ابهام 14 ساله در قتل هولناک سحر کوچولو

3 پسر نوجوان، سر یک دختر بچه را دیدند و با وحشت آن را روی زمین انداختند. دقایقی بعد پلیس در محل حادثه حاضر شد. سر متعلق به دختر 9 ساله‌ای بود و چون سایر اعضای بدنش پیدا نشد، علت و زمان دقیق مرگ مشخص نبود.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۴
|
۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳ 04 December 2010
|
7128 بازدید
قدس: راز قتل هولناک «سحر کوچولو» پس از 14 سال هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

قاضی شعبه 1156 دادگاه بعثت دستور رسیدگی ویژه برای شناسایی عاملان قتل این دختر 9 ساله را صادر کرده است و تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ماموریت یافته‌اند تا گره کور این جنایت مرموز را باز کنند. این در حالی است که در مدت 14 سالی که از این جنایت هولناک می‌گذرد بیش از 20 مظنون بازداشت شده‌اند اما بازجویی از آنها کلید معمای قتل سحر را نگشوده و مرگ تلخ این دختر 9 ساله همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

22 آبان ماه سال 75، ساکنان یک مجتمع مسکونی در شهرک محلاتی تهران متوجه آتش‌سوزی در خانه يك مرد کارخانه‌دار شدند. در حالی که زبانه‌های آتش شعله‌ور می‌شد ماموران آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شدند و آتش گسترده را مهار کردند.

مرد کارخانه‌دار که از آتش گرفتن خانه‌اش شوکه شده بود، گفت: هیچ‌کس در خانه نبود، یکی از همسایه‌ها با من تماس گرفت و گفت خانه‌ام آتش گرفته است.

وی گفت: من تولیدی پوشاک دارم. پیش از آتش‌سوزی قفل خانه‌ام را شکسته و اجناس مغازه‌ام را به سرقت برده‌اند. اظهارات مرد کارخانه‌دار حکایت از این داشت که آتش‌سوزی عمدی است و تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد.

در حالی که رازگشایی سرقت و آتش‌سوزی خانه مرد کارخانه‌دار در دستور کار ویژه پلیس تهران قرار گرفته بود، مرد کارخانه‌دار غروب همان روز ناپدید شدن دختر 9 ساله‌اش به نام سحر را به پلیس اطلاع داد. این دختر 9 ساله روز حادثه برای رفتن به مدرسه از خانه بیرون رفته و دیگر بازنگشته بود.

با اعلام ناپدید شدن دختر 9 ساله، پلیس در نخستین شاخه از بررسی‌های خود، راننده سرویس مدرسه را تحت بازجویی قرار داد. این مرد گفت: 2 سال است که راننده سرویس سحر هستم. هر روز صبح او را به مدرسه می‌برم و ظهر به خانه بازمی‌گردانم. آن روز سحر مثل همیشه ساعت 12 از خودرویم پیاده شد و به سمت خانه‌اش رفت، دیگر چیزی ندیدم، نمی‌دانم چه کسی سحر را ربوده است. وقتی سحر پیاده شد به طرف خانه رفت و کلیدش را از کیفش بیرون آورد. من هم چون عجله داشتم تا سحر پیاده شد به سرعت محل را ترک کردم.

کشف جسد سحرکوچولو

3 روز پس از ناپدید شدن سحر، 3 دانش‌آموز مدرسه پسرانه‌ای در خیابان منصور یک پاكت نایلونی دیدند و پس از باز کردن آن با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. 3 پسر نوجوان، سر یک دختر بچه را دیدند و با وحشت آن را روی زمین انداختند. دقایقی بعد پلیس در محل حادثه حاضر شد.

 سر متعلق به دختر 9 ساله‌ای بود و چون سایر اعضای بدنش پیدا نشد، علت و زمان دقیق مرگ مشخص نبود.

تحقیقات نشان داد این سر متعلق به سحر دختر کارخانه‌دار است که پدرش ناپدید شدن مرموز وی را به پلیس اطلاع داده بود. این قتل فجیع حکایت از یک انتقامجویی هولناک داشت. این در حالی بود که خانواد سحر به هیچ‌کس مظنون نبودند.

تحقیقات نشان می‌داد که جنایتکاران سنگدل با آتش‌سوزی عمدی، دختر کارخانه‌دار را ربوده و وی را قربانی جنایتی هولناک کرده‌اند. بررسی‌ها در حالی ادامه داشت که هیچ‌وقت اعضای بدن سحر کوچولو پیدا نشد و این فرضیه قوت یافت که آدمکشان اعضای بدن این دختربچه را سوزانده‌اند تا ردی از خود بر جای نگذارند.

پلیس نیز بیش از 20 مظنون را در این پرونده بازداشت کرد اما راز جنایت فاش نشد. همه افرادی که به مرد کارخانه‌دار بدهکار بودند تحت بازجویی قرار گرفتند اما هیچ‌کدام اطلاعی از سرنوشت سحر کوچولو نداشتند.

اقرار دایی به قتل خواهرزاده

در حالی که یک سال از قتل گذشته بود و جست‌وجوها برای افشای راز مرگ دختربچه بی‌نتیجه مانده بود، تیم تحقیق دریافت که دایی سحر با مرد کارخانه‌دار اختلاف مالی دارد.

این مرد 42 ساله وقتی بازداشت شد به قتل خواهرزاده‌اش اعتراف کرد و گفت: دامادمان ثروت زیادی داشت. می‌خواستم 20 میلیون تومان از او قرض بگیرم. به همین خاطر دخترش را ربودم. او تازه از مدرسه آمده بود. به خانه دوستم رفتیم. می‌خواستم به پدرش زنگ بزنم و درخواست پول کنم اما ترسیدم سحر مرا لو بدهد و به همین خاطر او را کشتم.

پس از اظهارات دایی سحرکوچولو، قاضی دستور تحقیقات بیشتر را صادر کرد و چون شواهدی بر ضد دایی به دست نیاورد او را از اتهام قتل عمد تبرئه کرد و قضات دیوان عالی کشور نیز حکم تبرئه را پذیرفتند.

معمای 14 ساله

14 سال از این جنایت هولناک گذشته و هنوز راز این پرونده پیچیده فاش نشده است. خانواده سحر کوچولو نیز از دایی دختربچه شکایتی ندارند و گفته‌اند که وی هیچ دلیلی برای کشتن خواهرزاده‌اش نداشته است.

 این پرونده قدیمی برای رسیدگی روی میز قاضی شعبه 1156 دادگاه بعثت قرار گرفت و قاضی گیوکی از خانواده سحر خواست که با توجه به پیدا نشدن قاتل پرونده درخواست دیه از بیت‌المال کنند اما پدر و مادر سحر نیز حاضر به گرفتن دیه نشدند و هنوز امید دارند که قاتل دخترشان پیدا ‌شود.

قاضی دادگاه دستور رسیدگی ویژه در این پرونده را صادر کرد و تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی پایتخت ماموریت یافتند تا معمای 14 ساله این جنایت فجیع را فاش کنند.

  
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟