برده و با گلوله پاي مرد ياغي را نشانه گرفته و او را زخمي ساخت. اما مظنون تير خورده از تاريكي شب استفاده كرده و خود را زير خودروي مخفي كرده و ساعتي آنجا ماند.مامور تيرخورده هم كه چاره‌اي جز دست برداشتن از تعقيب وي و رسيدگي به دوست خود نداشت با اقدام سريع همكار خود به بيمارستان رسانده و وي را از مرگ نجات داد.

با چهره‌نگاري از متهم مشخص شد وي همان ماني است كه چندي قبل همكار مواد فروش خود را جلوي ديدگان ديگران از پا درآورده و هنوز هم كه هنوز است تحت تعقيب است.

كلت ابهام برنگيز

ظهر 26 آبان‌ماه روز بد شاهين بود. او كه به تازگي از تركيه به تهران برگشته و با درمان پاي خود شرارت‌هاي خود را از سر گرفته بود اين بار با دو نفر از همدستان خود قصد سرقت يك اتومبيل پرايد را داشت. آنها از خودرو پليسي كه با ورود به خيابان امام خميني حد فاصل جيحون به اين سه مرد مشكوك شده و ايشان را مي‌پاييد غافل بودند. اين سه تبهكار يك مرتبه با ايست ماموران مسلح پليس روبه‌رو شدند. دو نفر از آنها كه فرصت هيچ عكس العملي پيدا نمي‌كنند بازداشت ولي مظنون سوم به سرعت فرار كرده و از دسترس دور شد.

دو بازداشت شده به بدنه ماشين چسبانده شده و مورد بازرسي بدني قرار مي‌گرفتند و از پهلوي يكي از آنها يك اسلحه كمري بيرون آورده شد. خودرو متهمان كه چند متر آن‌طرف‌تر پارك شده نيز مورد جست و جو قرار گرفته و از داخل آن يك افشانه اشک آور، آچار آلات ویژه سرقت خودرو و دو جلد گذرنامه به نام‌هاي «محمد. خ» و «جمال. ع» كشف كردند که در هر دو گذرنامه، از تصویر صاحب سلاح استفاده شده بود.

دو جنايت در رزومه كيفري ماني

با انتقال اين دو سارق به اداره آگاهي و مطابقت چهره آنها با بانك اطلاعاتي مجرمين سابقه دار پليس افسر بازجو به هويت جعلي صاحب عكس اين گذرنامه‌ها پي برد و متوجه شد كه وي همان ماني قاتل يك خرده‌فروش مواد مخدر و ضارب مامور پليس در خيابان هاشمي است. ماني كه در آغاز هرگونه نقش داشتن در اين جنايات را انكار مي‌كرد سرانجام لب به اعتراف گشوده و به اقرار به‌هردوي آنها لب گشود. متهم در حال حاضر با پرونده‌اي سنگين در اختيار مسئولان قضايي گذاشته شده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟